هزینه های جوشکاری را چگونه کاهش دهیم؟

📖 زمان مطالعه : ۳ دقیقه ⏲️

ساخت انواع سازه های فولادی، اسکلت فلزی ساختمان ها همگی با جوشکاری انجام می شود که نوع و روش آن بر میزان هزینه جوشکاری تاثیر مستقیم دارد. به طبع علاوه بر نوع فلزات، روش جوش، کیفیت کار جوشکار نیز در هزینه جوشکاری تاثیر دارد بنابراین تنها زمانی می توانید هزینه های جوشکاری را کاهش دهید که در عین حال با کمترین فلز جوش، با کیفیت بالا با بزرگترین الکترود جوش و در کمترین زمان جوشکاری را انجام دهید.

اقتصاد جوشکاری چیست؟

در علم مهندسی جوشکاری به روش برآورد هزینه های جوشکاری اقتصاد جوشکاری می گویند که توسط انجمن جوشکاری آمریکا به ثبت رسیده است.

قیمت جوشکاریی چگونه تعیین می شود؟

جوشکاری کیلویی و چکی دو اصطلاح برای برآورد هزینه های جوشکاری است که تعریف آن بتواند شما را راهنمایی کند.

  • روش کیلویی: به منظور بر آورده هزینه های جوشکاری اسکلت ساختمان ها از این روش کیلویی استفاده می شود.
  • روش چکی: به هزینه هایی که صرف جوشکاری خرده کاری ها، درب و پنجره ها می شود جوشکاری چکی می گویند.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

عوامل تاثیر گذار بر هزینه های جوشکاری

روش جوشکاری

در شغل و حرفه جوشکاری روش های مختلفی برای اتصال قطعات فلزی و غیر فلزی وجود دارد که هر کدام از آنها هزینه های متفاوتی دارند.

جوشکاری قوس الکتریکی (جوشکاری معمولی)، جوشکاری مقاومتی، جوشکاری حالت جامد و جوشکاری گاز اکسیژن تنها چند مورد از روش های جوشکاری است که هر کدام از آنها به بخش های مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان مثال در جوشکاری قوس الکتریکی خود به انواع مختلف زیر تقسیم شده است.

  • جوشکاری قوس کربنی
  • جوشکاری فلز بدون پوشش
  • جوشکاری قوس الکتریکی اتمی هیدروژن
  • جوشکاری گاز تنگستن،
  • قوس الکتریکی با پوشش گاز
  • جوشکاری قوس الکتریکی با پوشش پودر

متریال مورد استفاده

اینکه شما از چه قطعات فلزی یا غیر فلزی در صنعت جوشکاری استفاده می شود خود جزو عوامل تاثیر گذار بر هزینه های جوشکاری است.

قیمت جوشکاری کیلویی

هر چقدر پروژه کاری بزرگتر باشد بسته به نوع روش جوشکاری قیمت آن متفاوت است. در بازار جوشکاری کیلویی تنها برای جوشکاری اسکلت ساختمان فلزی استفاده می شود و به منظور کارهای خرده کاری و جوشکاری درب و پنجره به آن جوشکاری چکی می گویند.

کیفیت جوشکاری

هر چقدر یک جوشکار سابقه بیشتری در این حرفه داشته باشد قطعا کیفیت کار آن بالاتر است و همین باعث می شود که اجرت کار آن بیشتر باشد. اگر به دنبال کیفیت جوش بالا هستید قطعا باید هزینه بیشتری برای جوشکاری بپردازید.

کسانی که در کیفیت جوش سهل انگاری می کنند ممکن است در آینده خسارات اقتصادی بالاتری ببینند.

نرخ اجرت جوشکاری

دستمزد جوشکار بر اساس نرخ مصوبه تعیین می شود و نمی تواند از آن فراتر برود اما باز هم به روش جوشکاری بستگی دارد.

نحوه کاهش هزینه های جوشکاری

قطع به یقین این قانون در صنعت جوشکاری می تواند با کاهش هزینه جوشکاری منجر شود. استفاده از کمترین مقدار فلز جوش با کیفیت بالا و انجام آن با بزرگترین الکترود سیمی با بالاترین جریان دستگاه جوش و همچنین انجام آن در کوتاهترین زمان ممکن را یک قانون کلی برای کاهش هزینه جوشکاری می نامند.

کدام روش های جوشکاری هزینه کمتری در بر دارد؟

امروزه دو نوع جوشکاری لب به لب و جوش سر به سر میلگرد که به آن جوشکاری فورجینگ می گویند را به عنوان روشهایی می نامند که در صنعت جوشکاری هزینه کمی در بر دارد و برای کارفرمایان مناسب است. در جوشکاری لب به لب باعث افزایش مقاومت آرماتورها خواهید شد و در عین حال در جوشکاری سر به سر میلگرد که بیشترین کارایی را در ساختمان سازی دارد با صرفه جویی در ۳۰ درصد زمان، هزینه و نیروهای اجرایی همراه است.

 

 

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *