جوش منقطع چیست و چه تفاوتی با جوش پیوسته دارد؟

📖 زمان مطالعه : ۲ دقیقه ⏲️

جوش منقطع یک نوع تکنیک جوشکاری است که توسط جوشکار انجام می شود و زمانی از این کار استفاده می شود که نیازی به جوشکاری مداوم نباشد. در جوشکاری گوشه از دو نوع جوش منقطع و پیوسته استفاده می شود در صورتی که در روش منقطع انحراف و کجی را کاهش می دهد. به جوش زدن به صورت یک در میان و به صورت بخیه گفته می شود که باعث کاهش هزینه جوشکاری و همچنین افزایش سرعت جوش می شود. البته جوش منقطع یک نوع تکنیک و مهارت است و به معنای یک روش جوشکاری متفاوت نیست و زمانی استفاده می شود که جوشکاری پیوسته نیاز نباشد و همچنین به منظور جوش دادن تسمه به سطح باریک از آن استفاده می شود.

جوش منقطع چیست؟

به تکنیکی از جوش زدن فلزات گفته می شود که در آن به جای اینکه با الکترود جوش به صورت پیوسته خال جوش ایجاد شود یک خط در میان جوش انجام می شود. در واقع به این تکنیک جوش کوک و یا جوش بخیه گفته می شود که در دو نوع وجود دارد.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

انواع جوش منقطع

  • جوش منقطع زنجیره ای که در هر دو طرف جوش انجام می شود و منطبق بر هم هستند.
  • جوش منقطع شطرنجی که در هر دو طرف فلز جوش منقطع می زنند اما بر همدیگر منطبق نیستند و به منظور حفظ قدرت و کاهش وزن انجام ی شود.

فواید جوش منقطع

  1. کاهش مقدار جوش
  2. افزایش سرعت جوش
  3. کاهش وزن قطعه جوش
  4. صرفه جویی در هزینه جوشکاری از جمله نوع فلز پر کننده، نیروی الکتریکی، گاز محافظ و همچنین نیروی کار

جوش منقطعی چه کاربردی دارد؟

از این نوع تکنیک جوشکاری تنها زمانی استفاده ی می شود که نیاز به جوش به صورت پیوسته نباشد و همچنین به منظور کاهش انحراف و کجی شکل از این تکنیک استفاده می شود.

چه زمانی نمی توان از جوش منقطع استفاده کرد؟

در جوشکاری لوله نمی توان استفاده کرد و همچنین زمانی که جوشکاری فلزات باید بدون درز باشد.

تفاوت بین جوش منقطع و پیوسته چیست؟

هر دو تکنیک جوش و برای اتصال فلزات هستند که در آن نیاز به گرما و حرارت است و تنها در روش جوش منقطع باعث کاهش هزینه های جوشکاری می شویم و اینکه زمانی می توان از این تکنیک استفاده کرد که شما بخواهید کجی و شکستگی را به حداقل برسانید.

معایب جوش منقطع چیست؟

در این تکنیک جوش مقاومت و دوام فلزات کمتر است و تنها زمانی باید انجام شود که سرعت جوشکاری خیلی مهم باشد و به منظور کاهش هزینه های جوشکاری استفاده شود.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *