گاز برش لیزر

📖 زمان مطالعه : ۲ دقیقه ⏲️

یکی از روش های برش فلزات به صورت برشکاری با لیزر است که فرآیند حرارتی با استفاده از پرتو لیزر و استفاده از گازهای مناسب برش لیزر انجام می شود. گاز برش لیزر با توجه  به نوع لیزرهای گازی متفاوت است و به صورت معمول در آن از گازهای مخلوط هلیوم، نیتروژن،  کربن دی اکسید و برخی اوقات هیدروژن ، بخار آب و زنون استفاده می شود. بسته به نوع فلزی که برشکاری می شود نوع گاز برش لیزر متفاوت است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

برش لیزری چیست؟

به فرآیندی از برش فلزات گفته می شود که به استفاده از دستگاه برش و پرتو لیزری انجام می شود  همچنین در این فرآیند بسته به نوع قدرت لیزر و نوع گاز لیزری که استفاده می شود در کیفیت برشکاری تاثیر مستقیم می گذارد. قطعا انتخاب لیزر براساس نوع موادی که قرار است برش داده شود و همچنین بسته به ضخامت و کیفیت لبه مورد نیاز متفاوت است.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

برش فولاد با گاز کمکی اکسیژن

با توجه به اینکه فولاد قدرت بالایی برای برش نیاز ندارد در گذشته از گاز اکسیژن برای برش فولاد استفاده می شود که همین گاز اکسیژن خود عاملی بر کاهش سرعت برش است.

برش فولاد و آلومینیوم با گاز کمکی نیتروژن

گاز نیتروژن جزو گازهای محافظ است که مانع از سوختن می شود و باعث می شود که به راحتی لیزر مواد را تبخیر کند از این رو برای برش با کیفیت فولاد و آلومینیوم از گاز کمکی نیروژن استفاده می شود. یکی از دلایل برتری گاز نیتروژن نسبت به گاز اکسیژن افزایش سرعت پردازش، بالا بردن کیفیت برش است.

نقش لیزر در برش فولاد نازک

با استفاده از لیزر و گاز کمکی نیتروژن می توان کیفیت برش فلزات نازک فولاد را بالا برد و در عین حال برشی با کیفیت و با هزینه کمتر نسبت به روش های قدیمی انجام داد. بنابراین گاز نیتروژن بهترین گاز برش لیزری است که می تواند سرعت برش فولاد نازک را با کیفیت عالی انجام دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *