مشکلات جوشکاری زیرآب

📖 زمان مطالعه : ۳ دقیقه ⏲️

جوشکاری زیرآب اولین بار در سال ۱۹۳۲ در دریای سیاه اتفاق افتاد. با اینکه همه فکر می کنند که تفاوت های زیادی بین جوشکاری زیرآب و جوشکاری در هوا وجود دارد اما این دید کاملا اشتباه است. با توجه به مهارت ها و تخصص های بالا و همچنین یادگیری غواصی در این شغل و حرفه قطعا دستمزد و میزان درآمد جوشکاری زیرآب بالاست و شما باید مدرک بین المللی آنرا داشته باشید. با استفاده از این روش بدنه کشتی، اسکله ها و سازه های دریایی تعمیر می شود و همچنین نصب به تعمیر خطوط لوله های زیرآب از آن استفاده می شود که با وجود حقوق و دستمزد بالا اما مشکلاتی نیز به همراه دارد که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

انواع جوشکاری زیرآب

به دو صورت خشک و مرطوب در زیرآب جوشکاری انجام می شود که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارند. در واقع در جوشکاری خشک یک اتاقک نزدیک محل درست می شود که باعث می شود جوشکار در امنیت بالایی قرار بگیرد و کیفیت جوش بالا برود اما هزینه ساخت آن زیاد است  و هر چقدر عمق آب بیشتر باشد قطعا با افزایش هزینه ساخت اتاقک همراه است. در جوشکاری مرطوب سرعت کار بالاست و هزینه آن خیلی کمتر از جوشکاری خشک است اما کیفت جوش خیلی پایین می آید چون مدام در حال تماس با آب است و حتی دید پایینی برای جوشکار به همراه دارد و ممکن است در معرض انواح خطرات قرار بگیرد.

مشکلات جوشکاری زیرآب

کاهش دید جوشکار

همانطور که گفتیم جوشکاری زیرآب به دو روش خشک و مرطوب انجام می شود که در روش مرطوب با اینکه با کاهش  هزینه های جوشکاری همراه است اما دید جوشکار کافی نیست و همین باعث می شود بر کیفیت جوش تاثیر منفی بذارد.

انتقال حرارت

یکی از مشکلات این شغل و حرفه در زیرآب قطعا آبدیدگی آن است که باعث می شود خیلی سریع محیط قوس و فلز پایه سرد شود و باعث افت انعطاف پذیری اتصالات فلز می شود.

تخلخل

به دلیل اینکه در روش جوشکاری مرطوب به صورت مستقیم فلز و محیط قوس با آب در تماس است از این رو احتمال رخ دادن انواع عیوب جوش چون ترک خوردگی هیدروژنی در آن بالا می رود.

ایمنی

با افزایش دستمزد و میزان درآمد جوشکار زیرآب و خطرات و مشکلاتی که گفته شده ایمنی جوشکار در زیرآب قطعا کمتر از جوشکاری در هوا است و علاوه بر این باید حتما غواصی بلد باشند. به منظور کاهش آسیب دیدگی جوشکار زیرآب باید از نگهدارنده های ضدآب الکترود و نیز یک قطع کننده اضطراری به نام کلید چاقویی | Knife Switch استفاده شود و علاوه بر آن از کابل ها، الکترودها و اتصالات ضدآب و عایق بندی شده مناسب استفاده شود تا مانع از تماس با آب شوند.

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *