معرفى فرآیند جوشکارى SMAW

📖 زمان مطالعه : ۵ دقیقه ⏲️

جوشکارى قوسى با الکترود روکشدار MMAیا SMAWیک فرآیند جوشکارى الکترود دستى است که در آن قوس الکتریکى بین الکترود روکشدار و قطعه کار ایجاد مى شود. فرآیند جوشکارى الکترودى یکى ازکاربردى ترین و فراگیرترین فرآیندهاى جوشکارى قوسى مى باشد که از آن مى توان درتمام موقعیتها، اعم از کارگاه ها و فضاهاى باز و بسته، به سهولت استفاده کرد .

انواع مختلف الکترود براى تامین ملزومات این فرآیند در دسترس مى باشد. بهترین ویژگى هاى منابع تغذیه SMAW عبارتند از: جریان جوشکارى که نوع ضخامت الکترود مصرفى را تعیین مى کند و واکنش دینامیکى که سرعت واکنش دستگاه جوشکارى به تغییر در شرایط قوس را تعیین مى کند .

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

 

جوشکارى الکترود دستى -MMA

آماده سازى لبه ها به منظور برخوردارى از اتصالات جوش مطلوب، بهتر است قطعه کار را از هر گونه آلودگى، زنگار و اکسیداسیون پاک نمایید . انتخاب الکترود قطر الکترود مصرفى به عواملى چون ضخامت مواد، موقعیت، نوع اتصالات و نحوه آماده سازى قطعه جوش بستگى دارد. بدیهى است براى کار با الکترودهاى قطورتر، ضمن استفاده از آمپراژ بالا، برخوردارى از منبع پیوسته گرما در طول جوشکارى الزامى است .

انتخاب جریان جوشکارى

معمولاً سازنده الکترود، میزان جریان متناسب با نوع الکترود مصرفى را روى بسته بندى آن درج مى کند .

ایجاد و نگهدارى قوس

قوس جوشکارى با خراشیدن نوک الکترود روى قطعه کار که به کابل اتصال وصل مى باشد، پدید مى آید. در این هنگام باید الکترود را به سرعت تا فاصله مناسب از قطعه کار دور کرد تا قوس برقرار بماند .

معمولاً براى بهبود جرقه زنى، درابتداى کار، دستگاه مقدار جریان ابتدایى را بالاتر برده تا نوکالکترود هنگام اتصال به قطعه کارسریع تر ذوب شده و به ایجاد قوس کمک شود. به محض ایجاد و برقرارى قوس، قسمت میانى الکترود ضمن ذوب شدن، قطرات کوچک مذابى را ایجاد مى نماید که از طریق جریان قوس به حوضچه مذاب جوش منتقل مى گردند. دراین حالت بامصرف شدن روکش خارجى الکترود، گاز محافظ حوضچه مذاب تامین و کیفیت جوش ارتقاء مى یابد. به این امکان HOT START  اطلاق می گردد. ازآنجایى که ممکن است قطرات مذاب، اتصال کوتاهى بین الکترود و حوضچه مذاب جوش به وجود بیاورندکه منجر به خاموش شدن قوس شده و به دلیل نزدیکى بسیار زیاد الکترود به حوضچه مذاب بچسبد؛ براى جلوگیرى از این امر، مى توان به صورت موقت جریان جوشکارى را افزایش داد. به این امکان نیز ARC FORCEگفته مى شود. در صورت چسبیدن الکترود به قطعه کار، مى بایست جریان اتصال کوتاه تا حداقل جریان پایین آورده شود که این امر بوسیله تابع ANTI-STICKING انجام مى گیرد .

اجراى جوشکارى

از آن جایى که موقعیت هاى جوشکارى، نسبت به تعداد دورهاى جوشکارى متفاوت است، معمولاًحرکت الکترود جوشکارى به حالت دورانى و توقف آن در لبه هاى درز به صورتى انجام مى گیرد که مقدار زیادى از مواد پرکننده در مرکز تجمع نیابند

زدودن تفاله جوش

در جوش الکترودى، ضرورى است پس از هر دوره جوشکارى، تفاله هاى جوش به وسیله چکش کوچک یا برس از روى قطعه کار زدوده شود .

منابع تغذیه جوشکارى الکترودى MMA اورین الکتریک

دستگاه هاى جوشکارى الکترودى اورین الکتریک، با بهره گیرى ازجدیدترین تکنولوژى، متناسب با کاربرد هاى مختلف صنعت، پاسخگوى حجم وسیعى از تقاضاى بازار جوشکارى مى باشند. فناورى نوین به کار رفته در طراحى و ساخت، علاوه بر تأمین بازارهاى داخلى ، چشم اندازهاى صادراتى فراوانى را نیز فرا روى شرکت قرار داده است. دستگاه هاى اورین الکتریک با انجام تست هاى امکان سنجى، امکان استفاده از حداکثر ظرفیت دستگاه در شرایط متفاوت و مطابق با استانداردهاى EN 60974/1, BS638 جایگاه بین المللى خویش را تثبیت نموده اند. دستگاه هاى جوشکارى قدرتمند رکتیفایر اورین الکتریک از طراحى منحصر بفرد و بدنه آرگون و مى بهره برده وقابلیت جوشکارى انواع الکترودهاى سلولزى، قلیایى ۶۰۱۰ و ۷۰۱۸ و…را دارا مى باشند. بدنه داراى عایق بندى با درجه حفاظت IP23 بوده که از ورود هر گونه گرد و غبار و ذرات به سیستم جلوگیرى مى نماید. پانل دستگاه به گونه اى طراحى شده
که کاربر به راحتى بر آن تسلط دارد .

انتخاب فرآیند جوشکارى الکترودى، آرگون یا گوجینگ از روى پانل دستگاه امکان پذیر است. ولوم Multi Turn جهت افزایش دقت تنظیم جریان و سیستم PRE-SETاتوماتیک، به منظور تنظیم جریان جوشکارى قبل از شروع کار به وسیله نمایشگر دیجیتال و هم چنین سیستم حفاظت از پتانسیومتر در برابر فشارهاى مکانیکى در پانل دستگاه پیش بینى شده است. در یک سو کننده، به عنوان یکى از حساس ترین اجزاى دستگاه، از تریستورها و دیودهایى با بالاترین کیفیت استفاده شده است .بر اساس نوع الکترود مصرفى و براى حصول بهترین کیفیت جوش، مشخصه هاى الکتریکى دستگاه به وسیله تنظیمات حرفه اى جهت دستیابى به مقادیر بهینه تغییر مى یابد. این خصوصیات در دستگاه هاى جوشکارى رکتیفایر اورین الکتریک به صورت حرفه اى پیش بینى شده اند که همگى در راستاى تامین خواسته هاى کاربران و اجراى جوشکارى با بالاترین کیفیت مى باشند. از آن جمله عبارتند :

ARC FORCE  : از آن جایى که ممکن است قطرات مذاب، اتصال کوتاهى بین الکترود و حوضچه مذاب جوش به وجود بیاورد که منجر به خاموش شدن قوس شده و به دلیل نزدیکى بسیار زیاد الکترود به حوضچه مذاب بچسبد؛ براى جلوگیرى از این امر، مى توان به صورت موقت جریان جوشکارى را افزایش داد .

HOT START  :  خصوصیتى که جریان جوشکارى را در مرحله استارت قوس، تا سطحى بیش از جریان از پیش تعیین شده بالا مى برد. در این حالت قوس با سهولت بیشترى برقرار مى شود. این ویژگى باعث ایجاد اتصالاتى بدون نقص، استارت سریع قوس و مانع از چسبیدن الکترود به قطعه کار مى شود .

ANTI-STICKING  : این ویژگى، یک تابع الکترونیکى مى باشد که در صورت چسبیدن الکترود به قطعه کار سریعاً جریان الکتریکى را کاهش مى دهد .

LIFT ARC  : این ویژگى، به طور اختصاصى جهت به حداقل رسانیدن آلودگى تنگستنى مواد جوش در جوشکارى TIG طراحى شده است. کیفیت جوش در این حالت، قابل رقابت با فرآیندهاى پر هزینه HF مى باشد . LIFT ARCاختلالات مغناطیسى اطراف قوس را که دراکثرموقعیت ها باعثبروزمشکلات زیادى مى شود به طرز چشمگیرى بهحداقل مى رساند. دراین حالت قوس بسیار پایدار است و جوشکارى حتى روى صفحات نازک نیز با دقت و ظرافت بالایى انجام مى شود. لازم  به ذکر است دستگاههاى جوشکارى رکتیفایر اورین الکتریک، قابلیت جوشکارى فرآیند  TIGبدون  HFرا با کمترین نویز و اختلالات مغناطیسى دارا مى باشند .

هم اکنون رکتیفایرهاى جوشکارى اورین الکتریک با توانمندى بالا در صنایع متنوعى از جمله سازه هاى فلزى سبک و سنگین، صنایعنفت، گاز و پتروشیمى، صنایع نظامى، تاسیسات، کشتى سازى، نیروگاه ها و صنایع هسته اى و سایر صنایع، اعتماد صاحبان صنایع را کاملاً جلب نموده و با قدرت و کیفیت بى نظیر در حال کار مى باشند .

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *