آموزش تصویری تمیز کردن فیلتر و کویل کولر گازی | تعمیرات آی بک امداد

تمیز کردن فیلتر و کویل کولر گازی

   

📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

کولر گازی از اجزاء و قطعات اصلی کمپرسور، فن، کویل، فیلتر هوا، گاز مبرد، اواپراتور و… تشکیل شده است که در صورت خرابی هر کدام از قطعات باعث بروز انواع مشکلات از جمله خنک نکردن کولر گازی، بوی بد از دستگاه، سر و صدای زیاد داخل پنل داخلی و خارجی، نشت گاز از کولر گازی و موارد دیگر می شود از این رو مهم است که سریعا نسبت به تعمیر کولر گازی اقدام کنید و البته که سرویس کولر گازی باید سالیانه انجام شود که یکی از کارهای سرویسکار تمیز کردن فیلتر و کویل دستگاه است که البته بهتر است پیش از زمان سرویس کولر خودتان بسته به منطقه ای که زندگی می کنید هر دو الی سه روز یا هر هفته یکبار فیلتر را بیرون بیاورید و آنرا تمیز کنید تا گرد و خاک آن روی کویل کولر گازی جمع نشود.

چرا باید فیلتر و کویل کولر گازی تمیز شود؟

داخل کولر گازی کویل قرار دارد که هوای گرم محیط را می گیرد و هوای سرد را از طریق پنل داخلی وارد محیط می کند تا سرد و خنک شود و جلوی آن فیلتر هوا قرار دارد تا مانع از ورود گرد و خاک روی کویل کولر شود از این روی هر چند وقت یکبار باید فیلتر را بیرون بیاورید و تمیز کنید. زمان سرویس کولر گازی علاوه بر عیب یابی دستگاه، تمیز کردن فیلتر و کویل کولر توسط سرویسکار انجام می شود اما بهتر است بسته به وضعیت آب و هوای منطقه زندگی خود هر چند روز یا هر هفته یکبار خودتان فیلتر را بیرون بیاورید و آنرا تمیز کنید و در جای خود قرار دهید که در این مقاله آموزش تصویری آنرا خواهیم نوشت.

💡 حتما بخوانید: دلایل بوی بد کولر گازی و نحوه رفع آن

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

مراحل تمیز کردن فیلتر کولر گازی

فیلتر کولر گازی در قسمت جلوی پنل قرار دارد تا تمام آلودگی، گرد و غبار را بگیرد و مانع از تجمع آن روی کویل کولر شود و خراب نشود از این رو زمان سرویس کولر گازی و حتی زودتر از آن خیلی مهم است که آنرا بیرون بیاورید و آنرا تمیز کنید که در این مقاله آموزش آنرا خواهیم نوشت و اگر با خواندن این مقاله باز هم قادر به انجام این کار نشدید کافیه با سرویسکار تماس بگیرید و اگر در تهران هستید برای اینکار کافیه با شماره تلفن آی بک امداد تماس بگیرید.

مراحل تمیز کردن فیلتر کولر گازی

خاموش کردن کولر و باز کردن قاب

در شروع کار برای تمیز کردن فیلتر باید ابتدا کولر خاموش شود که برای اینکار می توانید فویوز اصلی آنرا فشار دهید و شروع به بیرون کشیدن فیلتر با استفاده از دو فرو رفتگی است که در جلوی آن قرار دارد که البته ممکن است کمی سفت باشد و اذیت شوید.

باز کردن فیلتر کولر گازی

همانطور که گفتیم با بیرون کشیدن فلیتر از سمت پایین آن به راحتی فیلتر بیرون می آید و می توانید آنرا تمیز کنید.

شستن فیلتر کولر گازی

همین که فیلتر را بیرون آورید باید با استفاده از مقدار کمی مواد شوینده و برس و گرفتن زیر فشار آب آنرا تمیز کنید و اگر برس در دسترس نیست می توانید از مسواک قدیمی خود برای تمیز کردن فیلتر استفاده کنید و در آخر با آب گرفتن روی فیلتر بگذارید خشک شود تا در جای خود قرار دهید.

قرار دادن فیلتر در کولر گازی

بعد از خشک شدن فیلتر کافیه قسمت بالا را ابتدا در جای خود بگذارید و لبه پایین را در جای خود وصل کنید و شروع به وصل برق کولر و روشن کردن آن کنید.

💡 حتما بخوانید: قیمت و هزینه سرویس کولر گازی و اسپلیت در منزل

استفاده از اسپری تمیز کننده، برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی

به منظور تمیز کردن فیلتر می توانید از انواع اسپری های تمیز کننده استفاده کنیده که مخصوص تمیز کردن کلور گازی می باشند.

بهترین زمان تمیز کردن فیلتر کولر گازی

همانطور که گفتیم زمان سرویس کولر گازی فیلتر بیرون می آید و تمیز می شود اما بهتر است زودتر از زمان سرویس این کار توسط خودتان انجام شود و اگر در منطقه ای زندگی می کنید که میزان گرد و خاک آن زیاد است هر دو الی سه روز یکبار این کار انجام شد در غیر اینصورت هفته ای یک بار بیرون آوردن فیلتر و تمیز کردن آن کافی است.

💡 حتما بخوانید: علائم و نشانه های سوختن موتور، کمپرسور کولر گازی

آموزش و نحوه تمیز کردن کویل کولر گازی

بغیر از فیلتر خیلی مهم است هر چند وقت یکبار کویل کولر گازی نیز تمیز  شود که برای اینکار می توانید از دستمالی تمیز و یک اسپری پاک کننده با حداقل مواد شیمیایی استفاده کنید و در آخر روی کویل آب بگیرید و بعد از خشک شدن در جای خود قرار دهید.

سرویس سالیانه فیلتر و کویل کولر گازی

سرویس کولر گازی نه تنها باعث افزایش ماندگاری دستگاه و کاهش هزینه تعمیرات دستگاه می شود بلکه یکی از روش های کاهش میزان مصرف برق کولر گازی است که باید هر سال انجام شود و قبل از شروع فصل گرم سال و نصب کولر گازی این کار انجام شود.

در صورتی که نسبت به تمیز کردن فیلتر و کویل اقدام نکنید نه تنها احتمال خرابی قطعات داخل کولر وجود دارد بلکه زمان گرفتن هوای گرم توسط کویل کولر و بیرون دادن هوای خنک همراه با باد سرد  گرد و خاک در محیط پخش می شود که بسیار خطرناک است و برای سلامتی افراد مضر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *