آموزش جوشکاری Co2 فقط در چند گام

📖 زمان مطالعه : ۶ دقیقه ⏲️

با آموزش جوشکاری CO2 خواهید توانست جوشکاری را با گاز بی اثر انجام دهید و با استفاده از الکتریسیته خواهید توانست قطعات فلز را آب کرده و به هم متصل نمایید. نام دیگر این روش، جوشکاری میگ است که استفاده و آموزش راحتی دارد. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره آموزش جوشکاری CO2 خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در مورد این جوشکاری افزایش دهید.

آموزش جوشکاری CO2

با آموزش جوشکاری CO2 خواهید توانست انواع مختلفی از فلزات را به هم جوش دهید که شامل فلزاتی چون مس، نیکل، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، فولاد کربن و … خواهد بود.  در این جوشکاری برای اینکه اتصال کوتاه صورت بگیرد، از یک قوس الکتریکی استفاده خواهد شد. وقتی این اتصال رخ می دهد گرمایی تولید می شود که باعث ذوب شدن فلز خواهد شد و مخلوط شدن آنها را در پی خواهد داشت. بعد از اینکه فلز خنک شد به حالت جامد درآمده و منجر به ایجاد قطعه ای جدید خواهد شد.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

مزایای آموزش جوشکاری CO2

با آموزش جوشکاری CO2 خواهید توانست نسبت به جوشکاری های دیگر خروجی بهتری داشته باشید  و برای اینکه بعد از جوش قطعه را تمیز کنید و آن را صیقل دهید، وقت کمتری نیاز داشته باشید. هزینه خرید دستگاه جوشکاری CO2 ارزان تر از دیگر دستگاه ها است و از نظر اقتصادی برایتان مقرون به صرفه تر خواهد بود. آموزش جوشکاری CO2 بسیار آسان است و به راحتی  آن را می توانید فرا بگیرید و ایراداتی که دارید برطرف نمایید. از آنجا که برای محافظت کردن قطعه در برابر اتمسفر از گاز محافظ استفاده می شود، کیفیت بالایی را در این جوشکاری خواهیم داشت.

آموزش جوشکاری CO2 به جهت آماده سازی دستگاه

برای آماده سازی دستگاه جوش باید به باز بودن دریچه گاز محافظ دقت کنید و میزان خروجی از رگولاتور به اندازه تقریبا بیست پا و سه سانت باشد. دستگاه جوش را روشن کنید و گیره ای را که برای متصل شدن به میز جوشکاری است را به طور مستقیم متصل کنید و دقت کنید که سرعت سیم درست باشد و برق را تنظیم کرده باشید. در آموزش جوشکاری CO2 این نکته را فرا خواهید گرفت که زمانی که دسته جوش میگ در دستان شما است، تنها به فشار دادن ماشه و تماس با قطعه کار اکتفا نکنید بلکه برای تمیز کردن فلز و اینکه لبه هایی که به هم وصل است را خرد کنید، به مدت ۵ دقیقه وقت بگذارید تا جوش حاصل قوی و در عین حال تمیز باشد. برای اینکه جوش لب به لب ایجاد کنید، در لبه های اتصال دو شیار ایجاد کنید، اینگونه برای اینکه استخر جوش داشته باشید یک دره کوچک تشکیل می شود.

نکات لازم برای ایجاد یک جوش قوی

بعد از اینکه دستگاه جوش و قطعه فلز را آماده کردید، با توجه به آموزش جوشکاری CO2، جوشی تمیز و قوی می توانید ایجاد کنید. اگر جوشکاری را برای اولین بار است که انجام می دهید، قبل از اینکه دو قطعه فلز را جوش دهید،  اقدام به تمرین برای ایجاد یک لکه جوش نمایید که برای این منظور یک تکه قراضه بردارید و روی سطح آن در یک خط مستقیم عملیات جوش را انجام دهید. قبل از جوشکاری این کار را چندین نوبت انجام دهید تا روال کار را یاد بگیرید و کاربرد سیم و تنظیمات برق را متوجه شوید. تنظیمات انواع جوش فرق دارد و تشخیص آن بر عهده خودتان است. برای جوش دادن قطعه نباید قدرت وارد شده کم باشد چون اینگونه جوش مناسبی حاصل نمی شود و استفاده از قدرت زیاد موجب ذوب شدن قطعه کار خواهد شد.

انواع جوش در جوشکاری CO2

یکی از انواع جوش در جوشکاری میگ، جوش محکم است. در این روش از کشیدن و یا هل دادن تفنگ جوش استفاده می شود تا محلی که نیاز به جوش دارد، جوش داده شود. این جوش در نهایت شکلی نازک تر از دیگر جوشکاری ها خواهد داشت. در آموزش جوشکاری CO2  این نوع جوش به طور میانگین قابل قبول می باشد. عمومی ترین شکل جوش موردی است که به شکل حرف e می باشد و برای این منظور باید چرخاندن تفنگ جوش روی قطعه، به شکل دایره های کوچک پشت سر هم باشد. این روش برای قطعاتی که ضخامت زیادی دارند بهترین انتخاب می باشد. نوع دیگری از جوش، حالت v شکل است که روشی مانند مرحله قبلی دارد و تفاوتش این است که برای ایجاد حرف v باید حرکت نوک الکترود به شکل گوشه به گوشه باشد. در انواع جوش در این جوشکاری، بهتر است که شروع لکه جوش ۱ یا ۲ اینچ باشد چون انجام طولانی مدت جوش سبب می شود در این منطقه قطعه کار گرم شود و موجب پیچ خوردن و به خطر افتادن شود. در آموزش جوشکاری CO2 یاد خواهید گرفت که در نقطه موردنظر زمان کمی به جوشکاری اختصاص دهید و برای ادامه کار ابتدا به مکان دیگری بروید و سپس به نقطه اول برگشته و کار خود را به پایان برسانید.

تنظیم مناسب قدرت جوش

در آموزش جوشکاری CO2  فرا می گیرد که قدرت دستتان را به درستی تنظیم کنید که نه زیاد و نه کم باشد. اگر قدرت دستگاه بیش از اندازه باشد، سوراخ های ایجاد می شوند و قطعه در حال آب شدن و یا ذوب قرار می گیرد. اگر میزان سرعت و تنظیمات برق کم باشد، شکاف هایی در جوش تشکیل می شود. اسلحه به به تغذیه مقداری سیم از نوک خود خواهد پرداخت و با قطعه تماس پیدا می کند اما ذوب شدن آنها منجر به ایجاد جوش مناسب نخواهد شد. ظاهر جوش ها اگر خوب و یکدست باشند، نشان از انجام جوش هایی مناسب دارد. کیفیت جوش از صدای آن هم قابل تشخیص است چون یک جوش خوب صدای وز وز زنبور به شکل مداوم خواهد داشت.

جوش دادن دو قطعه به روش میگ

بعد از انجام تمرینات لازم در روی یک تکه قراضه، جوش واقعی را می توانید انجام دهید. دسته جوشکاری را در دست بگیرید و در قسمت بالای ظاهری حرکت زیک زاکی را انجام دهید، بهتر است که جوشکاری قطعه از پایین به بالا باشد. هل دادن نوک اسلحه نیز به سمت جلو باشد البته اگر در دفعات اول است که جوشکاری انجام می دهید، هر سمتی که برایتان راحت تر است این کار را انجام دهید. با اتمام جوشکاری لوله، اگر محلی وجود دارد که جوش آن کامل نشده است، برگردید و از دوباره جوش دادن را شروع کنید تا اتصال قطعات به شکل کاملی انجام شود.

صیقل دادن قطعه جوش خورده

یکی از مراحل در آموزش جوشکاری CO2،  صیقل دادن قطعه ای می باشد که جوش خورده است. وقتی جوشکاری به اتمام رسید می توانید بدون صیقل دادن، کار را تمام شده بدانید اما اگر زیبایی قطعه جوش خورده برایتان مهم است، صیقل دادن لازمه کار خواهد بود. برای این منظور به تنظیم چرخ سنگ تراشی در یک زاویه بپردازید و روی جوش را صاف کنید. اگر جوش ایجاد شده ساده باشد، این مرحله وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. وقتی به سطح جوش نزدیک می شوید، دقت کنید که موجب خرد شدن جوش ها نشوید و یا باعث از بین رفتن تکه ای از فلز نگردید.

حرکتزاویه چرخ به آرامی باشد تا موجب گرم شدن آن نشود و دقت کنید که نقاط مختلف فلز را بیش از اندازه خرد نکنید. آبی شدن رنگ فلز یعنی فشار بیش از اندازه بوده و یا اینکه چرخ سنگ تراشی چرخش کافی ندارد. هنگامی که روی ورقه های فلزات کار می کنید، این اتفاقات بیشتر رخ می دهد. با توجه به جوشی که ایجاد کرده اید و اینکه چه مقدار مهارت دارید، تراشیدن جوش طول خواهد کشید. استفاده از ماسک و محافظت از گوش در حین کار فراموش نشود. از آنجا که سرعت چرخش بالا است، حواستان باشد که چیزی از لباستان به آن گیر نکند چون موجب کشیدن شما به سمت خودش می شود که خطرناک است.

گیر کردن سیم در دستگاه جوش میگ

با آموزش جوشکاری CO2 نکاتی را فرا می گیرید که بتوانید در صورت بروز مشکل حین کار، مشکلات را برطرف نمایید. یکی از این مشکلات، پیچ خوردن سیم خواهد بود که موجب می شود علیرغم باز بودن نوک، شلنگ و یا تفنگ کار نکنند. در این مواقع باید به دستگاه جوش نگاه کنید تا به بررسی غلطک و قرقره بپردازید. چون این امکان وجود دارد که سیم در آنها نیز گیر کند. در این مواقع لازم است شلنگ و تفنگ جوش، حالت اولیه خود را به دست آورند تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند که این کار مراحلی دارد. در ابتدا باید واحد را از برق بکشید و در قرقره به دنبال جمع شدگی باشید. با استفاده از یک سیم چین، سیم را برش داده و از نوک تفنگ سیم های اضافی را بیرون بکشید. دقت کنید که این کشیدن زیاد طول می‌کشد پس خسته نشوید و ادامه دهید. سپس در این مرحله به پیچاندن دوباره سیم دور غلطک بپردازید و دقت کنید که به درستی پیچیده باشد. بعد از این مراحل، ماشین را روشن کرده و به فشار دادن ماشه بپردازید و تا زمانی که سیم از تفنگ خارج می شود، آن را نگهدارید. با توجه به طول شلنگ این کار حدود سی ثانیه زمان خواهد برد.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *