آموزش جوشکاری با اینورتر خانگی

📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

جوشکاری شامل اتصال دو قطعه فلز است که با استفاده از الکترود انجام می شود. البته این را به شما بگوییم که روش های مختلفی از جوشکاری وجود دارد که شامل زیر پودری، آرگون و… است اما در این بین قوس الکتریکی معمول ترین روش است. اگر قصد جوش دادن دو قطعه فلز یا پایه کولر آبی یا … دارید و دوست و اطرافیان شما دستگاه جوش اینورتر دارند و شما به تنها می خواهید خودتان این کار انجام دهید در ادامه مقاله را بخوانید. آموزش جوشکاری و یادگیری آن جزو کلمات پرطرفدار در گوگل است که سرچ می شود از این رو برآن شدیم که در این مقاله به صورت ساده آنرا شرح دهیم.

وسایل مورد نیاز برای جوشکاری برق یا آهن

در واقع به جوشکاری با الکترود دستی به صورت عامیانه در بین مردم جوشکاری برق یا آهن گفته می شود که با استفاده از دستگاه جوش و یک الکترود یا همان می توان دو فلز را به هم جوش داد. یک جوشکار ماهر باید تخصص های لازم در این زمینه را داشته باشد در غیر این صورت ممکن است باعث سوراخ شدن فلز، ترک و حتی پاشش زیاد هنگام جوشکاری شود. البته نگران نباشید برای یک الی دو خال جوش خودتان می توانید این کار انجام دهید.

  1. دستگاه جوش
  2. انبر جوش و اتصال
  3. کلاه ماسک جوشکاری
  4. لباس مخصوص
  5. الکترود جوش

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

چگونه جوشکاری کنیم؟

خوب اگر به دنبال جوش دو دادن دو قطعه فلز هستید اولین پیشنهاد این است که با نوشتن جوشکار سیار در گوگل به دنبال یک جوشکار ماهر باشید البته اگر به فکر کاهش هزینه آن هستید و خودتان دستگاه جوش دارید خب نیازی به این کار نیست و خودتان دست به کار شوید.

با داشتن یک دستگاه جوش اینورتر خانگی، کلاه ماسک و کمی دقت در حین جوشکاری به راحتی می توانید چند خال جوش بزنید.

آموزش سریع جوشکاری

۱-نحوه اتصال کابل به دستگاه جوش

برای جوش دادن دو قطعه فلز به روش قوس  الکتریکی باید الکترود را داخل انبر جوش بذارید و پس از روش کردن دستگاه جوش عملیات جوشکاری انجام دهید. برای جوش زدن باید حتما جریان برق به الکترود برسد تا با گرمای خود باعث ذوب شدن دو فلز و چسبیدن آنها به همدیگر شود. یک قطب مثبت و یک قطب منفی روی دستگاه جوش داریم که باید کابل انبر جوش را به قط مثبت و کابل انبر اتصال یا گیره را به قطب منفی بزنید.

نگران نباشید حتی اگر کابل ها را جابجا بذارید باز هم امکان جوش زدن وجود دارد اما بهتر است این کار را نکنید.

۲-روشن کردن دستگاه جوش

پس از اینکه کابل ها را وصل کردید دکمه پاور را بزنید که برخی از برندها این دکمه خاموش روشن را در جلو یا در پشت دارند.

۳-تنظیم آمپر دستگاه جوش

برای شروع باید آمپر دستگاه جوش را روی ۵۰ الی ۷۰ بذارید. دقت داشته باشید که تنظیم دستگاه جوش خیلی مهم است چون پایین بودن آمپر ممکن است باعث چسبیدن الکترود به فلز شود.

۴-کلاه ماسک جوشکاری را فراموش نکنید

یکی از مشکلات شغل جوشکاری همین نور ساطع از جوش زدن فلزات است که باعث برق زدگی چشم می شود از این رو حتما کلاه ماسک یا همان عینک داشته باشید. در صورت نگاه کردن به نور جوش حتی به مدت زمان دو ثانیه هم چشم درد خواهید گرفت.

۵-الکترود مناسب برای جوشکاری

برای اینکار قطر الکترود شما باید بین ۲.۵ تا ۳ میلی متر باشد چون قطرهای بالاتر برای کارهای صنعتی است. و دقت کنید که روکش الکترود نباید ریخته باشد چون در هنگام رسیدن به آن قسمت عملا در حین جوشکاری به آهن می چسبد.

آموزش جوشکاری به روش قوس الکتریکی

  1. انبر اتصال یا گیره را به قطعه فلز بزنید اگر گیره نداشت کافیه نوک سیم را به قطعه فلز بزنید.
  2. نوک الکترود را به محل جوش نزدیک کنید.
  3. دقت کنید که فاصله نوک الکترود زیاد نباشد چون خیلی زود پاشش جرقه های زیاد در جوشکاری رخ می دهد.
  4. فاصله نوک الکترود به محل شیار جوش باید بین ۲ الی ۳ میلی متر باشد.
  5. در حین جوش زدن باید خیلی سریع الکترود را از آن جدا کنید در غیر این صورت ممکن است به دستگاه جوش فشار بیاید و بسوزد.

دلایل چسبیدن الکترود در حین جوشکاری

یکی از مشکلاتی که برای افرد مبتدی در زمان جوش دادن رخ می دهد چسبیدن سیم جوش به فلز است که دلایل زیادی دارد و شامل موارد زیر است.

  1. ممکن است که الکترود نامناسب باشد و قطر آن بیشتر از ۲.۵ تا ۳ میلی متر باشد.
  2. کاهش آمپر دستگاه جوش که در این هنگام باید آمپر آنرا زیاد کنید.
  3. ممکن است به خاطر ریزش روکش الکترود جوشکاری باشد.

خرید انواع دستگاه جوش در سایت اورین الکتریک به قیمت کارخانه

اگر به این شغل علاقمند هستید و قصد خرید دستگاه جوش مینی یا پرتابل را دارید کافیست با شماره تلفن های سایت اورین الکتریک تماس بگیرید تا این دستگاه ها را به قیمت کارخانه و پایین تر از بازار خریداری کنید.

برای تماس و دادن پیام کافیست روی شماره های زیر کلیک کنید.

  1. فروش مستقیم  کارخانه :
  2. ۰۸۶۳۳۵۷۳۲۲۲
  3. ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲
  4. ۰۹۱۲۱۵۷۴۷۷۱
  5. واتساپ : ۰۹۱۲۳۷۶۶۸۳۲
این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *