علت روشن نشدن دستگاه جوش

📖 زمان مطالعه : ۳ دقیقه ⏲️

یک جوشکار برای جوش دادن فلزات آهنی، غیر آهنی باید بهترین وسایل جوشکاری را به همراه داشته باشد که دستگاه جوش یک ابزار مهم است که انواع آن در بازار موجود است. انواع دستگاه جوش با توجه به روش و فرآیند جوشکاری در بازار موجود است که بهترین آنها دستگاه های اینورتری است که کیفیت بالایی دارد و شما می توانید آنرا از سایت اورین الکتریک بخرید. خرابی دستگاه جوش می تواند کار جوشکار را مختل کند و البته دلایل متعددی دارد اما به صورت کلی روشن نشدن دستگاه جوش به دلیل خرابی یکی از قطعات اصلی دستگاه چون تقویت آمپر، پاور اصلی، سیستم تغذیه بایاسینگ و… است که باید سریعا آنرا پیش تعمیرکار ببرید تا با تعویض قطعه مشکل را برطرف و باعث روشن شدن دستگاه جوش شود.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

خرید بهترین دستگاه جوشکاری

با اینکه دستگاه جوش یک وسیله مصرفی است و ممکن است بعد از چند سال خراب شود اما بهتر است که شما بهترین مدل یعنی اینورتری و از کارخانه های معتبر بخرید تا طول عمر و کارکرد آن بیشتر شود. قیمت بالای دستگاه جوش تنها نشان از گران فروشی نیست بلکه نشان از کیفیت بالای دستگاه می تواند باشد ( چنانچه از کارخانه ها و فروشگاه های معتبر خرید کنید.)

دلایل اصلی روشن نشدن دستگاه جوشکاری

خرابی یک قطعه دستگاه می تواند باعث عدم جوش دادن یا روشن شدن دستگاه شود. یکی از موارد زیر می تواند باعث شود که دستگاه جوشکاری روشن نشود.

  • خرابی یا قطع کابل و دو شاخه
  • در صورت ذوب شدن پایه های پلاتین یا عدم اتصال کلید دستگاه جوشکاری
  • خراب شدن قسمت پاور اصلی دستگاه
  • خرابی قسمت سیستم تغذیه بایاسینگ
  • خراب شدن تقویت آمپر

دلیل روشن نشدن دستگاه جوش ها

۱- تعمیر قطعی کابل ورودی دستگاه جوش

کابل جوشکاری یکی از وسایل ضروری این شغل است که باید بهترین کیفیت را خریداری کنید. با افزایش کارکرد کابل و کهنگی روکش یا ضعیف بودن کابل و حتی در برخی موارد ذوب شدن قسمت پایه دو شاخه دستگاه جوش روشن نمی شود.

۲- تعمیر قطع شدن کلید دستگاه جوش

کلید دستگاه جوش یک قطعه مصرفی است که باید هر سال آنرا تعویض کنید. به دلیل اینکه از کلید دستگاه جوشکاری مقدار زیادی جریان برق عبور می کند از این رو احتمال قطعی آن وجود دارد.

۳- خرابی قسمت تغذیه اصلی دستگاه جوش

یکی از مشکلات عمده که باعث آسیب به وسایل و تجهیزات جوشکاری می شود تناوب و نوسانات غیر معمول برق ورودی است که باعث می شود دستگاه جوش روشن نشود.

۴- خرابی سیستم تغذیه بایاس دستگاه جوش

قسمت بایاس باعث راه اندازی دستگاه جوش می شود از این رو اگر خراب شود دستگاه روشن می شود و به صورت کلی با خرابی این قسمت به هیچ وجه دستگاه قادر به روشن شدن نیست.

۵- خرابی قسمت تقویت جریان دستگاه جوش

یکی از شدیدترین خرابی های دستگاه جوش خراب شدن قسمت تقویت جریان دستگاه است که باعث می شود دستگاه اجازه عبور جریان را ندهد و در نتیجه روشن نشود.

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *