مزایا و معایب شغل جوشکاری

📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

قبل از ورود به شغل یا حرفه باید حتما اطلاعات کافی در مورد آن شغل داشته باشید و از مزایا و معایب آن مطلع شوید. یکی از بهترین شغل های دنیا و جهان از لحاظ میزان درآمد و دستمزد شغل جوشکاری است که البته سختی های خاص خود را به همراه دارد. اینکه همیشه بیکار نیستید تنها مزایای این حرفه نیست بلکه درآمد جوشکاری بالاست و از آن طرف با داشتن مدرک بین المللی جوشکاری قادر به مهاجرت و گرفتن ویزا و اقامت کشورهای مختلف اروپایی، کانادا، آمریکا، استرالیا و کشورهای آسیایی هستید البته در کنار تمام مزایا این شغل سختی های خاص خود را به همراه دارد که در اینجا به مزایا و معایب شغل جوشکاری خواهیم پرداخت.

مزایای شغل جوشکاری

یکی از بهترین مشاغل فنی جهان که همیشه کار برای آنها وجود دارد شغل و حرفه جوشکاری است. محال است یک جوشکار ماهر و حرفه ای بیکار باشد حتی کسانی که در حد آماتور و مبتدی این حرفه را بلد باشند قادر به کار کردن هستند که البته میزان حقوق و دستمزد آنها کم است.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

۱-آینده و بازارکار جوشکاری

آینده شغل جوشکاری خیلی خوب است به خصوص اینکه تمام کشورهای جهان در حال ساخت و ساز هستند و صنعت جوشکاری روز به روز رونق می گیرد. در واقع جوشکاری تنها به اسکلت  فلزی ساختمان ختم نمی شود بلکه روش های مختلف جوشکاری در دنیا وجود دارد که با دیدن دوره آموزشی هر کدام می توانید مشغول به کار شوید. در این بین قطعا جوشکاری زیر آب دستمزد بالایی دارد اما خطرات آن بالاست به خصوص اینکه علاوه بر دیدن مهارت لازم و توانایی بالا در جوش زدن باید حتما غواص خوبی باشید و از لحاظ بدنی کاملا خوب باشید.

۲-اهمیت بالا شغل جوشکاری

در تمام دنیا بیشترین تقاضا مرتبط به استخدام جوشکار است زیرا یک جوشکار علاوه بر جوشکاری اسکلت فلزی ساختمان می تواند برای تعمیر کشتی، اسکله، خطوط انتقال نفت و گاز و… مشغول به کار شود. قطعا با توجه به گسترده شغل و حرفه جوشکاری و تقاضای بالا برای نیرو جوشکار در کل دنیا آینده شغلی بالایی دارد و از آن طرف درآمد خوبی هم نیز دارند.

۳-جوشکارها اضافه کاری ندارند

اضافه کاری در شغل جوشکاری وجود ندارد اگر دیدید که یک جوشکار در شب مشغول کار است قطعا اشتباه است چرا که شغل جوشکاری یک شغل خطرناک و سخت است که تنها در طول هفته فقط ۴۰ ساعت باید کار کند. ساعت کاری جوشکار  از ۹ صبح تا ۶ عصر است و به اندازه کافی وقت برای رسیدن به زندگی و گذراندن تعطیلات با خانواده دارد. حتی یک جوشکار می تواند یک شغل دوم برای خود دست و پا کند.

۴-برای جوشکار شدن نیازی به تحصیلات بالا ندارید

یکی از فواید و ویژگی های شغل جوشکاری علاوه بر دستمزد بالا این است که نیازی به هیچ گونه تحصیلات دانشگاهی نیست در واقع هر کسی با دیدن دوره آموزشی می تواند این حرفه را یاد بگیرد. در این حرفه هر چقدر که شما مهارت بالاتری داشته باشید قطعا درآمد شما بیشتر خواهد بود.

۵-می توانید به صورت مستقل کار کنید

حرفه جوشکاری یک کار گروهی نیست از این رو می توانید به صورت مستقل برای خود کار کنید یا به عنوان یک جوشکار سیار به کسب درآمد بپردازید.

معایب شغل جوشکاری

هر شغلی در کنار تمام مزایایی که به همراه دارد یک سری معایب نیز دارد که شغل جوشکاری هم دارای هم ویژگی است. در جوشکاری اسکلت فلزی ساختمان نیاز به کار کردن در ارتفاع است یا حتی در جوشکاری زیر آب باید خیلی با احتیاط کار کنید به خصوص اینکه اگر جوشکاری به صورت مرطوب باشد.

۱-بیماری و سلامتی فیزیکی بدن

در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی توسط جوشکار امکان به خطر افتادن سلامتی فرد وجود دارد. در واقع یک جوشکار در معرض انواع نور و اشعه خطرناک است بنابراین باید برای مراقبت از چشمان خود از عینک یا ماسک جوشکاری استفاده کند. حتی در هنگام کار در ارتفاع باید نکات ایمنی را رعایت کند و کاملا نترس باشد.

بغیراز موارد بالا جوشکاری آرگون عوارض پوستی دارد و در عین حال سر و صدای زیاد در حین جوشکاری از معایب این شغل و حرفه به شمار می آید.

۲-جوشکاران مبتدی درآمد خوبی ندارند

یک جوشکار مبتدی میزان درآمد خیلی پایینی دارد و در عین حال برای اینکه به جوشکار ماهر تبدیل شود نیاز به زمان زیادی دارد و با تمرین کردن به این مورد خواهد رسید. برخی اوقات شاید حتی برای اینکه به جوشکار ماهر تبدیل شوید چندین سال وقت ببرد در نتیجه در این سالها بهتر است شغل دوم داشته باشید.

۳-برخی از جوشکاران به شغل دوم نیاز دارند

کسانی که جوشکار ماهر نیستند باید به فکر شغل دوم باشند چون میزان درآمد آنها پایین است و نیازهای زندگی را برطرف نخواهد کرد.

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *