علت روشن شدن چراغ OC دستگاه جوش

📖 زمان مطالعه : ۳ دقیقه ⏲️

روی تمام دستگاه های جوش اینورتری یک چراغ کوچک وجود دارد که به آن چراغ چک یا O.C می گویند که در زمان روشن شدن نشان از وجود مشکلات متعدد روی دستگاه است که مهمترین آنها بالا رفتن حرارت قطعات دستگاه یا ایجاد اتصالی در آن است. چنانچه چراغ چک دستگاه جوشکاری روشن شد بهتر از به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه آنرا به صورت ساکن نگه دارید تا خنک شود و مشکل برطرف گردد اما در صورت روشن ماندن چراغ باید آنرا پیش تعمیرکار ببرید چون ممکن است مشکل از فن تهویه باشد و چنانچه آنرا پیش تعمیر کار نبرید ممکن است ۲ الی ۳ برابر بیشتر هزینه روی دست شما بگذارد. مهمترین علت روشن شدن چراغ OC دستگاه جوش به خاطر فشار زیاد روی دستگاه است که باعث داغ شدن و گرمای زیاد آن می شودو در صورتی که ۵ الی ۱۰ دقیقه آنرا به حالت ساکن بذارید مشکل برطرف می شود.

دلایل اصلی روشن شدن چراغ O.C دستگاه جوشکاری

زمانی که چراغ چک دستگاه روشن می شود یعنی یک مشکل برای دستگاه ایجاد شود که دلایل مختلفی وجود دارد. تنها نکته ای که باید دقت کنید این است که با روشن شدن این چراغ به هیچ وجه دستگاه جوش را خاموش نکنید چون باعث آسیب و خرابی آن می شود.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

۱-بالا رفتن حرارت دستگاه به خاطر کارهای سنگین

چنانچه از یک دستگاه جوشکاری بیش از حد کار بکشید قطعا فشار کارها باعث می شود که داغ کند و همین منجر به روشن شدن چراغ O.C می شود که ادامه دادن جوشکاری در این حالت باعث صدمه و اسیب جدی به دستگاه می شود.

برخی اوقات بالا رفتن حرارت دستگاه می تواند به خاطر این باشد که فن دستگاه خراب شده است یا اینکه قطعات داخل آن خاک گرفته اند و همچنین گرمای بیش از حد هوا باعث بروز این مشکل شده است.

۲-اتصالی دستگاه

چنانچه چراغ چک دستگاه به رنگ زرد یا قرمز در آمده باشد نشان از این دارد دستگاه دچار اتصالی شده است و در این زمان باید بلافاصله آنرا پیش تعمیرکار ماهر ببرید  در غیر اینصورت ادامه کار با دستگاه ممکن است باعث افزایش هزینه تعمیر حتی ۲ الی ۳ برابر شود.

۳-ایجاد نوسانات برق

در مناطق دور افتاده که برق شهری دسترسی ندارید و برای تامین برق دستگاه جوشکاری از موتور برق یا ژنراتور استفاده می کنید باعث ایجاد نوسانات برق می شود که همین منجر به روشن شدن چراغ O.C می شود.

در مواقع روشن شدن چراغ o.c یا چراغ چک چه کنیم؟

چنانچه به هر دلیلی چراغ O.C دستگاه روشن شد آنرا در ۵ دقیقه اول خاموش نکنید چون باعث خرابی دستگاه جوش خواهد شد. در این مواقع تنها ۵ الی ۱۰ دقیقه دستگاه را به حالت ساکن بذارید تا دمای آن کاهش پیدا کند. دقت داشته باشید برخی اوقات افزایش دمای قسمت تقویت آمپر دستگاه باعث روشن شدن این چراغ می شود از این رو خنک شدن دستگاه می تواند مشکل را برطرف کند.

در صورتی که به صورت دائمی چراغ روشن باشد نشان از مشکل فنی در دستگاه اینورتری است که در این مواقع به هیچ وجه نباید آنرا به برق شهر متصل کنید و بلافاصه آنرا پیش تعمیر کار ببرید.

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *