۸ نکته جوشکاری برای مبتدی ها

📖 زمان مطالعه : ۳ دقیقه ⏲️

شغل جوشکاری در نگاه اول شاید برای هر کسی یک شغل خطرناک و خیلی سخت محسوب شود. در واقع به خاطر گرمای بیش از حد؛ نور شدید، پاشش حین جوشکاری خیلی ها از این حرفه می ترسند اما اگر یک سری نکات ایمنی رعایت کنید و تخصص لازم داشته باشید اتفاقا شغل پر درآمدی است. شما با پوشیدن لباس جوشکاری، یادگیری فرآیند جوشکاری و استفاده از بهترین دستگاه جوش و تجهیزات جوشکاری باعث می شود که از شغل خود لذت ببرید و در عین حال بهترین کار را تحویل دهید و پول زیادی دریافت کنید. قطعا در این شغل و حرفه استفاده از وسایل بدرد نخور و بی کیفیت می  تواند روی کار شما تاثیر بگذارد البته برعکس آن هم صدق می کند و حتی اگر شما بهترین وسایل جوشکاری در اختیار داشته باشید اما مهارت لازم نداشته باشید قطعا به مشکل بر می خورید. انواع عیب جوشکاری به خاطر نداشتن مهارت جوشکاری رخ می دهد و اینکه برخی از جوشکاران از الکترود مناسب استفاده نمی کنند در این مقاله نکات مهم جوشکاری برای مبتدی ها ذکر خواهیم کرد.

نکات مهم جوشکاری برای افراد مبتدی

لباس جوشکاری بپوشید

یک فرد جوشکار با وارد آوردن گرما به فلزات باعث ذوب آنها و جوش دادن آنها می شود و در عین حال ممکن است با پاشش حین جوشکاری مواجه شود از این رو خیلی مهم است که لباس جوشکاری بپوشد.

  • دستکش چرمی باعث جلوگیری از آسیب به پوست دست شما می شود و بهترین دستکش جوشکاری از جنس چرم است.
  • لباس کتان بپوشید و حتما آستین داشته باشند چون در هنگام جوشکاری جلوی آفتاب هستید.
  • به منظور جلوگیری از آسیب به چشم و برق زدگی چشم باید حتما عینک و کلاه ماسک جوشکاری بپوشید.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

آمادگی جوشکار قبل از شروع کار

قطعا تنها زمانی شما می توانید به عنوان جوشکار یک کار خوب تحویل دهید که کاملا آماده کار باشید. در حین جوشکاری با رعایت چند نکته ساده می توانید کاری تمیز در بیاورید و مانع از بروز عیوب جوشکاری شوید.

  • تمیز کردن سطح آهن
  • باید قسمت زنگ زده های آهن را بتراشید تا فلز صاف و یکدست شود.
  • الکترود مناسب بخرید.

خرید بهترین الکترود جوشکاری

در هنگام خرید الکترود باید به قطعه فلز و جنس آن توجه کنید و با توجه به آن نسبت به خرید نوع الکترود اقدام کنید. در واقع شما باید برای اتصال فلزات نازک تر از  الکترود با شماره کمتر و برای اتصال فلزات ضخیم از الکترود با شماره بیشتر استفاده کنید. البته علاوه بر جنس فلزی باید تنظیم خروجی آمپری دستگاه جوش را برای تعیین الکترود مناسب در نظر بگیرید.

تمرین روش های جوشکاری

از جوشکاری فلزات در یک مسیر مستقیم خودداری کنید. حتما از خال جوش های مورب استفاده کنید چون این کار شما باعث استحکام کار می شود.

کارتان را عیب یابی کنید

خب اولین کاری که باید حین جوشکاری به آن دقت کنید این است که به دنبال رفع عیوب جوشکاری باشید. کسی جوشکار موفق است که حتما عیوب جوش را بداند و نسبت به رفع آن اقدام کند. در این جا چند تا عیوب جوشکاری را ذکر می کنیم.

ایجاد حفره و سوراخ در حین جوش زدن فلزات

زمانی این اتفاق می افتد که آمپراژ دستگاه جوش خیلی بالا باشد. به زبان ساده باید بگوییم که دمای زیاد باعث می شود جوش خیلی زیاد شود و اطراف آهن را بخورد. البته ممکن است به خاطر این باشد که الکترود را با سرعت کم حرکت می دهید.

حوضچه جوش ایجاد نمی شود و یا روی الکترود جمع میشود

آمپراژ زیاد یا حرکت کند الکترود از دلایل اینجاد این عیب جوشکاری است.

لگد زدن انبر جوش

این اتفاق به خاطر پایین بودن آمپراژ دستگاه جوش یا سرعت بیش از حرکت الکترود توسط جوشکار است. برخی اوقات ممکن است که نوک الکترود روی سطحی غیر از نقطه جوش برخورد کند.

به دستگاه جوشتان گوش دهید

بهترین دستگاه جوش امروزه از نوع اینورتری است که مدل های مختلفی دارد. در واقع صدای سالم باید از دستگاه جوش بیاید و در غیر این صورت باید نسبت به رفع آن و تعمیر دستگاه جوشکاری اقدام کنید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

1 دیدگاه برای “۸ نکته جوشکاری برای مبتدی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *