الکترودهای جوشکاری زیر آب

📖 زمان مطالعه : ۳ دقیقه ⏲️

یکی از روش های جوشکاری که امروزه رواج دارد جوشکاری زیر آب است. در واقع اولین بار جوشکاری زیر آب در جنگ جهانی دوم و به منظور تعمیر کشتی ها انجام شود و از دهه ۷۰ میلادی به بعد این روش جوشکاری رواج یافت. درآمد جوشکاری زیر آب بالاست چون یک جوشکار علاوه بر مهارت ها و تخصص های لازم باید غواصی بلد باشد و همچنین در معرض خطرات جوشکاری قرار خواهد گرفت. جوشکاری زیر آب  دقیقا به مانند جوشکاری روی آب است با این تفاوت که به دو صورت جوشکاری مرطوب و جوشکاری خشک انجام می شود. با توجه به اینکه در جوشکاری زیر آب اکسیژن و هیدروژن زیادی وجود دارد و باعث بروز انواع عیوب جوش می شود از این رو از الکترودهای روتیلی استفاده می شود که دارای پوشش پلاستیکی ضد آب است.

جوشکاری زیر آب چیست؟

به منظور تعمیر کشتی، اسکله ها، ناوهای جنگی و خطوط انتفال نفت و گاز قطعا امکان جوشکاری روی آب وجود ندارد از این رو باید فرآیند جوشکاری زیر آب انجام شود که به دو صورت مرطوب و خشک این کار انجام می شود.

جوشکاری زیر آب مرطوب

در این روش دستگاه جوش بیرون از آب قرار دارد و خود جوشکار به همراه الکترود جوشکاری داخل آب قرار دارد. این روش با اینکه هزینه کمتری نسبت به جوشکاری خشک زیر آب دارد اما دید جوشکار کم است از این رو باعث بروز انواع ترک خوردگی و تخلخل می شود. در این روش از جوشکاری قوسی یا اصطکاکی استفاده می شود.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

جوشکاری زیر آب خشک

در این روش یک اتاقک یا محفظه درست می شود و دقیقا فشار داخل آن به مانند بیرون از آب است و یک جوشکار می تواند قطعات را با بهترین کیفیت به هم جوش بزند. البته مشکل این روش جوشکاری این است که کاملا هزینه بر است.

الکترود های جوشکاری زیر آب از چه جنسی است؟

قطعا تفاوت زیادی بین جوشکاری زیر آب و جوشکاری معمولی وجود ندارد و الکترودهای جوشکاری زیر آب تنها گونه اصلاح شده الکترودهای قدیمی است. با توجه به اینکه در جوشکاری زیر آب هیدروژن و اکسیژن بالایی وجود دارد و همین باعث بهم خوردن کیفیت جوش می شود از این رو الکترودهای جوشکاری زیر آب دارای فوم یا پوشش پلاستیک ضد آب هستند.

در جوشکاری زیر آب هر چقدر عمق جوشکاری بالا باشد قطعا هیدروژن و اکسیژن بیشتری وجود دارد که همین باعث می شود انواع تخلخل مشاهده شود و باعث کاهش پایداری جوش شود. بروز ترک های هیدروژنی در جوشکاری زیر آب بالاست از این الکترودهای روتیلی در جوشکاری زیر آب استفاده می شود. به منظور جذب اکسیژن و کاهش تخلخل جوش به پوشش الکترود روتیلی، فرومنگنز اضافه می کنند و به منظور بهبود چقرمگی به آن مقداری نیکل اضافه می کنند.

از آن طرف برای جوشکاری روی فولادهای با استحکام بالا از انواع الکترودهای زنگ نزن آستنیتی استفاده می شود. این نوع از الکترودها باعث کاهش ترک های هیدروژنی می شود.

خرید الکترود جوشکاری زیر آب

همانطور که گفتیم این نوع الکترودها تنها گونه اصلاح شده الکترودهای معمولی هستند تا باعث کاهش ترک های هیدروژنی و انواع تخلخل شود.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *