درمان فوری برق زدگی جوشکاری

📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

شغل جوشکاری یک حرفه کاملا فنی است و شما باید حتما تخصص لازم را در این شغل داشته باشید در غیر اینصورت با انواع عیوب جوش چون ترک گرم، سرد، تخلخل، سوراخ شدن فلز هنگام جوشکاری مواجه می شوید. در این شغل علاوه بر داشتن مهارت های لازم حین جوشکاری باید نکات ایمنی چون پوشیدن لباس کار مخصوص، عینک یا ماسک جوشکاری مخصوص را بزنید در غیر اینصورت آسیب خواهید دید. به واقع یکی از خطرات شغل جوشکاری برق زدگی جوشکار است که با سوزش، خارش و درد و حالت تهوع همراه است و البته شما می توانید با استفاده از سیب زمینی، کیسه چایی، گلاب به درمان آن بپردازید هر چند که بهترین راه حل رعایت نکات ایمنی است.

درمان خانگی سوزش چشم در حین جوشکاری

کار در ارتفاع تنها مشکل شغل جوشکاری نیست بلکه اگر نکات ایمنی در جوشکاری رعایت نشود چشم در معرض برق زدگی قرار خواهد گرفت از این رو شما احساس سوزش شدید و خارش در ناحیه چشم می کنید طوری که انگار چیزی پشت چشمتان است که با استفاده از روش های خانگی قادر به درمان آن هستید و حتی می توانید از قطره چشم مخصوص استفاده کنید.

دقت داشته باشید که برای درمان فوری برق زدگی جوشکار نیازی به انجام چند روش به صورت همزمان نیست بلکه اثر گذاری هر کدام از روشها متفاوت است و چنانچه یکی از موارد اثر نکرد به سراغ بعدی بروید.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

برق زدگی چشم چیست

در صورتی که برای یکبار هم شده چشمانتان در اثر نگاه کردن طولانی به نور آفتاب یا قرار گرفتن در مدت زیادی زیر نور آفتاب سوخته باشد به خوبی شرح حال یک جوشکار که دچار برق زدگی شده باشد را می فهمید. در واقع در هنگام جوش زدن دو قطعه فلز یک نور مضر به نام ماوراء بنفش تولید می شود که این نور باعث چشم قوسی یا فلش جوشکار می شود از این رو خیلی مهم است که هنگام جوشکاری حتما ماسک یا عینک جوشکاری بزنید تا به این قسمت آسیب نرسد.

علائم برق زدگی جوشکاری عبارتند از :

  • سوزش چشم ها
  • قرمز و پر خونی چشم ها
  • تار بینی چشم ها
  • اشک آلود بودن چشم ها
  • افزایش حساسیت به نور
  • درد شدید تا خفیف ( در مواردی ).
  • فشار آمدن به چشم ها (احساس این که چیزی پشت چشمان شما هست.)

۱۴ درمان فوری برق زدگی جوشکاری

۱-درمان برق زدگی چشم با سیب زمینی

یک عدد سیب زمینی، یک لیوان آب سرد به همراه دستمال کاغذی نیاز دارید تا با استفاده از آن برق زدگی چشمان خود را برطرف کنید. در شروع کار سیب زمینی را برش دهید( بهتر است که سیب زمینی خنک باشد )، سپس آن را بین دو لایه دستمال خیس بذارید و آنرا روی چشم خود بذارید و با پارچه ببندید. تنها کافیست که به مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشمان خود نگه دارید و هر چند ساعت دو بار در روز این کار انجام دهید.

۲- گذاشتن چای کیسه ای روی چشم

پس از اینکه چای کیسه را مصرف کردید کافیست آنرا داخل یخچال بذارید تا سرد و کمی خشک شود و به مدت تنها ۱۵ دقیقه روی چشم خود بذارید. البته در این بین بهتر است که از چای کیسه ای نوع بابونه استفاده کنید و این کار را دو بار در روز تکرار کنید. در واقع داشتن آنتی اکسیدان ها و خنک کنندگی کیسه چای باعث می شود که التهاب و سوزش چشم شما کم شود.

۳- استفاده از استامینوفن

سردرد یکی از مشکلاتی است که پس از برق زدگی دامن گیر شما می شود از این جهت برای تسکین درد کافیست استامینوفن یا ایبروفن مصرف کنید.

۴- درمان برق زدگی چشم با شیر

استفاده از شیر خوراکی یک درمان ساده است که با آغشته کردن پنبه به شیر می توانید آنرا روی چشمان آسیب دیده خود بمالید تا زود خوب شوید.

۵- استفاده از Ice Pack (کیسه یخ)

دمای پایین کیسه یخ یا بسته های یخ باعث جلوگیری از انتقال باکتری می شود و در عین حال منجر به کاهش درد، التهاب و سوختگی چشمان شما می شود.

۶- درمان با  استفاده خیار

خیار را به تکه های ضخیم برش دهید و داخل یخچال بذارید تا خنک شود و سپس به مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشم خود بذارید.

۷-درمان برق زدگی چشم با گلاب

برای کاهش خارش و تورم چشم هنگام برق زدگی جوشکاری کافیست از  گلاب استفاده کنید. برای اینکار تنها باید مقداری گلاب و پنبه داشته باشید و پنبه را به گلاب بزنید و به مدت ده دقیقه روی چشمان خود بذارید.

۸- درمان با استفاده از روغن بادام

روغن بادام به دلیل داشتن ویتامین E14 به عنوان یک روان کننده مناسب برای چشم محسوب می وشد که کافیست با انگشت روی پلک های بسته و زیر چشمان خود بمالید.

۹ – درمان سوزش چشم با دستمال خیس

یک دستمال نرم و لیوان آب خنک دو تا از دم دست ترین مواد هستند که برای درمان برق زدگی چشم جوشکار استفاده می شود. کافیست که دستمال را خیس و به مدت ده دقیقه روی چشمانتان بذارید.

۱۰- استفاده از موز

موز هم از دیگر مواد خوراکی برای درمان سوزش چشم است که باید آنرا خرد کنید و سپس له کنید و به صورت خمیر در بیاورید. حالا موز له شده را روی پلک های بسته چشم خود بذارید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید و سپس یک لیوان آب خنک بنوشید.

درمان برق زدگی چشم با دارو

بغیر از موارد بالا شما می توانید از انواع دارو برای درمان فروی برق زدگی چشم استفاده کنید.

۱۱- آنتی بیوتیک ها

۱۲- پد چشمی

با پد چشمی به راحتی می توانید از تابش مستقیم نور خورشید به چشم جلوگیری کنید و در عین حال به چشمان خود استراحت دهید.

۱۳- قطره های گشاد کننده مردمک چشم

این قطره برای شل شدن ماهیچه چشم مناسب است که نتیجه آن کاهش درد، استراحت و بهبودی چشم است.

۱۴- قطره های استروئیدی

دقت داشته باشید که تمام داروهای بالا باید تنها با توصیه پزشک استفاده شود.

توصیه های مهم!

  • از قطره های بی حس کننده استفاده نکنید چون این قطره تنها برای جراحی چشم استفاده می شود.
  • به منظور کاهش درد در روزهای اول حتما از انواع مسکن کدئین و ایبروفن استفاده کنید.
  • تلویزیون تماشا نکنید.
  • بدون از عینک آفتابی بیرون نروید.
این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

9 دیدگاه برای “درمان فوری برق زدگی جوشکاری

  1. مهدی ابراهیمی گفته:

    سلام برق زدگی در واقع پرت شدن ذرات مذاب به داخل چشم هست که باید این ذرات آهن زودتر از داخل چشم خارج بشن که برای خارج کردن این ذرات یکی از بهترین راهها استفاده از ترکیب سرکه سیب با گلاب و یخ هست چون گلاب و یخ جلو تورم و درد رو میگیره و سرکه سیب که اصل ماجراس این ذرات رو داخل خودش حل می‌کنه و از چشم خارج میشه دوتا دستمال کوچیک رو بارها به این محلول آقشته کنید در حالت دراز کشیده تا محلول به خوبی به داخل چشم نفوذ پیدا کنه بعد از چند ساعت تکرار این درمان و خارج شدن سم آهن از داخل چشم رفته رفته
    شما تسکین پیدا می کنه

    • سید گفته:

      چرا چرت میگی داداش.یک لایه از چربی چشم میسوزه ک برق زدگی ایجاد میشه.
      مثل این ک تا حالا چشماتو برق نزده ک بفهمی از فاصله ده متری هم میزنه لازم نیست حتما تیر آهن بره تو چشمت!

  2. مشتبا گفته:

    خانم سارا، احتراما‌ً میشه بگین حالا که گمان نمیکنید چطور باید باشه بعد شما گمان کنید؟!
    این راه های درمان که دوستان در بالا در اختیار مردم گذاشتند همگی راههای درمان موقت و البته در تحقیقات به وضوح مثمر ثمر بوده، البته به جای ” گمان نکردن” پسندیده تر آن بود که به رسم ادب ، از اشتراک گذاری تجارب صحیح و اثرگذار، تشکر میکردید/موفق باشید

  3. ،حسین گفته:

    یک قطره هستش اون میریزی درست مثل روز اولش میشی ب عنوان کرم داشتن زیاد نمیگم تا ک و ن ت و نم بسوزه خخخخ

  4. Hosein گفته:

    سلام ضمن تشکر و خسته نباشید بابت مطلب خوب و مفیدتون خواستم بگم من چند موردی که فرمودید رو امتحان کردم ولی بیشتر از همه شون از گلاب خنک نتیجه بیشتر گرفتم دوتا دستمال کاغذی رو آغشته به گلاب خنک که قبلا داخل یخچال بود کردم و گذاشتم رو چشمم به قدری مفید بود که خواب رفتم البته بیشتر از ۱۵دقیقه رو چشمم بود دوبار انجام دادم میشه گفت ۸۰درصد چشمم خوب شد فقط خواستم اطلاع رسانی کنم شاید برای کسی دیگه هم مفید باشه با تشکر

  5. مهدی خضرائی گفته:

    سلام به همگی ،رومن درمان‌های بالاجبار نداده وفقط یه دیازپام میخورم و۲قطره لیدوکائین میریزم تاچشمم نیم ساعت بی حس بشه وتوهمین زمان خوابم برده،صبح مثل منگ هابیدارمیشم میبینم خوبم وفقط تارمیبینم.امیدوارم برای هیچ کسی پیش نیاد،خیلی بددردیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *