دلایل بوی بد کولر گازی و نحوه رفع آن | تعمیرات آی بک امداد

دلایل بوی بد کولر گازی و نحوه رفع آن

   

📖 زمان مطالعه : ۶ دقیقه ⏲️

قطعا بهترین وسیله سرمایشی کولر گازی نام دارد که با گرفتن هوای گرم و رطوبت فضای ساختمان و تبدیل آن به سرما باید خنک شدن محیط می گردد. فرض کنید که هوا گرم باشد و بخواهید با روشن کردن کولر گازی خنک شوید و از سرمای این دستگاه لذت ببرید اما ناگهان بوی بد تخم مرغ فاسد، کپک، پا، استون و… به مشام شما برسد. قطعا ضد حال خواهید خورد. بوی بد کولر گازی به دلایل مختلف از جمله وجود آلودگی داخل فضای ساختمان، گرفتگی سینی تخلیه، انسداد لوله ها ایجاد می شود که در ادامه این مقاله شما را با روش های نحوه رفع این مشکل آشنا خواهیم کرد. سرویس به موقع کولر گازی باعث رفع این مشکلات خواهد شد.

سرویس و تعمیر کولر گازی در منزل توسط آی بک امداد

افزایش تقاضای خرید کولر گازی به خاطر عملکرد فوق العاده آن است اما در این بین باید توجه داشته باشید که این وسیله سرمایشی نیز به مانند کولر آبی و پنکه و هر وسیله برقی دیگر نیاز به سرویس دارد. سرویس کولر گازی قبل از راه اندازی آن در فصل گرما باعث می شود که تعمیرکار از خرابی قطعات آن مطلع و در صورت نیاز آنها را تعمیر یا تعویض کند. به جای حمل کولر گازی به تعمیرگاه کافیه با شماره آی بک امداد تماس بگیرید تا سریعا سرویسکار در محل و منزل شما در تهران، کرمانشاه، اصفهان، مشهد، رشت، شیراز و.. حاضر شود.

احتمال خرابی و بروز انواع مشکلات برای کولر گازی از جمله خنک نکردن محیط، کار نکردن دور تند، روشن نشدن، بوی سوختگی موتور، بوی بد کولر گازی و… وجود دارد که برای تعمیر آن کافیست با آی بک امداد تماس بگیرید.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

بوی بد کولر گازی از چیست؟

قطعا با روشن کردن کولر گازی حتی اگر سرمای خوبی ایجاد شود و شما را خنک کرد اما اگر همراه با بوی بد از جمله بوی جوراب، پا، تخم مرغ فاسد، کپک و.. باشد حال به هم زن خواهد بود. در واقع این بوی بد از کولر گازی می تواند بهدلایل مختلف از جمله تهویه نامناسب داخل ساختمان باشد. نحوه سرد کردن فضای ساختمان با کولر گازی به این صورت است که هوای گرم و مرطوب را می گیرد و به سرما تبدیل می کند بنابراین با وجود آلودگی و رطوبت و کپک در ساختمان بوی بد تولید می گردد. بغیر از آن مهمترین دلیل برای تولی بوی بد داخل کولر گازی به خاطر قارچ و کپک می باشد که در قسمت کویل خنک کننده دستگاه وجود دارد و با سرویس به موقع کولر و تمیز کردن آن از شر این بو خلاص خواهید شد.

بوی بد توسط کدام قسمت ها در کولر گازی تولید می شود؟

بوی بد تولید شده توسط کولر گازی علاوه بر غیر قابل تحمل بودن احتمال بیماری انسان ها را بالا می برد از این رو خیلی مهم است که بدانید دلایل بروز این بو چیست و نسبت به رفع آن اقدام کنید.

کثیف بودن کویل خنک کننده

همانطور که اشاره شد نحوه سرد کردن فضای ساختمان با کولر گازی به این صورت است که با جذب گرما و رطوبت آنرا به سرما تبدیل می کند از این رو اگر هوای ساختمان پر از آلودگی از جمله کپک، قارچ و باکتری باشد با جذب آنها توسط کویل خنک کننده باعث رشد آنها می شود و بوی بد تولید می کند. با تمیز کردن کویل خنک کننده محیط رشد باکتری و قارچ و کپک از بین خواهد رفت و از شر بوی بد خلاص خواهید شد.

سینی تخلیه و مجرای تخلیه

با جذب رطوبت داخل ساختمان توسط سینی باید از مجرا تخلیه شود که در صورت گرفتگی و انسداد سینی و مجرا این قارچ و کپک ها داخل کویل خنک کننده رشد و بوی بد ایجاد می کنند.

لوله ها

با وجود تهویه هوای داخل ساختمان با کولر گازی اما محل تجمع گرد و خاک و آلودگی در داخل لوله ها می باشد که در صورت تخلیه نشدن توسط سینی و مجرا تبدیل به محلی خوب برای رشد قارچ و کپک خواهد شد و بوی بد تولید می کند.

حال اینکه وقتی لوله ها تبدیل به محلی برای رشد قارچ و کپک شود تنها کافیه که یک سوراخ کوچک و شکاف در لوله وجود داشته باشد تا بوی کپک پخش شود.

تهویه نامناسب در کولر گازی

خیلی مهم است که هواکش مناسب برای دستگاه کولر گازی وجود داشته باشد در غیر اینصورت باعث تولید بوی بد می شود.

انواع بوی بد در کولر گازی

تا به اینجا کار گفتیم که چه قسمت هایی از کولر باعث تولید بوی بد می شود حال اینکه بد نیست با انواع بوی منتشر شده توسط کولر گازی آشنا شوید که در ادامه علت بو و راه حل رفع آنرا خواهیم نوشت.

وجود بوی کپک

در صورت تخلیه نشدن کافی رطوبت داخل ساختمان توسط دستگاه هوای خروجی بوی کپک خواهد داد.

راه حل: با تعویض فیلترهای کولر گازی و یا تمیز کردن آنها مشکل رفع خواهد شد.

وجود بوی تخم مرغ فاسد شده

این بو ممکن است بخاطر وجود لاشه پرنده یا جانور داخل بدنه خارجی باشد که بیشتر در فصل زمستان برای گرم کردن خود به آنجا پناه می برند.

راه حل: با باز کردن یونیت خارجی و بیرون آوردن لاشه و جنازه پرنده یا جانور و شستن بدنه مشکل رفع خواهد شد.

وجود بوی فاضلاب

یکی از مواردی که برای کولر گازی ممکن است رخ دهد تجمع آب های فاضلاب داخل کولر گازی است که به خاطر وجود گاز متان این بو تشکیل می شود.

راه حل: در این مورد باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

وجود بوی پا

با جمع شدن آب و رسوب داخل کولر چنین بویی ایجاد می شود.

راه حل: تمیز کردن داخل کولر گازی بهترین روش برای رفع مشکل و از بین بردن بو است.

بوی استون

این بو به مانند بوی تخم مرغ گندیده ممکن است به خاطر وجود پرنده مرده داخل کولر گازی باشد.

راه حل: باز کردن پنجره ها و تا زمان رسیدن تعمیرکار کولر گازی باید محل را خارج کنید. در این بین احتمال بوی استون به خاطر نشتی گاز از دستگاه کولر گازی وجود دارد.

بوی باروت

اتصالی کردن مدار و یا خرابی فن موتور دو دلیل اصلی برای تولید چنین بویی است که باید سریعا نسبت به تعویض این قطعات توسط تعمیرکار اقدام شود.

راه حل: تماس با متخصص تعمیر کولر گازی برای بررسی کامل دستگاه و تعویض قطعه معیوب شده.

بوی دود اگزوز

با وجود کار کردن دستگاه کولر گازی با برق برای کار کردن بهتر آن روغن در قسمت موتور کولر وجود دارد که با نشتی آن بویی به مانند بوی دود اگزوز تولید می کند که با تعویض روغن کمپرسور کولر گازی مشکل رفع خواهد شد.

راه حل: تماس با متخصص و کارشناس حرفه ای

بوی لاستیک سوخته

خرابی فن یا موتور کولر گازی باعث انتشار چنین بویی می شود.

راه حل: خاموش کردن دستگاه و تماس با تعمیرکاران آی بک امداد.

بوی قارچ

در صورت رشد قارچ داخل دریچه یا مجرای کولر گازی این بو پخش می شود که به دلایل مختلف چون نشتی در مجرا، افزایش سطح رطوبت و رشد قارچ در قسمت های مختلف ساختمان این قارچ ها رشد می کنند.

راه حل: تمیز کردن مجرا و دریچه کولر برای جلوگیری از رشد مجدد و از بین بردن بوی بد.

بوی سیگار

در صورت سیگار کشیدن در فضای ساختمان قسمت کویل خنک کننده آلوده می شود و با روشن کردن کولر گازی مجددا بوی سیگار وارد ساختمان می شود.

راه حل: سیگار نکشیدن در ساختمان

بوی جوراب کثیف

با جذب باکتری و قارچ توسط کویل یک بوی بد از کولر گازی به مانند بوی جوراب کثیف تولید و پخش خواهد شد.

بوی موی حیوانات

دلیل ایجاد این بو به خاطر گرد و غبار، موی حیوانات و … است.

راه کارهایی برای رفع بوی بد در کولر گازی

بعد از اینکه با انواع بوی بد کولر گازی و پخش آن توسط قسمت های مختلف دستگاه آشنا شدید حال نوبت دادن راه کارهایی برای رفع بو است که شامل موارد زیر است.

  • تعویض فیلتر های هوا کولر گازی
  • تمیز کردن کویل خنک کننده
  • تمیز کردن لوله ها
  • تمیز کردن سینی و مجرای تخلیه

راه های پیشگیری از بروز بوی بد در کولر گازی

  • روشن کردن فن هواکش زمان آشپزی و دوش گرفتن در حمام را فراموش نکنید.
  • نگهداری از گیاهان طبیعی در ساختمان باعث جلوگیری از انتشار گازهای سمی چون قارچ و کپک در ساختمان می شود.
  • مرتب کردن کف و سطح ساختمان با جاروبرقی را فراموش نکنید.
  • نصب دستگاه تصفیه کننده هوا برای از بین بردن باکتری های موجود در هوا
  • سرویس دوره ای کولر گازی

3 دیدگاه برای “دلایل بوی بد کولر گازی و نحوه رفع آن | تعمیرات آی بک امداد

  1. رامین نجاتی گفته:

    سلام خسته نباشید کولر ابی پشت پنجرمون وقتی روشن میکنیم بادش گرمه و بوی نامتبوعی میده مشکلش چیه؟

  2. جواد نجاتی گفته:

    وقتتوت بخیر بنده اسپلیت هایسنس دارم مدلشم HS-36CVQهستش بنطرتون علت اینکه موتورش مثل ماهی گندیده بو میده چیه

  3. وحید رازیانی گفته:

    سلام کولر گازی بنده امروز حین کار کردن یه دفعه یه صدایی ازش اومد و خاموش شد بوی سوختگی هم همه جا پرشد امتحان کردم دیگه روشن نشد علت چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *