علت کد خطا و ارور E51 پکیج ایران رادیاتور و نحوه رفع آن

چگونه فشار پکیج را کم کنیم
📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

پکیج دیواری نه تنها بهترین گزینه برای آبگرمکن دیواری است که به راحتی آب گرم مصرفی حمام، دستشویی، ظرفشویی را تامین کند بلکه با نصب رادیاتورهای شوفاژ در فصل سرما با هوای گرمی که داخل مدارهای رادیاتور می رود محیط ساختمان گرم می شود و در این بین انواع برندهای پکیج از جمله فرولی، لورچ، بوتان و.. وجود دارد که بهترین آن ایران رادیاتور است که در صورت خرابی هر کدام از قطعات انواع ارورها و کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور نشان داده می شود که یکی ارور E51  ایران رادیاتور است که به خاطر قطع شدن پرشر سوئیچ هوای پکیج این اتفاق رخ می هد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

ارور و کد خطای E51 پکیج ایران رادیاتور به چه معناست؟

پکیج دیواری و زمینی یکی از سیستم های گرمایشی است که احتمال خرابی قطعات آن از جمله شیر اطمینان، شیر پرکن، برد، فن، مبدل و… وجود دارد که خیلی از این مشکلات و خرابی ها به صورت کد خطا و ارور روی پنل پکیج نشان داده می شود که علت ارور E51 پکیج ایران رادیاتور به خاطر قطع شدن پرشر سوئیچ هوا است چونکه با روشن شدن پکیج فن روشن می شود و در ادامه پرشر هوا پکیج بررسی می کند که مسیر لوله دودکش پکیج باز باشد و اگر باز نباشد باعث غیر فعال شدن سنسور فن یا همان پرشر سوئیچ هوا می شود که با ارور E51 نشان داده می شود.

دلایل بروز ارور E51 پکیج ایران رادیاتور

  • گیر کردن چوب لای فن پکیج
  • گرفتگی مسر لوله دودکش پکیج
  • گیر کردن سنگ ریزه داخل ونتوری پکیج
  • خراب شدن فن
  • شلنگ های رابط بین ونتوری و پرشر مسدود است.
  • خرابی سنسور فشار هوای پکیج
  • خراب شدن برد پکیج دیواری

💡حتما بخوانید: آموزش رفع ارور E81 پکیج ایران رادیاتور

” آی بک امداد ”
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

📋علائم و نشانه های ارور ۵۱ پکیج دیواری ایران رادیاتور

زمانی که کدخطا و اروری روی پنل پکیج نمایش داده می شود به معنای خرابی هر کدام از قطعات پکیج و بروز هر گونه مشکل است که در مورد انواع پکیج ها صدق می کند که ارور ۵۱ در پکیج ایران رادیاتور به خاطر موارد زیر است که باید بررسی شود.

مسدود بودن یا وجود چوب در لوله دودکش

با روشن شدن پکیج فن روشن و در ادامه این پرشر سوئیچ هوا است که وضعیت هوای داخل و باز بودن دودکش یا لوله پکیج را بررسی می کند که اگر باز باشد پرشر سوئیچ فعال و اگر بسته باشد پرشر سوئیچ هوا قطع و با ارور E51 نشان داده می شود که باید نسبت به رفع آن اقدام کند.

گیر کردن چوب لای فن پکیج

به منظور بیرون دادن هوای داخل پکیج فن وجود دارد که با روشن شدن پکیج فن روشن و هوا را به بیرون می دهد بنابراین خیلی مهم است که فن سالم باشد و اگر ارور ۵۱ نشان داده شود ممکن است به خاطر گیر کردن چوب لای فن باشد که باید رفع گردد.

گیر کردن سنگ ریزه داخل ونتوری

مورد دیگری که باعث می شود کد خطا و ارور ۵۱ پکیج ایران رادیاتور روی پنل نشان داده شود به خاطر این است که سنگ ریزه داخل ونتوری گیر کرده است که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

خراب شدن فن پکیج

یکی از قطعات مهم پکیج فن نام دارد که در صورت خراب شدن آن باعث می شود ارور ۵۱ پکیج نشان داده شود که باید توسط تعمیرکار عیب یابی و قطعه فن تعمیر یا تعویض گردد.

💡حتما بخوانید: هزینه و قیمت سرویس و تعمیر پکیج

گرفتگی شلنگ های رابط بین ونتوری و پرشر

پرشر سوئیچ هوا داخل پکیج توسط شلنگ های رابط به ونتوی وصل شده است و این باعث می شود که هوای داخل پکیج به این صورت به بیرون برود از این رو امکان دارد که ارور به خاطر گرفتگی شلنگ های رابط باشد که باید با فوت کردن در شلنگ آنرا باز کنید.

خراب شدن برد پکیج

هرگونه خرابی برد یا نیم سوز شدن آن باعث ارور ۵۱ می شود که باید این مشکل فنی تنها توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود.

خراب شدن سنسور فشار هوای پکیج

مورد آخری که باعث می شود ارور E51 پکیج ایران رادیاتور نشان داده شود به خاطر خراب شدن سنسور فشار هوا یا همان پرشر سوئیچ هوا می باشد که باید تعمیرکار نسبت به تعویض این قطعه اقدام کند.

🔧نحوه رفع ارور ۵۱ پکیج ایران رادیاتور

تا به اینجای کار علت ارور و کد خطا را به شما گفتیم حال وقت این است که بدانید چطوری این ارور را رفع کنید که شامل موارد زیر است.

  • بررسی لوله دودکش و مطمئن شوید که هیچ گونه چوب ریزه داخل آن گیر نکرده است و اکسیژن داخل پکیج کم نیست.
  • باز کردن یکی از دو درپوش روی پکیج
  • بررسی پرشر سوئیچ هوا
  • مطمئن شوید که داخل ونتوری و شلنگ های رابط تمیز است و هیچ گونه گرفتگی ندارد.
  • بررسی فن داخل پکیج و اطمینان از عدم خرابی آنها

رفع ارور و تعمیر پکیج در تهران با آی بک امداد

با وجود تمام فواید پکیج دیواری اما احتمال خرابی قطعات آن و بروز هر گونه مشکلات از جمه برق داشتن بدنه پکیج، صدای تق تق پکیج، مشکلات پمپ پکیج، سرد بودن بدنه رادیاتور و حتی انواع کد خطا و ارور ها وجود دارد که در صورت بروز هر گونه مشکل فنی و برای تعمیر پکیج و رفع کد خطا و ارورهای مختلف و سرویس پکیج دیواری در تهران کافیه با شماری آی بک امداد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *