بهترین الکترود جوشکاری

📖 زمان مطالعه : ۶ دقیقه ⏲️

در این مقاله تصمیم داریم پیرامون معرفی بهترین الکترود جوشکاری اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. با توجه به آنکه صنعت جوشکاری هم اکنون یکی از صنایع مهم در جهان به شمار می رود، همه افرادی که در این زمینه فعالیت می‌ کنند، باید با ابزار های جوشکاری آشنایی کامل پیدا کنند و بتوانند بهترین الکترود جوشکاری را شناسایی نمایند. بنابراین وظیفه خود دانستیم که این ابزار بسیار کاربردی و مهم در صنعت جوشکاری را خدمت شما نیز معرفی نماییم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی پیرامون بهترین الکترود جوشکاری کسب نمایید.

بهترین الکترود جوشکاری کدام است؟

انتخاب بهترین الکترود جوشکاری از ابعاد و جهات مختلف مورد بررسی قرار می گیرد، اما می توان گفت که این ابزار که به عنوان مهمترین تجهیزات الکترونیکی شناخته شده است، کاربردهای زیادی دارد. این ابزار از یک طرف، به مواد نیمه رسانا متصل می شود که بخش غیرفلزی تمام ابزار آلات و تجهیزات الکترونیک به شمار می رود. در طرف دیگر الکترود، ابزار مورد نظر که در جهت جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد، وجود دارد.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

 قسمتی از الکترود که به قطعه غیر فلزی یا تجهیزات غیر فلزی متصل شده است، با الکتریسیته در جریان می باشد. بهترین الکترود جوشکاری از جنس فلز می باشد و حالت مفتولی پیدا می کند و روی آن مفتول فلاکس وجود دارد. فلاکس یک پوشش است که دورتادور مفتول قرار می‌ گیرد. این پوشش که بر روی الکترود قرار دارد، همزمان با انجام فعالیت جوشکاری ذوب می شود و در فضایی قرار می گیرد که قصد داشتیم با انجام جوشکاری آن فضای خالی را پر نماییم و با انجام الکترود جوشکاری قطعات را به هم متصل نماییم. بنابراین می‌ توان گفت که الکترود جوشکاری، به عنوان یک چسب بسیار محکم در این عملیات نقش خود را ایفا می کند.

بهترین الکترود جوشکاری و نقش پوششی آن

بهترین الکترود جوشکاری به عنوان تجهیزات ابزار آلات مورد استفاده قرار می‌گیرد که نقش پوششی دارد. قسمت پوششی این ابزار مهم فلاکس نام دارد که جنس های مختلفی از آن وجود دارد. جنس های این پوشش، آهک یا سلولز اکسید سدیم و یا جنس های دیگر می باشد و به پایداری قوس الکتریکی کمک می‌ کند و آن را بالا می‌ برد. از طرفی این پوشش به عنوان عایق نیز ایفای نقش می کند که باعث می شود مدت زمان بیشتری برای خنک شدن جوش نیاز باشد.

بهترین مارک الکترود جوشکاری

استفاده از الکترود جوشکاری و انتخاب بهترین الکترود جوشکاری، بسیار سخت و زمان بر می باشد اما برای اینکه شما بتوانید بهترین مارک الکترود جوشکاری را انتخاب نمایید و فعالیت خود را با دقت و کیفیت بیشتری انجام دهید، نیاز است که تمام فاکتورهای مهم و لازم جهت شناخت الکترود جوشکاری را بدانید. برای مثال جنس مفتول و یا پوشش فلزی که در الکترونیک به کار می رود، بسیار مهم است.

 برای بکارگیری این ابزار در ساختمان، کد بندی و نامگذاری خاص و جداگانه ای در اختیار داریم. هر کارخانه و هر تولیدی، این کد بندی تا حدی مشابه می باشند و مطابق با استانداردهای جهانی هستند. برای مثال در کدگذاری این ابزار حرف انگلیسی ثابت می باشد و بعد از آن تعداد مختلفی عدد قرار می‌ گیرند. اما اگر که برای انجام عمل جوشکاری از گازی مانند آرگون استفاده شود آنگاه به جای E حرف خارجی RG را قرار می دهیم که اعداد لازم نیز همانند سابق بعد از آن قرار می‌گیرد.

بهترین الکترود جوشکاری

با توجه به آنکه پوشش فلاکس از جمله مهمترین قسمت انتخاب بهترین الکترود جوشکاری به حساب می آید، نقش بسیار مهمی در طبقه بندی تمام الکترودهای جوشکاری ایفا نموده است. برای مثال شما نمی توانید در طبقه بندی بهترین الکترود جوشکاری از پوشش فلاکس صرف نظر نمایید و این بخش از جمله مهمترین بخش های یک جوشکاری می باشد که با توجه به جنس و نوع آن، قصد داریم بهترین انواع الکترود جوشکاری را به شما نیز معرفی نماییم.

نوع اول پوشش سلولزی الکترود جوشکاری می‌ باشد که فلاکس از جنس سلولز ساخته شده است و سطح جوشی این الکترود بسیار خشک می‌ باشد و ناهموار است و بخاطر آنکه ممکن است در آن رطوبت وارد شود، امکان فاسد شدن آن بسیار زیاد وجود دارد. به همین خاطر نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد. از مراقبت هایی که برای این الکترود جوشکاری انجام می‌ شود، آن است که آنها را درون جعبه ای قرار بدهند که قابلیت نفوذ آب در آن بسیار پایین باشد. 

علاوه بر آن که سلولز، خاصیت نفوذ آب زیادی دارد، خاصیت احتراق بالایی نیز دارد در نتیجه با تجهیزات و ابزارالات الکترود خشک کن، نمی توان این الکترودها را خشک نمود. الکترود سلولزی در موقعیت ها و در پوزیشن های جوشکاری سرازیری استفاده می شود زیرا از طریق استفاده از این نوع الکترود می‌ توان مواد مذاب را بسیار سریع منجمد نمود. این نوع جوش الکترود برای جوش هیدروژن نیز مورد استفاده و مورد کاربرد قرار می گیرد و به همین خاطر است که در این حالت تولیدی جوش بیشتر از حالت عادی می باشد.

الکترودهای غیر مصرفی از جمله الکترودهایی هستند که دمای ذوب بسیار بالایی دارند و به همین خاطر است که هنگام جوشکاری تبخیر و یا ذوب نمی شوند. به خاطر آن که در پایان جوشکاری برخی از فلزات این الکترود دچار اکسید و یا تبخیر می شوند‌، طول عمر آنها کمی کوتاه می باشد. از طرف دیگر به خاطر اینکه این الکترودها هنگام جوشکاری ذوب نمی شوند، نمی توانند در هنگام جوشکاری شکاف ها را پر نمایند و به همین خاطر ترکیبات این الکترودها که گرافیک یا کربن و یا تنگستن می باشد، توسط مس پوشیده می شود تا در هنگام جوشکاری فضاهای خالی را پر نماید.

الکترود قلیایی چیست؟

الکترود قلیایی الکترودی است که پوشش فلاکس آن از نوع قلیایی می‌ باشد و در آن ترکیباتی مانند فلورید کلسیم و کربنات کلسیم استفاده شده است. اما در الکترود قلیایی بر خلاف الکترود سلولزی ما ترکیبات هیدروژن تولید شده نداریم و اگر هم داشته باشیم آنقدر پایین است که می توان از آن صرف نظر نمود. 

طرز کاربرد الکترود های بازی بسیار خاص و ویژه می باشد و در موقعیت هایی مانند جوشکاری در قطعات ضخیم فولادی مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت درصد کربن بسیار بالا می باشد و از ان در جوشکاری فولاد های کم آلیاژ انجام می‌ شود که در آنها می‌توان گفت احتمال ترک خوردگی بسیار بالا می باشد. این الیاژها مقاومت بسیار بالایی دارند و به همین خاطر نمی‌ توان از آنها در موقعیت های سرازیری استفاده نمود ولی در دیگر موقعیت ها محدودیت منع مصرفی وجود ندارد.

بهترین الکترود جوش

در این قسمت می خواهیم روش های مختلف ساخت بهترین الکترود جوشکاری را برای شما شرح بدهیم و کاربرد تمام آنها را برایتان ذکر کنیم. الکترودها متناسب با ویژگی هایی که دارند با روش های مختلف و متفاوتی ایجاد می شوند. برای مثال الکترود جوشکاری که دارای هیدروژن کمی می باشد، پوشش های هیدروژن داری دارد که مقدار هیدروژن آن بسیار اندک می‌ باشد و به همین خاطر است که در جوشکاری های فولادی به کار می رود که دارای کربن بالا هستند.

یا نوع دیگری از الکترود جوشکاری که انجماد سریع نام دارد باعث ایجاد قوس الکترود بسیار قوی می شود و سرباره آنها نیز بسیار کم می باشد. به همین دلیل است که در تمام انواع جوشکاری می توان از آنها استفاده نمود. نوع دیگری از الکترود جوشکاری وجود دارد که چسبان سریع نام دارد و پوشش های سنگینی در این الکترود به کار رفته اند که باعث می شود که رسوب گذاری با سرعت بالایی انجام گیرد و به خاطر همین است که این نوع الکترود در جوشکاری ها بسیار اهمیت پیدا کرده است.

بهترین الکترود برای جوشکاری چگونه انتخاب می شود؟

تا اینجا پیرامون شناخت بهترین الکترود برای جوشکاری صحبت نمودیم و اطلاعاتی را پیرامون انواع الکترود های جوشکاری در اختیارتان قرار دادیم که همانطور که گفته شد در هر کارخانه و در هر تولیدی کد بندی الکترودها یکسان و مشابه می باشد و در یک اصول استاندارد جهانی انجام می‌ پذیرد و تنها بر حسب نوع گاز بکار رفته، حرف اول در نام گذاری آنها ممکن است که تغییر یابد. این کار برای شناخت انواع الکترود از هم صورت می گیرد زیرا هر الکترود در موقعیت و شرایط متفاوتی به کار می رود.

کدام الکترود ها در جوشکاری های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند؟

  الکترودهای روتیلی الکترود هایی هستند که در جوشکاری های عمومی از آنها استفاده می‌ شود و می‌ توان از آنها در بیشتر موقعیت‌ ها استفاده نمود. در این الکترودها مقدار زیاد اکسید تیتانیوم وجود دارد و در پوشش این ترود ها یا در فلاکس آنها این ماده به وفور دیده می‌ شود که باعث پایداری قوس الکترود می‌ شود و به همین خاطر است که در انواع جوشکاری قابل استفاده است.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *