بررسی تخصصی استاندارد لباس کار به هنگام خرید

استاندارد لباس کار به هنگام خرید
📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

در زمان انجام هر شغل و حرفه ای که به آن مشغول هستید علاوه بر مهارت و تجربه کار بالا باید از بهترین لباس کار برای حفاظت در برابر خطرات شغل استفاده کنید که البته با توجه به شغل شما استاندارد لباس کار متفاوت است. کسی که به شغل لوله کشی ساختمان یا برقکاری مشغول است مسلما خطرات کمتری نسبت به جوشکاری آنرا تهدید می کند از این رو می تواند از لباس دوبنده در زمان کار کردن استفاده کند. خیلی مهم است که در زمان کار کردن بغیر از رعایت نکات ایمنی، استفاده از بهترین تجهیزات و وسایل کار بتوانید از یک لباس خوب و مناسب با شغل و حرفه خود استفاده کنید تا علاوه بر ایمنی شخص باعث راحتی فرد شود از این رو بر آن شدیم در این مقاله به بررسی تخصصی استاندارد لباس کار به هنگام خرید بپردازیم.

خرید و انتخاب بهترین لباس کار

هر فرد بسته به شغل و حرفه ای که دارد باید از لباس مخصوص به آن استفاده کند که برای هر یک از آنها استانداردهای لازم تعریف شده است. بعنوان مثال تا به حال فکر کرده اید که چرا لباس جوشکاری قرمز است؟ یکی از دلایل اصلی آنجلوگیری از ساطع شدن اشعه های جوشکاری می باشد و بغیر از آن باید از یک لباس جوشکاری ضخیم استفاده کنید تا بدن و پوست شما در برابر انواع جرقه ها و سوختگی در امان باشد.

هر شخص با توجه به حرفه ای که دارد باید از لباس کار مناسب استفاده کند و با پوشیدن آن و رعایت نکات ایمنی در زمان کار کردن باعث جلوگیری از آسیب خود در برابر انواع خطرات و تهدیدات شغلی شود.

استاندارد لباس کار: معرفی انواع لباس کار

استانداردی که برای هر لباس کار تعریف شده است براساس نوع شغل و حرفه تعریف شده است به عنوان مثال برای لباس کارگری استفاده از لباس دوبنده کافی است در صورتی که خطرات شغل جوشکاری بالا است از این رو خیلی مهم است که لباس جوشکاری ضخیم باشد تا بدن جوشکار را در برابر انواع جرقه ها و پاشش های جوش در امان بگذارد و باعث جلوگیری از هر گونه سوختگی پوست و بدن شود.

در برخی از مشاغل چون لوله کشی یا برقکاری باید از لباسی استفاده شود که بتوان در آن راحت بود و انواع ابزارآلات را داخل لباس قرار داد تا به راحتی در دسترس باشد.

لباس کار کارگری

با اینکه لباس کارگری به ظاهر ساده می باشد اما بسته به شغل و حرفه نیز این لباس متفاوت است به عنوان مثال لباس کارگران و استادکاران لوله کش ساختمان شامل یک لباس کار دوبنده یا بیلرسوت است و پارچه ای که در آن بکار رفته است از انوع ضد اب می باشد تا با برخورد و تماس با آب خیس نشوند.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

 

شماره تماس اورین الکتریک

لباس کار مهندسی

مهندسین برخلاف مشاغل خدماتی که دست به آچار هستند بیشتر به نظارت کار می پردازند از این رو باید از لباس کار دو تکه بر تن کنند که شامل بلوز و شلوار، یا کاپشن و شلوار می باشد و جنس این لباس کار از نوع پلی استر پنبه ای است. با توجه به اینکه مهندسین فعالیت کاری کمی دارند بنابراین بهتر است از لباسی نرم و لطیف استفاده کنند و در صورتی که مسئولیت سنگین برعهده دارند از لباس کار بیلرسوت از جنس فیلامنت، لی یا کتان استفاده کنند تا بدن آنها در برابر انواع آسیب ها در امان ابشد.

لباس کار جوشکاری

شغل جوشکاری با وجود امنیت بازار کار، درآمد و حقوق بالا نسبت به سایر مشاغل فنی و خدماتی اما در عین حال خطرات زیادی به همراه دارد که شامل برق زدگی چشم، سوختگی بدن، گرمای شدید، سقوط از ارتفاع و حتی بیماری های تنفسی می باشد. از این رو برای جلوگیری از هر گونه سوختگی بدن، پوست در برابر جرقه ها و پاشش های جوشکاری باید از لباس مخصوص جوشکاری استفاده شود. که در این بین لباس جوشکاری آرگون به رنگ قرمز و به صورت یکسره و از جنس کتان می باشد که مقاومت بالایی را دارد.

چرا لباس جوشکاری آرگون قرمز است

لباس کار خلبانی

یکی از ساده ترین انواع لباس های کار شامل لباس کار خلبانی است که در آن به صورت یکسره و راحت و از فلامنت کج دار دوخته شده است تا یک خلبان بتواند در زمان پرواز راحت باشد.

لباس کار دوبنده

یکی از مدل های مهم لباس کار شامل لباس دوبنده است که در رنگ ها و انواع پارچه های دوخته شده وجود دارد و انواع کارگران، مهندسین، صنعتگران و استادکاران هر حرفه ای از این لباس می پوشند. لباس کار دوبنده با نام های دیگر چون بیلرسوت و setwork نیز در بازار شناخته می شوند.

لباس کار مکانیکی

با توجه به اینکه مکانیکی کار روزانه با روغن، نفت و قطعات آغشته به روغن در ارتباط هستند در اثر تماس بدن با روغن مسلما پوست مکانیک دچار آسیب می شود از این رو باید با توجه به نوع فعالیتی که انجام می دهند باید از لباس کار یکسره، دوبنده و لباس کار دو تکه استفاده کنند.

لباس کار صنعتی

این لباس کار بیشتر برای کارخانجات صنعتی استفاده می شود که از جنس کتان، لی یا فیلامنت هستند و در صورتی که در صنایع غذایی کار کنید لباس کار یکسره و ضد آب باید استفاده کنید تا در بحث بهداشت مشکلی نداشته باشید.

لباس کار تبلیغاتی

یکی دیگر از انواع لباس های کار یک نوع روش تبلیغاتی به شمار می آید که روی آن نام، نشان برند روی لباس حک می شود تا به نوعی تبلیغات شغل محسوب شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *