مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت

📖 زمان مطالعه : ۶ دقیقه ⏲️

جوشکاری یکی از مهمترین مسئولیت های موجود در صنعت نفت شمرده می شود، تصور داشته باشید انواع مختلف برش ها و جوش فلزات،جوشکاری روی خطوط مختلف،جوش دکل ها، جوش برای کارخانه ها و… جز مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت شناخته می شود، در ادامه مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت به صورت کلی برای شما توضیح خواهیم داد، این مسئولیت ها را می توان حتی در مواردی مانند جوشکاری و کار کردن حرفه ای روی سیستم های خط لوله، جوشکاری برای تعمیر جک درمی، جوشکاری روی پمپ، نصب چاه یا بستن چاه و خاموش روشن کردن انواع چای ها اشاره کرد.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت :

مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت را می توان در ۸ دسته تقسیم بندی کرد :

۱ ــ جوشکار های فشار :

یکی از مهمترین مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت را می توان جوشکار فشار دانست، این جوشکار ها وظیفه دارند که روی رگ فشار، سیستم های لوله کشی کلی و انواع اتصال های موجود در صنعت نفت تمرکز کنند، برای مثال این نمونه ها را می توان ساخت تیر، ساخت لوله، ساخت اجزای فلزی مختلف، ساخت قطعات جوشکاری، انواع ابزارها برای ساخت و گاز یا ماشین آلات مختلف تلقی کرد.

جوشکار های فشار با دیگر جوشکار ها تفاوت دارند و برای کار روی این موارد ماهر هستند، برای مثال جوشکار نرم افزاری نمی تواند این کار ها را انجام دهد، به همین دلیل شما در انتخاب جوشکار باید مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت را در نظر داشته باشید.

۲ ــ جوشکار نرم افزار های حفاری :

مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت را می توان حفر کردن چاه های بسیار بزرگ تلقی کرد، برای مثال اگر شما در صنعت نفت قصد به تاسیس یک چاه نفت داشته باشید باید از یک جوشکار برای جوشکاری سکوی حفاری مورد نظر برای سکوی نفتی بهره گیرید.

جوشکاری در صنعت نفت حکم اساسی در استخراج و فرآوری نفت و حتی گاز طبیعی دارد، قابل ذکر است که برخی از این چاه ها حتی در کف اقیانوس موجود می باشند به همین دلیل جوشکار های مورد نظر باید مهارت بالایی داشته باشند زیرا در برخی موارد حتی یک جوشکار مجبور به حفر چاه در یک جزیره شناور یا یک جزیره مصنوعی نیز خواهد بود.

۳ ــ مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت برای قوس و لوله ها :

برخی از جوشکار ها مسئولیت دارند که جوشکاری قوس انجام دهند، این جوشکاری برای جوشکاری دو گیره تمساح فلزی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد یعنی شما به عنوان یک جوشکار باید بین دو الکترود و یک ماده پایه ایجاد کنید تا فلزات توانایی ذوب داشته باشند و فیوز شوند، قابل ذکر است که جوشکاری قوی را در بین مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت می توان شایع ترین نمونه جوشکاری تلقی کرد.

۴ ــ مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت برای جوشکاری ریگ ها :

یکی از مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت جوشکاری ریگ ها است، این نمونه جوشکاری را می توان تعمیرات تلقی کرد که برای دکل های نفت انجام می شود، برای مثال با توجه به نیاز های موجود در صنعت نفت فلز های جدید ساخته می شود و جوشکار وظیفه ریگ را برای دکل های روغن بر عهده می گیرد، در صورتی که برای دکل نیاز به تعمیر داشته باشد باز هم این تعمیر به عهده جوشکار است.

۵ ــ جوشکار های تولید :

بخش تولید نه تنها در صنعت نفت بلکه در تمامی صنعت های موجود مورد استفاده است و جوشکار نفت یکی از پرطرفدارترین نمونه های مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت شناخته می شود، البته قابل ذکر است که صنایع ساخت و ساز این جوشکار را جوشکار اصلی خود می شناسند اما در صنعت نفت این جوشکار حتی توانایی جوشکاری در زیر آب را نیز دارد.

۶ ــ جوشکاری های ساختمانی :

جوشکاری های ساختمانی از نمونه جوشکار های اشیا شناخته می شوند که در واقع جوشکاری قوس الکتریکی انجام می دهند و انواع سازه های فلزی مختلف را تولید می کنند، برای مثال چند پروژه را در نظر بگیرید که از قطعات جداگانه ساخته شده باشد، این پروژه دارای قاب های ساختاری مختلف هستند و از تجهیزات سنگین و نرده های دستی و پله های ساختمانی تشکیل می شوند که باعث تفاوت این نمونه جوشکاری با جوشکار های دیگر خواهد بود.

۷ ــ جوشکار TIG :

یکی از مهمترین نمونه های جوشکار را می توان جوشکار پیشرفته از نوع TIG دانست، در این نمونه جوشکاری مشعل های برقی حکم اصلی را دارند، توجه داشته باشید یک مشعل برقی دارای میله های استیل یا آلومینیوم می باشد در واقع می توان گفت مشعل های برقی حکم اول را برای ذوب قطعات مختلف و میله های استیل یا آلومینیوم دارند که جوشکار TIG از آن برای کار خود استفاده می کند.

۸ ــ مهندس جوشکار :

مهندس جوشکار در مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت تنها وظیفه تجزیه و تحلیلی مشکلات را دارد، برای مثال تحلیل انواع خرابی ها و پیدا کردن راه حل مناسب برای این خرابی ها در جوشکاری صنعت نفت بر عهده او می باشد، کار این مهندس از وظایف اصلی توسعه در صنعت می باشد و توانایی تحلیل فلز هایی مانند آلیاژ های نیکل، آلومینیوم، انواع فلز های مختلف مانند لوله های نفت و فلز های ضد زنگ را نیز دارد.

همچنین از مهمترین وظایف این نمونه جوشکار می توان به نظارت کامل روی دکل های دریایی اشاره داشت برای مثال تعمیرات دکل ها زیر نظر این نمونه جوشکار انجام می شود و تجهیزات طبق نظر آن انتخاب می شود.

مزایای جوشکاری در صنعت نفت :

ایا می دانید که جوشکاری در صنعت نفت نسبت به جوشکاری در دیگر صنعت ها از مزایای بیشتری برخوردار است ؟

همانطور که اطلاع دارید صنعت نفت یکی از پرخطر ترین صنعت های ممکن برای محیط زیست شناخته می شود و توانایی آسیب رسانی به محیط زیست تا حد بالا را دارد، در همین زمان فناوری جوشکاری می تواند بهترین راه حل ممکن برای جلوگیری از آسیب رسانی به محیط زیست توسط این صنعت باشد، برای مثال اگر خطوط لوله های انتقال گاز را در نظر گیریم ، جوشکاری می تواند بهترین راه حل ممکن برای انتقال صحیح و بدون مشکل در این لوله های شمرده شود.

همچنین انواع مخزن های انبار، تانکر های مختلف نفت دارای فشار های بسیار بالای گاز هستند که میزان آنها را می توان بین ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ دانست، خوب در این نمونه ها جوشکاری می تواند تنها راه درست کار کردن آنها باشد یا اگر شما به دکل ها و سکو های صنعت نفت دقت داشته باشید با تن ها وزن روبرو خواهید شد که در معرض هوای بسیار شدید هستند، به همین دلیل جوشکاری می تواند باعث دوام بالای صنعت نفت شناخته شود و باعث شود که فرآیند جوشکاری ادامه داشته باشد.

از مزایای اصلی دیگر مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت می توان به بالا رفتن سرعت در صنعت نفت اشاره داشت، قابل ذکر است که اگر جوشکاری وجود نداشت صنعت نفت هم اکنون با هزاران دلار ضرر روبرو بود زیرا جوشکاری می تواند در نگهداری گاز، تعمیر مکان های مختلف تاثیر بسیار بالا داشته باشد و بسیاری از سیستم های مختلف را مانند کامپکت  را به منایع انرژی متصل کند.

تاثیر جوشکاری در موفقیت بسیار از پروژه های صنعت نفت :

اگر به پروژه های مختلف صنعت نفت در سال های اخیر توجه داشته باشیم متوجه خواهیم شد که پروژه ها تا حد بسیار بالایی به فرآیند جوشکاری وابسته هستند، فرآیند جوشکاری می تواند بهره وری گاز و نفت را در این صنعت تا جد بالایی افزایش دهد و باعث کاهش هزینه در این فناوری پیچیده باشد.

برای مثال جوشکاری های مختلفی مانند جوشکاری ولگردها، فیدر های سیم خودکار و رباتیک از پروژه های جدید صنعت نفت شناخته می شوند که تا حد بالایی به به فرآیند جوشکاری وابسته هستند، بهره وری  و کیفیت بالای این پروژه ها به فرایند جوشکاری وابسته می باشد زیرا فرآیند جوشکاری برای این پروژه ها روش های بسیار ارزانی را در نظر گرفته است که باعث مقرون و به صرفه بودن این پروژه ها می شود و مواد زاید را کاهش می دهد.

وظایف جوشکار ها در صنعت نفت :

اگر بخواهیم وظایف کلی جوشکار ها در صنعت نفت معرفی کنیم می توانیم آنها را در چند نمونه بیان کنیم :

۱ ــ اجرای مشخصات مستند

۲ــ اجرای روش کار جوشکاری

۳ ــ اجرای انواع دستورالعمل های جوشکاری در صنعت نفت

۴ ــ اجرای فرآیند جوشکاری بردن ایجاد هیچ گونه مشکل

۵ ــ بازرسی جوشکاری انجام شده و تطبیق کلی آن با معیار ها و استاندارد های مهارتی و جهانی

۶ ــ انجام کارهایی که به درستی انجام نشده و دوباره کاری نامیده می شوند.

۷ ــ ثبت کردن موادی که کیفیت کافی را نداشته اند و کمیت آنها برنامه ریزی نشده است که باعث می شود تا با ممانعت روبرو شویم

۸ ــ اجرای برنامه های مختلف نگهداری پیشگیرانه

۹ ــ اجرای انواع الزامات بهداشتی و ایمنی

از جوشکار ها در صنعت نفت حمایت کنید ،همکاری جوشکار ها را با صنعت نفت می توان یکی از الزامات دانست به همین دلیل از شما درخواست می شود که مسئولیت شغلی جوشکار در صنعت نفت را حمایت کنید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *