دلایل جوش ندادن دستگاه جوش

📖 زمان مطالعه : ۲ دقیقه ⏲️

یک جوشکار حرفه ای علاوه بر داشتن مهارت و تخصص بالا در نحوه جوش دادن و اتصال فلزات باید اطلاعات کاملی از وسایل و تجهیزات جوشکاری داشته باشد. قطع به یقین انتخاب الکترود مناسب با نوع جوشکاری و همچنین خرید بهترین دستگاه جوشکاری می تواند در بالا بردن کیفیت جوش تاثیر گذار باشد. برخی اوقات خرابی دستگاه جوش می تواند باعث بروز مشکل و عیوب جوش شود که دلایل مختلفی برای خرابی آن وجود دارد و یکی از آنها زمانی است که دستگاه روشن است اما جوش نمی دهد. جوش ندادن دستگاه جوش ممکن است به خاطر یکی از قطعات داخلی دستگاه یا قطع چراغ OC باشد که در این مواقع از روشن و خاموش کردن آن باید خودداری کنید چون باعث افزایش آسیب دیدگی آن می شود.

دلایل خرابی دستگاه جوشکاری

دستگاه جوشکاری یکی از مهمترین وسایل این صنعت است که بهترین آنها را می توانید در سایت اورین الکتریک بخرید. خرید مطمئن می تواند باعث شود که تا سالیان دراز از دستگاه جوشکاری استفاده کنید اما برخی اوقات دلایل کوچک و ریز چون قطعی کابل، قطع شدن چراغ OC و همچنین خرابی قسمت تقویت آمپر می تواند باعث روشن نشدن و عدم جوش دادن دستگاه شود.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

چرا دستگاه جوش روشن می شود اما جوش نمی دهد؟

هر چقدر اطلاعات کافی در مورد وسایل جوشکاری داشته باشید و سابقه کاری شما بالا باشد قطعا در هنگام خرابی دستگاه جوش دستپاچه نمی شوید و می توانید با خونسردی کاملا عیب کار را بفهمید و مانع از تحمیل خسارات اقتصادی بالاتر شوید. برخی از قطعات دستگاه جوش مصرفی است و پس از یک مدت و عبور جریان برق زیاد باید فورا عوض شود در غیر اینصورت حتی امکان سوختن دستگاه وجود دارد. در این بین جوش ندادن دستگاه جوش می تواند به خاطر موارد زیر باشد که باید سریعا آنرا پیش تعمیرکار معتبر و مورد اطمینان ببرید.

  • ممکن است در قسمت تغذیه اصلی دستگاه یک عیب و ایرادی وجود داشته باشد.
  • احتمال خرابی در بخش تقویت جریان و تغییر فرکانس دستگاه جوشکاری وجود دارد.
  • احتمال خرابی برد کنترل یا همان قسمت PWM
  • یکسوساز خروجی دستگاه شاید خراب شده باشد.
  • سوختگی در قسمت های اتصال تسمه های مسی خروج تا باکالیت های دستگاه

بغیر از موارد بالا در صورت روشن بودن دستگاه و چراغ OC که آنرا چراغ چک دستگاه می نامند ممکن است به خاطر قطع LED یا همان چراغ OC باشد که بخاطر فرسودگی در طول زمان ایجاد می شود. در این مواقع از روشن و خاموش کردن زیاد دستگاه بپرهیزید چون باعث افزایش آسیب دیدگی دستگاه جوش می شود.

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

2 دیدگاه برای “دلایل جوش ندادن دستگاه جوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *