جوشکاری پالسی میگ بر روی آلومینیوم چیست

📖 زمان مطالعه : ۶ دقیقه ⏲️

هنگام جوشکاری آلومینیوم توسط MIG، دستیابی به کیفیت و بهره وری خوب به استفاده از فرآیند و سیستم جوشکاری مناسب بستگی دارد. جدیدترین نسل سیستم های جوشکاری پالسی MIG تفاوت بین آلومینیوم و فولاد را برطرف می کند و به طور کلی بازگشت سریع سرمایه از طریق افزایش بهره وری، کاهش زمان خرابی و کیفیت بهتر جوشکاری را فراهم می کند.

جوشکاری پالسی MIG

جوشکاری پالسی MIG گونه ای از فرآیند جوشکاری متعارف MIG / MAG است که در آن جریان پالس می شود. در ابتدا پالس برای کنترل انتقال فلز در سطح متوسط ​​جریان پایین با اعمال پالس های جریان بالا با مدت زمان کوتاه ارائه شد. این چرخه شامل اعمال جریان پالس تکرار شده بر روی یک جریان پس زمینه ثابت است. هنگام جابجایی پالس با اسپری قوس، به منظور ایجاد یک قطره سیم ذوب شده در هر پالس، جوشکار خروجی الکتریکی دستگاه جوشکاری را تغییر می دهد (بیش از ۵۰ بار در ثانیه). پس از تشکیل قطره، جوشکار خروجی الکتریکی را افزایش می دهد تا قطره را به داخل گودال جوش “فشار دهد”. بالا و پایین رفتن خروجی الکتریکی اجازه می دهد تا فرآیند جوشکاری در دمای سردتر انجام شود و یک جوشکاری با کیفیت بدون پاشش یا از بین رفتن نفوذ به داخل ماده ایجاد شود.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

فناوری پالسی

جوشکاری پالسی MIG از پیش برنامه ریزی شده و در اطراف الکتریکی خاص محتوای آلیاژ سیم، قطر و گاز محافظ آن استفاده می کند. برخلاف انتقال اسپری محوری CV سنتی که یک قوس عمومی و خروجی آمپراژ ثابت ایجاد می کند (بستگی به سرعت تغذیه سیم دارد)، یک اسپری پالسی مقدار مناسب جریان را در زمان مناسب فراهم می کند.  فناوری جوشکاری پالسی MIG با تنظیم عرض مخروط قوس، که به نوبه خود عرض دانه را کنترل می کند، اپراتورها را قادر می سازد تا به راحتی با تنظیمات مختلف مفصل سازگار شوند. یک مهره عریض تر می تواند به دو طرف مفصل متصل شود یا به گوشه خارج کمک کند. یک مهره باریک به ایجاد همجوشی خوب در ریشه مفصل کمک می کند.

تفاوت فناوری پالسی قدیم با جدید

یکی از بزرگترین تفاوت ها با فناوری جدید پالس در مقایسه با فناوری پالس قدیمی این است که اپراتورها را مجبور به نگه داشتن قوس طولانی تر نمی کند. آن را با تنظیمات فردی سازگار می کند، بنابراین آنها مجبور نیستند سبک جوشکاری را تغییر دهند. با استفاده از یک عملکرد کنترل طول قوس در صفحه جلو، اپراتورها می توانند طول قوس مورد نظر خود را تنظیم کنند. حتی دستگاه بدون توجه به میزان چسبندگی الکترود، طول قوس را ثابت نگه می دارد که به هنگام جوشکاری در گوشه های عمیق کمک می کند. بسیاری از تولیدکنندگان آلومینیوم از ارتقا به سیستم هایی با قابلیت جوشکاری پالسی MIG بهره مند می شوند.

جوشکاری آلومینیوم با فناوری پالس MIG

هنگام جوشکاری آلومینیوم توسط MIG ، دستیابی به کیفیت و بهره وری خوب به استفاده از فرآیند و سیستم جوشکاری مناسب بستگی دارد. از آنجا که آلومینیوم به سرعت گرما را از ناحیه جوش انتقال می دهد، ایجاد گودال جوش انرژی بیشتری نسبت به فولاد می گیرد. با این حال، از آنجا که آلومینیوم دارای نقطه ذوب نسبتا کمی است، بخش های نازک آلومینیوم (که جرم کمتری برای انتقال گرما دارند) به ویژه در معرض سوختن و تاب خوردن هستند.

حالت جابجایی اسپری معمولا هنگام جوشکاری آلومینیوم توسط MIG استفاده می شود. در این حالت، فلز مذاب به طور مداوم از طریق قوس جوشکاری منتقل می شود و به راحتی می توان گرمای زیادی را به فلز وارد کرد. در حالت انتقال اسپری، به دلیل ورودی گرما، گودال مدت بیشتری سیال می ماند. نسل اول ماشین های پالس MIG بسیار پیچیده بودند به طوری که بسیاری از افراد از این روند اجتناب می کردند. خوشبختانه، آخرین نسل از سیستم های MIG پالسی این پیچیدگی را برطرف می کند و برخی از دستگاه ها فقط به اپراتور نیاز دارند که نوع سیم و قطر و گاز مورد استفاده را برای ارائه کیفیت مطلوب قوس بدانند.

 چالش های هنگام جوشکاری آلومینیوم

سیستم های جوشکاری پالسی MIG می توانند تفاوت بین آلومینیوم و فولاد را برطرف کنند و به افزایش بهره وری، کاهش زمان خرابی و ارائه کیفیت بهتر جوش کمک کنند. خصوصیات آلومینیوم با فولاد بسیار متفاوت است، به همین دلیل  می تواند چالش هایی ایجاد کند. برخی از چالش ها عبارتند از:

  • گرمای اضافی ورودی منجر به سوختن یا تاب خوردن مواد نازک می شود
  • ظاهر مهره ضعیف است
  • مسائل مربوط به تغذیه سیم، از جمله لانه سازی پرندگان، سوختگی و تغذیه نامنظم
  • مشکل در رسیدن به اهداف تولید / مهلت های مشتری
  • مشکل آموزش اپراتورها / یافتن جوشکارهای خوب
  • پاشش بیش از حد، سنگ زنی یا دوباره کاری پس از جوشکاری
  • جوشکاری ضعیف یا جوشکاری بیش از حد
  • از قسمت پشت جوش خونریزی کنید
  • به دست آوردن ظاهر مهره خوب
  • آموزش اپراتورهای جوشکاری
  • به حداقل رساندن پاشش اضافی ، سنگ زنی یا دوباره کاری پس از جوشکاری
  • جلوگیری از همجوشی ضعیف یا جوشکاری بیش از حد
  • انجام عمل تمیز کردن خوب برای از بین بردن لایه اکسید آلومینیوم روی سطح

به همه این دلایل، فرآیند TIG یا GTAW اغلب برای جوشکاری آلومینیوم ترجیح داده می شود ، زیرا کنترل خوبی بر روی ورودی حرارت و محل جوشکاری ارائه می دهد. روند کار ، اما کند است و اغلب برای آموزش اپراتورهای جوشکاری دشوار است. برای کمک به دستیابی به بازدهی بیشتر، جوشکاری پالسی MIG یک گزینه عالی می تواند برای شما باشد.

نحوه کار جوشکاری پالسی MIG

جوشکاری پالسی MIG یک فرآیند انتقال اسپری اصلاح شده است، که در آن منبع تغذیه بین یک جریان پیک بالا و یک جریان پس زمینه کم بین ۳۰ تا ۴۰۰ بار در ثانیه تغییر می کند. در طول این کلید، جریان پیک قطره ای از سیم را جدا کرده و آن را به سمت اتصال جوش سوق می دهد. در همان زمان، جریان پس زمینه قوس را حفظ می کند اما چنان گرمای ورودی دارد که انتقال فلز امکان پذیر نیست.

این عمل با یک فرآیند انتقال اسپری استاندارد متفاوت است  که به طور مداوم قطرات ریز فلز مذاب را به اتصال جوش منتقل می کند. همچنین به شما کمک می کند تا گودال جوش برای جلوگیری از سوختن از بین برود.

پالس مانند کمان اسپری از اصطلاحا اثر خرج کردن استفاده می کند. بر خلاف قوس انتقال شیب، قطره در فاز جریان زیاد جدا نمی شود. الکترود سیم در یک نقطه خاص با اعمال جریان فوق العاده زیاد در حدود یک تا دو میلی ثانیه در طول پالس مربوطه ذوب و منقبض می شود. اندکی قبل از اینکه دوباره جریان به دامنه جریان پایه کم برسد، قطره منقبض شده آزاد شده و به آرامی به داخل استخر جوش می خورد.

کاربرد جوشکاری پالسی MIG

جوشکارها از فناوری جوشکاری پالسی MIG در رابطه با سیم های MIG جامد یا هسته فلزی تقریبا از هر آلیاژی (از جمله کربن، نیکل ، ضد زنگ، آلومینیوم، کروم مولی و برنز سیلیکون) استفاده می کنند. این برنامه ها شامل یک سنج باریک با سرعت بالا برای لوله سازی تا ساختاری سنگین است.

مزایا جوشکاری پالسی MIG

از جوشکاری پالسی MIG می توان برای جوشکاری آلومینیوم  ضخیم استفاده کرد. در بخش های ضخیم تر، این امر به حداقل میزان خرابی جهت جابجایی مجدد قطعات کمک می کند

در بخش های نازک آلومینیوم، این فرصت را برای سوختن به حداقل می رساند و با کنترل گرمای ورودی، خطر تاب خوردگی را کاهش می دهد.

جوشکاری پالسی MIG  می تواند سرعت تغذیه سیم و سرعت حرکت سریعتر را افزایش دهد، باز هم باعث افزایش بهره وری می شود.

مزایای دیگر پالس MIG

کاهش ضایعات و دوباره کاری: جوشکاری پالسی MIG گرمای اضافی را که می تواند منجر به سوختن یا تاب شدن مواد نازک، به ویژه آلومینیوم شود، از بین می برد و کنترل بهتری را برای تناسب کمتر از حد مطلوب فراهم می کند.

جوشکاری خارج از موقعیت: جوشکاری پالس MIG اجازه می دهد تا گودال بین قله های فعلی کمی یخ بزند. این بدان معنی است که می تواند در جوشکاری خارج از موقعیت استفاده شود و نیازی به جابجایی مجدد جوش ها نخواهد بود.

جوشکاری آلومینیوم با بهره وری بیشتر با ظاهر مهره خوب: در حالی که قبلا برای دستیابی به ظاهر مهره روی آلومینیوم به یک جوشکار ماهر TIG نیاز داشت،  پالسی MIG  از نظر ظاهری با TIG رقابت می کند و می تواند در بسیاری از کاربردها جایگزین TIG شود. علاوه بر این، MIG به طور معمول نسبت به TIG به آموزش کمتری نیاز دارد.

سیم های بزرگتر – هزینه کمتر:  پالسی MIG همچنین می تواند به اپراتور امکان استفاده از سیم های قطر بزرگتر را بدهد که معمولا در هر پوند نسبت به سیم های نازک قیمت کمتری دارند. در مورد سیم آلومینیوم، تغذیه آنها راحت تر است و کمتر مستعد پرندگان می شوند.

کاهش زمان آموزش: فناوری جوشکاری پالسی MIG امروزه اپراتورهای جدید را قادر می سازد در مدت زمان کمتری جوشکاری با کیفیت تولید را شروع کنند و به اپراتورهای باتجربه حتی کنترل بیشتری بر ظاهر مهره ها می بخشد و کار را ساده تر می کند.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *