نکات ایمنی کار با ژنراتور یا موتور برق

📖 زمان مطالعه : ۳ دقیقه ⏲️

با خرید موتور برق می توانید برق کارگاه، شرکت، منزل مسکونی را در زمان قطعی برق تامین کنید. البته در مکان های دور افتاده یا زمان مسافرت و حتی پادگان های نظامی به دلیل وجود نداشتن برق شهری از موتور برق برای تامین برق استفاده می شود. موتور برق یا ژنراتور انواع مختلفی دارد که بسته به نوع سوخت مصرفی، کاربرد آن به دسته های مختلف تقسیم می شوند و البته در این بین برای خرید بهترین موتور برق باید به یک سری فاکتورها چون میزان توان خروجی، نوع سوخت مصرفی و موارد دیگر توجه کرد. در صورت خرید بهترین دستگاه موتور برق باید توجه داشته باشید که یک سری نکات ایمنی کار با ژنراتور یا موتور برق را رعایت کنید تا باعث افزایش طول عمر دستگاه شود و بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.

رعایت نکات ایمنی کار با ژنراتور یا موتور برق

همانطور که این دستگاه کاملا مفید است و انواع مختلفی از آن در بازار موجود است اما رعایت یک سری نکات ایمنی در زمان استفاده از دستگاه ضروری است تا بتوانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

انتخاب مکان مناسب برای نصب

به دلیل وجود سر و صدای بلند این دستگاه و حتی بخارهای مضری که تولید می کند خیلی مهم است که آنرا در فضای بیرون و دور از درب و پنجره بذارید. البته باید دقت داشته باشید که محلی مناسب برای نگهداری موتور برق در نظر بگیرید که کاملا خشک و عاری از رطوبت باشد.

بررسی میزان سوخت مخزن

قبل از اینکه به روشن کردن دستگاه بپردازید باید حتما میزان سوخت مخزن آنرا بررسی کنید که به اندازه کافی وجود داشته باشد. با چک کردن نشانگر سوخت موتور برق و وجود سوخت کافی در مخزن دستگاه می توانید نسبت به روشن بودن آن اقدام کنید.

بررسی روغن موتور

روغن کاری نکردن این دستگاه می تواند باعث شود که به خوبی و روان کار نکند و حتی باعث کاهش عمر آن شود از این رو باید همیشه قسمت های متحرک دستگاه را روغن کاری کنید.

بررسی فیلتر هوا

خیلی مهم است که همیشه فیلتر هوا دستگاه را بررس کنید و در صورت خرابی آنرا تعویض کنید و اگر فیلتر هوا کثیف یا خاکی بود حتما آنرا تمیز کنید.

خاموش کردن کلید قطع کننده مدار

یکی از نکات مهمی که باید قبل از روشن کردن دستگاه در نظر بگیرید این است که حتما کلید کنترل خروجی برق را خاموش کنید در غیر اینصورت امکان آسیب به شخص و دستگاه وجود دارد.

باز کردن شیر سوخت

باز کردن شیر سوخت دستگاه یکی دیگر از نکات ایمنی است که باید قبل از روشن کردن دستگاه در نظر بگیرید.

طریقه روشن کردن صحیح دستگاه

دو حالت هندلی اند یا استارتی از موتور برق در بازار موجود است که در شروع کار و پس از روشن کردن دستگاه موتور برق و گرم شدن آن باید کلید قطع کننده مدار را روشن کنید تا عملا جریان برق ایجاد شود.

طریقه اتصال به وسایل الکتریکی

شما می توانید یا به صورت مستقیم یا از طریق سیم سیار برق موتور برق را به وسایل برقی متصل کنید. در زمانی که شما به برق دستگاه نیاز ندارید باید دکمه قطع کننده مدار را روی حالت OFF بذارید تا با این کار دستگاه خاموش و سپس شیر سوخت موتور برق را ببندید.

محاسبه میزان سوخت قابل ذخیره سازی

اگر می خواهید از میزان سوخت دستگاه مطلع شوید کافیست مخزن را پر کنید و پس از روشن کردن موتور برق بررسی کنید که چند ساعت روشن شده است. دقت داشته باشید که حتما از سوخت  مناسب برای روشن کردن موتور برق استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است باعث خرابی موتور برق شود.

طریقه سوخت گیری مجدد

در صورتی که می خواهید مجددا سوخت داخل مخزن دستگاه بریزید باید ابتدا دستگاه را خاموش کنید و منتظر بمانید تا به خوبی سرد شود در غیر این صورت داغ بودن دستگاه باعث می شود که خطر آفرین باشد.

تمیز کردن دستگاه در فواصل زمانی  مشخص

موتور برق و ژنراتور برای مواقع اضطراری و قطعی برق استفاده می شود از این رو باید مدام آنرا تمیز و روغن کاری کنید و پس از روشن کردن دستگاه از سالم بودنش مطمئن شوید.

انتخاب مناسب ترین موتور برق

با توجه به نیاز خود برای تامین برق و میزان جریان برق باید بهترین موتور برق را بخرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *