جوشکاری فولاد گالوانیزه به چه صورت انجام می شود و خطرات این جوشکاری چیست؟

📖 زمان مطالعه : ۶ دقیقه ⏲️

جوشکاری فولاد گالوانیزه یک روش مهم و ارزشمند در فرآیند ساخت فلز است . اما اخیراً مردم به دلیل بخارهای سمی که فولاد گالوانیزه جوش تولید می کند، از آن دوری می کنند همچنین نگرانی در مورد چگونگی مقابله با پوشش فولاد گالوانیزه و آنچه در مورد خوردگی باید انجام شود وجود دارد. جوشکاری فولاد گالوانیزه می تواند برای افرادی که دانش قبلی در مورد فرآیند ساخت فلز ندارند، خطرناک باشد. همچنین یادگیری نکات ایمنی هنگام جوشکاری این مواد نیز مهم است.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره های  ☎️ ۰۹۱۲۱۵۷۴۷۷۱ و  ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

تعریف فولاد گالوانیزه

فولاد گالوانیزه ورقهای فولادی معمولی است که با روی پوشانده شده و باعث مقاومت در برابر زنگ زدگی می شود. یک ورق فولادی معمولی از آهن ساخته می شود. اما این مواد در معرض زنگ زدگی در معرض رطوبت قرار دارند.فولاد گالوانیزه امروزه یکی از متداول ترین انواع فولاد در بازار است. یکی از دلایل اصلی دوام طولانی آن است. همچنین دارای کشش یکسان فولاد است. جدا از آن، ویژگی های مقاوم در برابر خوردگی پوشش روی – آهن را دارد.

مسائل مربوط به مواد هنگام جوشکاری فولاد گالوانیزه

موارد خاصی وجود دارد که ممکن است جوشکارها هنگام جوشکاری فولاد گالوانیزه با آن روبرو شوند. در اینجا برخی از آنها وجود دارد.

مسائل مربوط به خوردگی

مقاومت در برابر خوردگی یک مشکل رایج در مورد جوشکاری فولاد گالوانیزه است. ایده گالوانیزه جلوگیری از زنگ زدگی فولاد است. با این حال ، ابتدا باید از روی گالوانیزه در سراسر منطقه جوشکاری خلاص شوید ، بنابراین منطقه را برای خوردگی کشف کنید.تنها راه برای حل این مشکل این است که دوباره فولاد را پس از اتمام جوشکاری گالوانیزه کنید. اگرچه وقت گیر است ، اما یک روش عملی برای حفظ خاصیت مقاوم در برابر خوردگی مواد است.

مسائل پوشش

یکی از مسئله های مهم  دررابطه با جوشکاری فولاد گالوانیزه ، پوشش روی آن است. این پوشش موجب خطرناکتر شدن و دشواری نفوذ برای جوشکاری فولاد گالوانیزه می شود، همچنین می تواند باعث ایجاد جوش و تخلخل در یک جوش شود. برای جوشکاری موفقیت آمیز فولاد گالوانیزه، یک جوشکار ماهر نیاز است. علاوه بر این، برای حل مسئله پوشش، پوشش روی باید از ناحیه ای که در آن جوشکاری می کنید برداشته شود. همچنین می توان از یک ماده پرکننده در قسمت پوشش داده شده روی روی منطقه جوش استفاده کرد.

جوشکاری با کیفیت بالا روی فولاد گالوانیزه

تمام فرآیندهای جوشکاری همجوشی را می توان به راحتی روی فولاد گالوانیزه به کار برد، اما بسته به فرایند، نوع اتصال و موقعیت جوشکاری، تغییرات جزئی در روش ممکن است لازم باشد. تمام جوشهای ساخته شده در محصولات گالوانیزه باید به محض اتمام جوشکاری در برابر زنگ زدگی محافظت شوند ، زیرا سطح بالایی پس از زنگ زدگی پاک می شود و به راحتی قابل درمان است. برای کاهش این خطرات باید از روش و فرآیندهای جوشکاری مناسب استفاده شود. در صورت امکان، قبل از جوشکاری، روی  اطراف ناحیه جوش را بردارید. در غیر این صورت، ماده پرکننده ای را انتخاب کنید که برای استفاده روی مواد روکش دار ساخته شده باشد.

عامل دیگری که به ایجاد جوشکاری با کیفیت کمک می کند، روش فرآیند گالوانیزه سازی است که برای پوشش دادن فولاد استفاده شده است. داشتن روش مناسب برای جوشکاری فولاد گالوانیزه بهترین راه برای مقابله با برخی مسائل است. اگر برای نیازهای ساخت فلز خود به کمک نیاز دارید، دریغ نکنید که با یک سازنده ماهر و باتجربه ورق فلز در منطقه محلی خود تماس بگیرید.

نحوه جوشکاری فولاد گالوانیزه

سمباده کاری و ایمن سازی پروژه:  پوشش روی را در محلی که در آن جوشکاری می کنید، خرد کنید. ماسک تنفسی و ماسک های محافظ و دستکش خود را بزنید. برای از بین بردن پوشش روی، از یک ورق کاغذ سنباده ۲۲۰ سنگ زنی یا آسیاب در محیط کم استفاده کنید.

۲ قطعه فلز گالوانیزه خود را بر روی سطح کار خود قرار داده و آنها را به شکلی که می خواهید خود قرار بگیرند بچینید. هنگام جوشکاری نیازی به نگه داشتن قطعات نیست. اگر در حال جوشکاری سوراخ یا پارگی برای بستن آن هستید، قطعه خود را روی سطح کار خود قرار دهید تا دهانه به سمت بالا باشد.

اگر می توانید قطعات کوچکتر را با گیره جوش محکم کنید. اگر دو ورق یا اتصالات را روی هم می بندید و آنها در یک گیره قرار می گیرند ، با استفاده از یک گیره جوش آنها را به هم فشار دهید و یک درز کامل ایجاد کنید. گیره های جوشکاری گیره های آهنی یا فلزی هستند. برای استفاده از گیره جوشکاری ، ۲ قطعه را در بین ۲ انتهای گیره خود قرار دهید. در حالی که صفحه را در انتهای عقربه های ساعت می چرخانید، قاب را ثابت نگه دارید تا گیره ها روی ۲ مورد شما ببندند تا ثابت بمانند.

 جوشکار مناسب برای جوشکاری فولادهای گالوانیزه

برای جوشکاری فولاد گالوانیزه از جوشکار قوس استفاده کنید. یک جوشکار قوس استاندارد بدون شک بهترین روش برای جوشکاری فولاد گالوانیزه است. جوشکاری قوس با استفاده از جریان های متناوب یک قوس با گرمای زیاد ایجاد می کند که شار شما را ذوب می کند.  اگر در جوشکاری تازه وارد هستید و فقط در یک کارگاه خود جای یک  دستگاه جوشکاری را دارید، یک جوشکار قوس را انتخاب کنید. این آسانترین جوشکار برای استفاده است و همان چیزی است که اکثر مردم هنگام تصویربرداری از جوشکاری در مورد آن فکر می کنند.

الکترود مناسب برای جوشکاری  فولادهای  گالوانیزه

میله جوشکاری خود را بر اساس اندازه فلز انتخاب کنید. می توانید از یک میله جوشکاری در هر اندازه استفاده کنید به شرطی که با جوشکار شما کار کند. به خاطر داشته باشید که یک میله بزرگتر قرار است یک منطقه بزرگتر از یک میله کوچکتر را جوش دهد. شما هیچ ابزار یا موادی خاص و منحصر به فرد یا خاص فولاد گالوانیزه ندارید. از میله جوش ۶۰۱۳ ، ۷۰۱۸ ، ۶۰۱۱ یا ۶۰۱۰ استفاده کنید. این متداول ترین میله ها برای شروع است ، بنابراین یافتن آنها نباید سخت باشد.

مشکلات جوشکاری فولاد های گالوانیزه

مشکلات پوشش با فولاد گالوانیزه جوشکاری: یکی از چالش های جوشکاری فولادهای  گالوانیزه این است که پوشش های روی می توانند انجام جوشکاری تمیز را غیرممکن سازند، در همجوشی تداخل ایجاد کرده و منجر به تخلخل و اجزا شود. برای جوشکاری موفقیت آمیز فولاد گالوانیزه به یک جوشکار ماهر نیاز خواهید داشت و روش ایده آل این است که پوشش روی را از منطقه ای که در آن جوشکاری می کنید حذف کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، از یک ماده پرکننده در قسمت جوش داده شده با روکش استفاده کنید.

مشکلات خوردگی با فولاد گالوانیزه جوشکاری:  مقاومت در برابر خوردگی مشکلی است که هنگام جوشکاری فولادهای گالوانیزه به وجود می آید. تمام هدف از گالوانیزه جلوگیری از خوردگی است، اما شما باید روی گالوانیزه اطراف ناحیه جوش را از بین ببرید و آن مناطق را در معرض خوردگی قرار دهید. تنها کاری که باید در این مورد انجام شود گالوانیزه سازی مجدد پس از اتمام جوشکاری است. با این حال، اگرچه وقت گیر است، اما این یک روش موثر برای حفظ یکپارچگی مقاوم در برابر خوردگی قطعه است.

کاربرد جوشکاری فولادهای گالوانیزه

از فولاد گالوانیزه بیشتر برای ساختمانهای مدرن اسکلت فلزی استفاده می شود. برخی از صنایع که از فولاد گالوانیزه استفاده می کنند شامل صنایع بادی و خورشیدی ، صنایع خودروسازی ، صنایع ساختمانی و صنایع مخابراتی است. بسیاری از روشهای معمول جوشکاری و برشکاری را می توان در فولاد گالوانیزه استفاده کرد. جوشکاری روی فولاد گالوانیزه در صورتی می تواند ضروری باشد که ساختار نهایی بیش از حد بزرگ باشد تا بتوان آن را در حمام گالوانیزه فرو برد یا برای سازه هایی که باید در مزرعه جوش داده شوند.

خطرات جوشکاری فولادهای گالوانیزه

جوشکاری فولادهای  گالوانیزه یکی از خطرناکترین نوع جوشکاری می باشد.خطر این جوشکاری به علت سمی بودن پوشش روی ، فولاد گالوانیزه در زمان گرم شدن است. با استفاده از دستگاه بخور یا مجموعه ای از چندین فن سیستم تهویه ایجاد کنید و تمام تلاش خود را انجام دهید تا قبل از کار، روی پوشش روی را تا آنجا که می توانید خرد کنید. شما همچنین باید از یک جوشکار قوس استفاده کنید، زیرا یک جوشکار MIG به درستی به فولاد گالوانیزه نمی پیوندد. هنگام جوشکاری، روی درز یا بازشو عقب و جلو کار کنید و هر قسمت را دو بار بپوشانید تا به درستی ۲ سطح را به هم متصل کنید.

حفاظت شخصی برای جوشکاری فولاد گالوانیزه

مهمترین نکته، در زمان جوشکاری فولاد گالوانیزه استفاده از تجهیزات محافظ شخصی جوشکاری مناسب می باشد. این ممکن است بسته به اینکه از فرآیند جوشکاری استفاده می شود، شامل کلاه ایمنی جوشکاری ، دستکش ، کت چرم و چکمه های انگشتی استیل باشد. با این حال، بر خلاف سایر برنامه های جوشکاری، جوشکاری فولاد گالوانیزه معمولاً به یک قطعه اضافی از تجهیزات محافظت شخصی نیاز دارد.

هنگام جوشکاری فولاد گالوانیزه،  یک دستگاه تنفس مورد نیاز است تا بخارات اکسید روی حاصل از گالوانیزه استنشاق نشود. استنشاق بخارات اکسید روی می تواند باعث تب بخار فلز شود. این قرار گرفتن بیش از حد در معرض اکسید روی از طریق سیستم تنفسی باعث علائم آنفلوانزا می شود که می تواند شدید باشد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اکسید روی می تواند منجر به مرگ شود. همچنین عاقلانه است که حتی در صورت استفاده از ماسک تنفسی جوشکاری در محلی با تهویه مناسب انجام شود.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *