شغل جوشکاری در کانادا

📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

کانادا یکی از کشورهای در حال توسعه و صنعتی است که خیلی از مردم آرزوی مهاجرت و اقامت در آن را دارند. راحت ترین شرایط اخذ ویزا در کشور کانادا قطعات تحصیلات دانشگاهی است اما جای نگرانی نیست اگر شما جوشکار هستید می توانید به گرفتن ویزای کانادا امیدوار باشید. شغل جوشکاری در کانادا یکی از مشاغل فنی و مهم است که کارفرمایان زیادی از آن استقبال می کنند و جزو مشاغل مهمی است که به راحتی هر جوشکار قادر است از این طریق ویزای کانادا را بگیرد. یک جوشکار ماهر و متخصص باید چندین سال سابقه کار داشته باشد و به زبان فرانسوی یا انگلیسی مسلط باشد و علاوه بر تخصص و مهارت باید در سرعت، کیفیت و کار هم توانایی کافی داشته باشد.

بازار کار جوشکاری در کانادا

جوشکاری با اینکه جزو مشاغل سخت در دنیاست اما درآآمد خوبی دارد و در آن گرایش های متفاوتی وجود دارد. میزان درآمد جوشکار به تخصص و مهارتی که دارد بستگی دارد و همچنین به نوع و روش جوشکاری که استفاده می کند. به عنوان مثال درآمد جوشکاری زیرآب بیشتر از جوشکاری قوس الکتریکی است. در این بین اگر می خواهید وضعیت بازار کار جوشکاری در کشور کانادا را بدایند باید به شما بگوییم که عالی است چون کانادا جزو کشورهای صنعتی و البته در حال توسعه است از این رو نیاز به جوشکاران ماهر ضروری است.

دقت داشته باشید که یک جوشکار در کانادا باید به خوبی مهارت های تخصصی و لازم داشته باشد و علاوه بر آن به جزئیات، سرعت و دقت کار توجه کند. در صورت گرفتن اقامت در کانادا حتی شما می توایند در زمینه‎ هایی مانند ساخت، جوش خط لوله، جوشکاری دقیق، جوشکاری فشار، ساخت و ساز کشتی و تعمیر، جوشکاری قوس، یا ماشین آلات و تجهیزات جوشکاری تعمیر تخصص بگیرید.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

مهارت های لازم یک جوشکار

چنانچه تخصص و مهارت لازم در شغل جوشکاری دارید و قصد گرفتن ویزا کانادا دارید باید تمام مهارت ها و توانایی های لازم برای جوشکاری در کشور کانادا داشته باشید که شامل موارد زیر است.

  1. شناخت تجهیزات جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک و کاملا خودکار، تجهیزات برش شعله دستی یا نیمه اتوماتیک
  2. تفسیر مشخصات فرآیند جوشکاری
  3. تغییر شکل فلزهای متفاوت با شعله
  4. شناخت تجهیزات برش قوس اکسیژن (قوس هوا)
  5. مشخص کردن میزان قابلیت جوشکاری مواد
  6. توانایی کار با تجهیزات بالابر
  7. استفاده از دستگاه های لحیم کاری برای اتصال فلز یا پر کردن سوراخ ها، تورهای و درزهای فلزی
  8. آشنایی با راه اندازی، تنظیم و نظارت بر خط تولید جوش روباتیک

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا به عنوان جوشکار

مشاغل فنی به مانند جوشکاری جزو مشاغلی است که به آن ویزای اسکیل ورکر کانادا (Skilled Worker) تعلق می گیرد. این ویزا در کشور کانادا به کسانی داده می شود که مهارت کافی در زمینه و موضوع خاصی داشته باشند و معمولا در دانشگاه ها و مدارس فنی و حرفه ای آن را فرا گرفته اند؛ دقیقا مانند یک جوشکار!

اولین مرحله برای گرفتن روند مهاجرت کاری در کشور کانادا از طریق حرفه و شغل جوشکاری کسب امتیاز لازم است که موارد زیر در امتیاز گیری شما مهم است.

  1. حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت
  2. توانایی صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسه
  3. مطابق با لیست NOC (کد ملی مشاغل) کد شغل مورد نظرتان
  4. یک پیشنهاد شغلی معتبر یا جاب آفر کانادا برای حداقل یک سال داشته باشید.( برای شرکت در برنامه نامزدهای استانی)
  5. مدارک عدم سوابقه در ۵ سال گذشته

وظایف شغلی جوشکار در کانادا

جوشکار به فردی گفته می شود که اقدام به جوش دادن فلزات آهنی و دیگر قطعات می کند. یک جوشکار به راحتی م ی تواند در شرکت هایی چون فلز ساختمانی و کف سازی، دیگ های بخار، ماشین آلات سنگین، کارخانه های تولید هواپیما و کشتی و سایر محصولات فلزی کار کند. البته در اینجا بخشی از وظایف شغل جوشکار را ذکر می کنیم.

  1. جوشکاران باید توانایی لازم در خواندن و تفسیر مشخصات طرح یا مشخصات فرآیند جوش داشته باشد.
  2. نحوه کار کردن با تجهیزات برش شعله دستی یا نیمه اتوماتیک بداند.
  3. به راحتی با تجهیزات جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک برای جوشکاری قطعات فلزی کار کند.
  4. ممکن است نیاز به تنظیم کردن ابزارآلات جوشکاری داشته باشد.
  5. توانایی لحیم کاری و همچنین کنترل دستگاه های شکل دهی فلزی مانند ترمزها، قیچی ها و سایر دستگاه های صاف کردن و خمش فلز فرا گیرد.
  6. ترمیم قطعات فرسوده محصولات فلزی
  7. ممکن در برخی اوقات جوشکار به ساخت سفارشی، ساخت کشتی و تعمیر اقدام کند.
  8. تخصص لازم در جوشکاری دقیق قطعات فضایی، جوشکاری مخازن تحت فشار، جوشکاری خط لوله، جوشکاری ساختاری سازه یا جوشکاری ماشین آلات و تجهیزات تخصص داشته باشند.
  9. کار با دستگاه های چون لحیم کاری یا لحیم کاری را که برای اتصال قطعات فلزی و یا پر کردن سوراخ ها، تورفتگی ها و درزهای محصولات فلزی با لحیم کاری انجام می شود را بداند.
  10. به راحتی قادر به راه اندازی، خاموش، تنظیم و نظارت بر خط تولید جوش روباتیک در نگهداری و تعمیر تجهیزات جوشکاری، برنجی و لحیم کاری باشد.

درآمد یک جوشکار در کانادا

این شغل جزو مشاغل فنی و البته تخصصی است که با وجود سخت بودن کار آن درآمد خوبی در دنیا از جمله کشور کاناداد دارد. میزان درآمد جوشکار در کانادا به تجربه و سابقه فرد و مهارتهای آن  بستگی دارد. به طور کلی برای شغل جوشکاری در کانادا درآمد ثابتی وجود ندارد و به صورت ساعتی دستمز داده می شود که به صورت میانگین ساعتی ۲۸ دلار دستمزد دریافت می کند.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *