نکات مهم هنگام جوشکاری درب و پنجره

📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

با اینکه شغل جوشکاری یکی از مشاغل فنی و کاملا تخصصی است که شاخه های زیادی دارد اما اگر می خواهید چند خال جوش روی درب یا پنجره بزنید با رعایت اصول ایمنی جوشکاری به راحتی می توانید این کار انجام دهید. در واقع با خرید کوچکترین دستگاه جوش که به آن دستگاه جوش خانگی می گویند و خرید وسایل جوشکاری چون کابل، انبر اتصال، گیره، کلاه ماسک، پیشبند به راحتی می توانید کارهای جوشکاری منزل خود را انجام دهید. دقت داشته باشید که باید علاوه بر داشتن ابزارآلات جوشکاری حتما مهارت کمی در این زمینه داشته باشید در غیر این صورت با انواع عیوب جوش چون ترک گرم، ترک سرد، سوراخ شدن فلز و حتی پاشش در حین جوشکاری مواجه خواهید شد.

جوشکاری چیست و چگونه انجام میشود؟

جوشکاری به فرآیندی گفته می شود که شما با استفاده از الکترود مناسب و استفاده از جریان برق دستگاه جوش باعث ذوب شدن فلزات و متصل شدن به همدیگر می شوید. در این حرفه برای بالا بردن کیفیت خال جوش باید الکترود مناسب استفاده کنید و حتما با نحوه تنظیم کردن دستگاه جوشکاری آشنایی داشته باشید چون برخی از عیوب جوش به خاطر بالا بودن جریان آمپر دستگاه ایجاد می شود.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

تجهیزات لازم برای جوشکاری درب و پنجره

با اینکه همه ما عادت داریم وسایل ارزان قیمت بخریم اما دقت داشته باشید در شغل جوشکاری تنها به دنبال خرید وسایل با کیفیت و معتبر از کارخانه باشید. در واقع سهل انگاری در خرید شما و خرید وسایل جوشکاری بی کیفیت اعم از دستگاه جوش، الکترود علاوه بر پایین آوردن کیفیت جوش حتی ممکن است باعث آسیب به جوشکار و بروز برق گرفتگی چشم شود.

۱-ماسک جوشکاری

ماسک یا کلاه جوشکاری مهمترین وسیله ای است که در حین جوشکاری چشمان و صورت شما را از اشعه ماورای بنفش و همچنین عوارض پوستی آن در امان می گذارد. حتی اگر چند خال جوش می خواهید به درب و پنجره بزنید خیلی مهم است که عینک جوشکاری بزنید در غیر این صورت دچار برق زدگی چشم می شوید و ممکن است یک شبانه روز نتوانید بخوابید.

۲-دستکش جوشکاری مناسب

به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به دستان شما و حتی سوختن پوست دست بر اثر جرقه های جوشکاری باید حتما دستکش جوشکاری داشته باشید. انواع دستکش جوشکاری در بازار وجود دارد که می توانید آنها را بخرید.

۳-پیشبند چرم

با تهیه پیشبند و بستن آن به خود در واقع مانع از آسیب رساندن لباس خود در برابر جرقه های جوش خواهید شد.

نکته ایمنی: تا جای امکان جوشکار را در فضای باز انجامدهید و اگر مجبور هستید این کار را انجام دهید حتما بررسی کنید که هیچ گونه گاز قابل اشتعالی در کنار شما نباشد و از جوشکاری در اطراف لوله گاز و بخاری و… خودداری کنید.

۴-دستگاه جوش

قطعا مهمترین وسیله جوشکاری دستگاه جوش است که با توجه به نوع و میزان کار انجام شده باید آنرا خریداری کنید. به منظور جوشکاری منزل می توانید از دستگاه جوش کوچک و ارزان قیمت استفاده کنید.

آماده سازی فلز برای جوشکاری چگونه است؟

گام اول:

اگر محلی که قصد جوش زدن آنرا دارید رنگ زده باشد نمی توانید جوشکاری انجام دهید چون رنگ و زنگ زدگی مانع از عبور جریان برق می شود از این رو باید حتما رنگ آن محل را با دستگاه فرز یا سمباده پاک کنید.

دقت داشته باشید که به هنگام کار با دستگاه فرز دقت کنید چون لبه دستگاه کاملا تیز است و حتی ممکن است فلز از وسط به دو نیم شود.

گام دوم:

سطح فلز حاوی گرد و غبار و خاک فلز است که باعث پایین آوردن کیفیت جوش می شود و به منظور رفع مشکل حتما با استفاده از آغشته کردن پارچه به استون آنرا تمیز کنید.

نکات استفاده از دستگاه جوشکاری برای جوشکاری درب و پنجره

قبل از شروع کار حتما از سلامت و تنظیم بودن دستگاه جوش و همچنین استفاده از الکترود مناسب برای جوش مطمئن شوید. در صورتی که قصد انجام جوشکاری روی میز را دارید حتما گیره اتصال را به میز بزنید تا مانع از برق گرفتگی شما شود.

فراموش نکنید که الکترود جوش یک عضو مصرفی است و به فکر این نباشید که حتما تا پایان این قسمت را مصرف کنید چون اگر الکترود تمام شود و به جوش دادن ادامه دهید قطعا انبر جوشکاری آسیب می بیند و هزینه تعمیر یا خرید انبرجوش بالاتر از الکترود مصرفی است.

نحوه جوشکاری درب و پنجره

یک سری گیره اتصال در بازار بخرید تا با استفاده از آنها مانع از تکان خوردن فلزات شوید و یک دست خود را روی میز بذارید و انبر جوش را طوری بگیرید که زاویه آن بیشتر از ۲۰ درجه نباشد حالا شروع به حرکت الکترود کنید فقط نه باید خیلی سریع این کار انجام شود و نه  خیلی آهسته چون باعث بروز عیوب جوش می شود.

تماس با جوشکار سیار

اگر توانایی و مهارت لازم برای جوش زدن فلزات ندارید بهتر است با یک جوشکار شبانه روزی تماس بگیرید تا سریعا کار را برای شما انجام دهد.

هزینه آهنگری و جوشکاری به چه صورت محاسبه میشود؟

با توجه به میزان پروژه کاری به دو صورت کیلویی و چکی هزینه جوشکاری برآورد می شود مثلا در جوشکاری اسکلت فلزی هزینه کار به صورت کیلویی یعنی وزن آهن بکار برده شده محاسبه می گردد.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *