تفاوت فر گازی با فر برقی  و اینکه کدامیک بهتر است | تعمیرات آی بک امداد

تفاوت فر گازی با فر برقی
📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

قطعا در حین آشپزی کردن و برای درست کردن انواع غذاهای خوشمزه علاوه بر تامین مواد غذایی نیاز به داشتن تجهیزات مطمئن است که مهمترین آنها اجاق گاز است که البته در انواع صفحه ای، شیشه ای، رومیزی در بازار موجود است و یکی از امکانات اجاق گاز داشتن فر گازی است که نسبت به فر برقی که همان ماکروفر می باشد تفاوت هایی دارد که در این مقاله شما را با تفاوت فر گازی با فر برقی و تمام مزایا و معایب هر کدام از آنها آشنا می کنیم و در این بین زمان خرابی قطعات اجاق گاز بروز مشکلاتی از جمله روشن نماندن اجاق گاز، روشن نشدن اجاق، جرقه زدن اجاق برای تعمیر اجاق گاز در تهران کافیه با شماره آی بک امداد تماس بگیرید.

تعمیر ماکروفر در تهران با آی بک امداد

با وجود ماکروفر دیگر نیازی نیست که زمان زیادی را برای گرم کردن غذا صرف کنید و حتی قابلیت پخت غذا با ماکروفر دارید اما در صورت خرابی قطعات آن و بروز مشکلاتی چون نچرخیدن سینی ماکروفر، سر و صدای زیاد ماکروفر، جرقه زدن دستگاه و.. برای تعمیر ماکروفر در تهران کافیه با شماره آی بک امداد تماس بگیرید.

  • دسترسی سریع به تعمیرکار
  • تعمیر ماکروفر در منزل
  • استفاده از قطعات اورجینال و فابریک
  • صرفه جویی در وقت و زمان شما

” آی بک امداد ”
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

تفاوت فر برقی و گازی در چیست؟

زمان لوازم خانگی به خصوص زمان خرید جهیزیه اینکه بتوانید بهترین برند و مارک را بخرید بستگی به میزان اطلاعات شما در این زمینه دارد و البته در این بین یک سوالی که پیش می آید این است که فر گازی بهتر است یا فر برقی که در این مقاله شما تفاوت بین این دو دستگاه و مزایا و معایب فرگازی و فر برقی را خواهیم نوشت تا بتوانید در زمان انتخاب دست شما باز باشد.

فر گازی چیست؟

یکی از اجزا و لوازم خانگی در آشپزخانه فر گازی است که برای پخت غذا و مرغ بریان و سایر غذاها از جمله درست کردن گردن گوسفندی پسران کریم، پخت کیک و شیرینی و… درست می شود که این فرها با تشعشعات مشعل های درون آن و با استفاده از گاز سوخته گرم کردن غذا انجام می شود.

فر برقی چیست؟

فر برقی نام دیگر ماکروفر است که برخلاف فر گازی از عناصر گرمایی و امواج برای گرم کردن غذا استفاده می شود.

مزایا و معایب فر گازی

در صورتی که قصد خرید فر گازی دارید باید به خوبی تمام مزایا و معایب آنرا بدانید و با توجه به بودجه خود خریدی مطمئن انجام دهید.

مزایای فر گازی

  • گرم شدن سریع غذا که باعث می شود سرعت پخت افزایش یابد.
  • به خوبی تمام گرمای داخل فر را پخش می کند و قابلیت پخت دو غذا در قسمت بالایی و قفسه پایین را نیز دارید.
  • در زمان خرابی قطعات داخل فر و بروز هر گونه مشکل هزینه تعمیر فر گازی نسبت به فر برقی کمتر است.

معایب فر گازی

  • برای نصب اجاق و فر گازی باید از افراد متخصص کمک بگیرید و این کار با فرد آماتور غیر قابل انجام و حتی خطر آفرین است.
  • عدم وجود فر داخل فر گازی که همین باعث می شود گردش گرمای تولید شده به خوبی انجام نشود و با پخت ناهموار مواد غذایی انجام شود از این رو فر گازی مناسب پختن انواع غذاهایی چون نان، کیک اسفنجی و… نیست.

خطرات فر گازی

با توجه به استفاده گاز در فر گازی تجمع گاز در آن و همچنین وجود الکتریسیته داخل آن که برای روشن کردن چراغ فر استفاده می شود ممکن است منجر به بروز یک حادثه خطرناک شود و با نشتی گاز احتمال آتش سوزی در فر گازی وجود دارد.

مزایا و معایب فر برقی

در این بین همانطور که گفتیم برای پخت انواع غذاها می توانید از فر برقی استفاده کنید اما مهم است که قبل از خرید تمام مزایا و معایب آنرا بدانید.

مزایای فر برقی

  • پخت سریعتر غذا نسبت به فرهای گازی که در زمان آشپزی مهم است.
  • توزیع گرمای یکنواخت در فر برقی به خاطر وجود فن داخل آن است که باعث می شود این گرما به تمام محیط پخش شود.

مزایای فر برقی

معایب فر برقی

  • برای گرم شدن زمان طولانیی نیاز دارد.
  • احتمال بروز انواع خسارات در زمان قطعی برق وجود دارد.

آیا گاز ارزان‌تر از برق است؟

خب یکی از نکات مهم در زمان فر گازی یا فر برقی این است که کدام منبع به صرفه تر است که در این بین مسلما گاز برای پخت و پز غذا ارزان تر است و همین باعث می شود زمان استفاده از فر گازی پخت غذا ۵۰ درصد ارزان تر از پخت غذا با فر برقی شود.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم دو نوع فر وجود دارد و شامل فر گازی و فر برقی است که منبع مصرفی آنها با هم تفاوت دارد و در عین حال یک سری مزایا و معایب دارند که شما باید آنها را بخوانید تا تفاوت بین فر گازی با فر برقی بدانید و در عین حال بفهمید که کدامیک برای شما بهتر است و پخت غذا به کدام یک بهتر و در زمان کمتری انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *