بهترین کشورها برای کار جوشکاری

📖 زمان مطالعه : ۶ دقیقه ⏲️

شغل جوشکاری جزو مهمترین مشاغل فنی در دنیا به شمار می آید که با داشتن مهارت بالا، مدرک بین المللی و تجربه کافی در این حرفه می توانید ویزای کاری در کشورهای مختلف جهان بگیرید. با توجه به اینکه از جوشکاری در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، انتقال نفت و گاز، خودروسازی، هوا فضا، دریایی و حتی صنایع نظامی استفاده می شود بنابراین تقاضا برای استخدام جوشکار در تمام کشورهای جهان وجود دارد. با وجود اینکه شما می توانید اقامت کاری را در کشورهای مختلف با شغل جوشکاری بگیرید اما اطلاع از بهترین کشورها برای کار جوشکاری با میزان درآمد و دستمزد بالا می تواند شما را در این مسیر کمک کند.

میزان دستمزد و حقوق جوشکار

انواع روش های جوشکاری وجود دارد که هر کدام سختی خاص خود را به همراه دارند که شامل جوشکاری قوس الکتریکی، جوشکاری آرگون، میگ مگ، جوشکاری زیر آب می باشد. مسلما برای بالا بردن کیفیت جوش فلزات علاوه بر اطلاع و دانستن بهترین فلزات برای جوشکاری، داشتن بهترین وسایل و تجهیزات جوشکاری باید تجربه و مهارت کافی در این شغل داشته باشید. بسته به نوع روش جوشکاری، میزان سابقه کار و همچنین کشوری که در آن قصد کار کردن دارید مسلما حقوق و دستمزد جوشکار متفاوت است.

بازار کار جوشکاری در خارج

بازار کار جوشکاری چطور است؟

با توجه به کارگیری جوشکاری در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز ساختمان، نظامی، دریایی، هوا فضا، انتقال گاز و نفت و صنعت خودروسازی و  پتروشیمی کسانی که مهارت بالایی در شغل جوشکاری دارند بیکار نخواهند ماند و درآمد خوبی در می آورند.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

بهترین کشورها برای کار جوشکاری کدامند؟

با تمام خوبی ها و مزایای که در این شغل وجود دارد خطرات جوشکاری شامل مشکلات تنفسی، آسیب به چشم، سقوط از ارتفاع، برق گرفتگی و.. است که با رعایت نکات ایمنی و دستورالعمل های جوشکاری و پوشیدن لباس، ماسک، عینک، کفش و دستکش می توانید در امان باشید.

در ادامه شما را با وضعیت بازار کار جوشکاری و درآمد آن در کشورهای اتریش، آلمان، هلند، کانادا آشنا خواهیم کرد و اینکه برای استخدام در هر کشور باید چه شرایطی داشته باشید.

  1. اتریش

این کشور نیاز به جوشکاران ماهر و با تجربه دارد و معتقدند که هیچ تکنولوژی نمی تواند جایگزین جوشکار شود. در کشور اتریش در سالیان اخیر وضعیت اقتصادی آنها پیشرفت چشمگیری داشته است که در زمینه های صنایع فولاد و فلز شغل های فنی از جمله شغل جوشکاری را استخدام می کنند و حقوق خوبی به آنها می دهند.

در صورتی که جوشکار هستید و قصد مهاجرت کاری به اتریش با شغل جوشکاری دارید می توانید در شغل های مختلفی چون ساخت کشی، ساخت خطوط لوله، صنعت خودروسازی، ساخت و ساز و… در این کشور مشغول به کار شوید. در اتریش می توان با ۴۰ ساعت کار جوشکار در هفته دستمز خوبی بگیرید.

درآمد یک جوشکار در اتریش:

  • میانگین درآمد یک جوشکار در هر ساعت: ۳۰ دلار
  • میانگین درآمد یک جوشکار در هر سال: ۶۰۰۰۰ دلار

دقت به این نکته نیز حائز اهمیت است که در اتریش، درآمد جوشکار بسته به میزان سختی کار نیز افزایش خواهد یافت و در این بین کسانی که مهارت و تسلط لازم با دستگاه های برش نیمه اتوماتیک، برش شعله ای، جوشکاری اتوماتیک، جوشکاری نیمه دستی و دستی و همچنین تجهیزات برش چوب، داشته باشند می توانند از شغل بهتر با میزان درآمد بیشتر بهره مند شوند.

برای استخدام در کشور اتریش نیاز به مدرک بین المللی با حداقل سابقه کاری ۵ سال است که بیشتر بودن آن شانس شما را برای پیدا کردن شغل  بهتر افزایش خواهد داد.

  1. هلند

یکی دیگر از بهترین کشورها برای کار جوشکاری کشور هلند است که وضعیت بازار کار جوشکاری در آن خوب است و کسانی که مهارت و تسلط  کافی در زمینه شغل جوشکاری دارند می توانند ویزای کاری کشور هلند را بگیرند.

قبل از مهاجرت کاری به کشور هلند شما باید به یافتن شغل در هلند بپردازید تا دعوت نامه شغلی این کشور را دریافت کنید.

کشور هلند نسبت به اتریش از تنوع شغلی کمتری در جوشکاری برخوردار است و بیشتر جوشکاران به اتصال مواد آلومینیومی و فولادی یا تعمیر قطعات مشغول به کار هستند.

کسانی که تجربه کاری بالا دارند از امتیاز خوبی بهره مند می باشند هر چند که کسانی که تجربه کافی ندارند می توانند در دورده های کار آموزی تعیین شده کشور هلند ثبت نام کنند و پس از گذراندن این دوره ها مشغول به کار جوشکاری شوند.

بغیر از تسلط کامل به جوشکاری در کشور هلند مهارت کافی به انجام محاسبات و اندازه گیری خیلی مهم است.

  • تسلط به تکنیک های مناسب جوشکاری برای طراحی، برش و اتصال دائمی فلزات به یک دیگر
  • تسلط به نحوه صحیح انجام دادن عملیات حرارتی بعد از کار جوشکاری
  • توانایی انجام دادن کار جوشکاری قوس و ترمیم قطعات
  • توانایی استفاده از گاز، تنگستن، برق MIG و TIG و سایر فناوری های مشعل
  • توانایی کار در شرایط و محیط های گوناگون
  • توانایی ترمیم سازه با استفاده از برچیدن، تغییر شکل و یا تجدید ساختار قطعات با استفاده از مشعل ها و دستگیره های برش
  • آشنایی ابتدایی یا کامل با ترمزها، قیچی ها و سایر ماشین های شکل گیری
  • و ….

چنانچه قصد گرفتن ویزای کاری برای هلند را دارید باید به شما بگوییم که صدور این ویزان تقریبا دو الی ۹ ماه طول می کشد و پس از ۵ سال زندگی و کار جوشکاری در هلند می توانید با پرداخت مالیات اقامت دائم این کشور اروپایی را بگیرید.

  1. آلمان

آلمان با توجه به داشتن کارخانه های فعال و زیاد یکی دیگر از بهترین کشورها برای کار جوشکاری به شمار می آید که تقاضای استخدام جوشکار در آن زیاد است.

با اینکه در کشور آلمان فرصت های شغلی زیادی وجود دارد اما یکی از بهترین مشاغل فنی با دستمز بالا شغل جوشکاری است که با داشتن حداقل یک سال سابقه کاری و تسلط کافی به ساخت قطعات و آشنایی با تجهیزات جوشکاری و داشتن مدرک  بین المللی جوشکاری و تسلط به زبان آلمان می توانید مهاجرت کاری به این کشور داشته باشید.

درآمد یک جوشکار در آلمان:

  • جوشکاری با ۰ تا ۲ سال سابقه کار: ۱۱۸۷ یورو در ماه
  • جوشکاری با ۲ تا ۵ سال سابقه کار: ۱۶۲۸ یورو در ماه
  • جوشکاری با ۵ تا ۱۰ سال سابقه کار: ۲۰۵۴ یورو در ماه
  • جوشکاری با ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار: ۲۴۸۰ یورو در ماه
  • جوشکاری با ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار: ۲۹۰۶ یورو در ماه
  • جوشکاری با بیش از ۲۰ سال سابقه کار: ۳۶۰۳ یورو در ماه

کسانی که متقاضی کار جوشکاری در آلمان هستند باید بدانید که مهاجرت به شهرهای برلین ،مونیخ، کلن، هامبورگ، اسن، آخن، مانهایم، کارلسروهه، نورنبرگ، درسدن، هانوفر، دوسلدورف، فرانکفورت، دورتموند، برمن و …. از بهترین فرصت های شغل جوشکاری بهره مند است.

  1. کانادا

یکی دیگر از بهترین کشورهای برای کار جوشکاری کشور کانادا است که فرصت های شغلی جوشکاری در این کشور شامل کار در کارخانه های  تولید کشتی، ساخت ماشین آلات سنگین، تولید هواپیما می باشد.

مهارت های لازم برای مهاجرت کاری در کانادا از طریق شغل جوشکاری

  • آشنایی با تجهیزات جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک، تجهیزات برش شعله دستی یا نیمه اتوماتیک و ..
  • تسلط کافی با لحیم کاری
  • توانایی تعمیر یا ترمیم محصولات فلزی
  • تسلط به فرآیند هایی چون فرآیندی مانند جوشکاری قوس تنگستن(GTAW) ، جوش قوس فلزی گاز(GMAW)، جوشکاری قوس با شار(FCAW)، جوشکاری قوس پلاسما(PAW) ، فلز محافظ جوش قوس الکتریکی (SMAW) جوش اکسی استیلن (OAW) جوش مقاومت و جوش قوس غوطه ور (SAW)و …
  • قابلیت کنترل دستگاه های شکل دهی فلزی مانند ترمزها، قیچی ها و سایر دستگاه های صاف کردن و خمش فلز داشته باشید.
  • مهارت های لازم برای جوشکاری در ساخت سفارشی، ساخت کشتی و تعمیر، جوشکاری دقیق قطعات فضایی، جوشکاری مخازن تحت فشار، جوشکاری خط لوله، جوشکاری ساختاری سازه یا جوشکاری ماشین آلات داشته باشید.
  • و …

درآمد یک جوشکار در کانادا:

  • میانگین درآمد یک جوشکار در کلگری و آلبرتا در هر ساعت: ۳۴/۳۷ دلار
  • میانگین درآمد یک جوشکار در مونترال و کبک در هر ساعت: ۱۸ دلار
  • درآمد یک جوشکار در سال : حدود ۴۰۰۰۰ دلار تا ۷۰۰۰۰ دلار
  • درآمد یک جوشکار لوله کشی صنعتی در سال: ۳۶۴۱۴ دلار تا ۱۰۶۳۴۸ دلار
  • درآمد یک جوشکار زیر آب در سال: ۵۴۷۵۰ دلار تا ۳۰۰۰۰۰ دلار
  • درآمد بازرش جوشکاری: بیش از ۷۰۰۰۰ دلار
  • درآمد یک جوشکار تجهیزات هوافضا: در سال ۳۰۰۰۰ دلار تا ۶۰۰۰۰ دلار
  • درآمد یک جوشکار تجهیزات نظامی در سال: کمتر از ۱۶۰۰۰۰ دلار

شغل جوشکاری

5 دیدگاه برای “بهترین کشورها برای کار جوشکاری

  1. محمدنوری گفته:

    سلام ۳۹سالمه و۱۴سال سابقه کارجوشکاریco2وبرق بصورت حرفه ای دارم.
    وتاحالا نتیجه دلنچسبی اززحمات واستعدادوهنرصنعت اینجا ندیدم.واسه همین دنبال کار درکشورهای دیگه هستم که صنعت بدرستی معنی بشه وبه عنوان یک صنعتگر بخودم وشغلم افتخارکنم

  2. عیسی موسوی گفته:

    درود. عیسی موسوی هستم جوشکار برق آرگون.. ۶۰۱۰…هستم داخل پروژهای صنعتی ایران کار کردم از عسلویه گرفته تا ماهشهر تا هرمزگان.. نیروگاه اتمی… پروژهای عراق

  3. حسین شعبانی گفته:

    جوشکار گاز خانگی ولولهایدبادفشار ۷۰۰تاد۱۳۵۰ پوند را دارم ودر زمینهدجوشکاری خانگی ۲۵ سال تجربه دارم لطفا راهنمایی کنید کدام کشور بهتر وهزینهوکمتری میبره ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *