راهنمای خرید دستگاه برش پلاسما

📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

کار کردن راحت تر نسبت به دستگاه هوا برش، سرعت کاری بیشتر و همچنین قابلیت برش انواع فلزات رسانا چون آلومینویم، فولاد نرم همگی از ویژگی های دستگاه برش پلاسما است. قطعات سفارشات بالای برش قطعات فلزی باعث می شود که شما درآمد بیشتری داشته باشید اما زمانی که سرعت کار و برش فلزات بیشتر باشد از این رو بهتر است اقدام به خرید دستگاه برش پلاسما کنید. قبل از خرید دستگاه برش پلاسما حتما ضخامت فلزی که می خواهید برش بزنید را بدانید چون این دستگاه برای ضخامت های بالای ۲.۵۴ سانتیمتر مفید نیست و یک سری موارد دیگر را در هنگام خرید بررسی کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

فواید خرید دستگاه برش پلاسما

  • قابلیت برش انواع فلزات رسانا
  • افزایش سرعت برش با دستگاه
  • کار کردن راحت با دستگاه نسبت به دستگاه هوا برش

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه برش پلاسما به آن توجه کنید

۱-از ضخامت فلزی که می خواهید برش بزنید مطلع باشید.

قبل از خرید خود ضخامت فلزاتی که غالبا برش می زنید را در نظر بگیرید و با توجه به آن دستگاه برش پلاسما بخرید. در واقع برش مواد با ضخامت ۰.۶۳۵ سانتیمتر با دستگاه برش با شدت کمتر انجام می شود اما برای برش فلزات با ضخامت ۱.۲۷ سانتیمتر نیاز به دستگاهی با شدت جریان بالاتر است. دقت داشته باشید با وجود قیمت ارزان دستگاهای کوچک برش پلاسما اما این دستگا ها برش با کیفیت ندارند از این رو بهتر است در خرید خود دقت کنید.

۲- سرعت بهینه برش

با توجه به محیط کاری که در آن برش انجام می دهید دستگاه را بخرید. البته در هنگام خرید باید از فروشنده ها سرعت برش برای فلزات در ضخامت مشخص را بر حسب اینچ بر دقیقه بگیرید. در واقع هر چقدر که دستگاه برش قدرت بیشتری داشته باشد و شدت جریان آن بالاتر باشد برش با کیفیت  تری خواهید داشت از این رو اگر فلزات شما غالبا ۰.۶۳۵ سانتی متر ضاخمت دارند بهتر است از ماشین با شدت جریان بالاتر استفاده کنید.

میزان سرعت دستگاه برش بر حسب چرخه عملکرد آن است. بعنوان مثال دستگاه ی که توان خروجی آن ۵۰ آمپر با چرخه عملکرد ۶۰ درصد باشد به این معناست که به مدت ۶ دقیقه می تواند برش های ادامه دار انجام دهد.

۳-ماشین جایگزین مناسبی برای راه اندازی فرکانس بالا دارد؟

بیشتر دستگاه های برش پلاسما یک قوس پیلوت دارند که باعث می شود از فرکانس بالا برای انتقال الکتریسیته از هوا استفاده کند و  همین باعث شود که به هنگام کار با کامپیوتر یا تجهیزات اداری بهتر کار کند .

۴- هزینه مصرفی را با عمر مصرفی مقایسه کنید

مشعل برش پلاسما قسمت های مختلفی دارند که هر کدام از آنها مصرفی هستند و نیاز به جایگزین دارند از این رو به دنبال خرید دستگاهی باشید که قطعات مصرفی کمتر داشته باشد. هر چقدر قطعات مصرفی دستگاه برش کمتر باشد قطعا طول عمر آن بیشتر است.

۵- ماشین را آزمایش کنید و کیفیت برش را بسنجید.

قطعا کیفیت برش دستگاه زمانی مشهود می شود که برش را روی قطعاتی با ضخامت های مختلف انجام دهید. دقت داشته باشید که بهتر است یک دستگاهی بخرید که به راحتی  قوس فشرده و متمرکز ایجاد کند چرا که باعث افزایش قدرت برش در حین کار می شود.

علاوه بر این باید از حد فاصله مشعل از روی قطعه مطمئن شوید که این نیز باید به صورت حضوری و آزمایشی انجام شود. دقت داشته باشید که هر چقدر قوس بلندتر باشد به این معناست که ولتاژ بیشتری داردد و توانایی برش صفحات ضخیم در آن وجود دارد.

۶- تبدیل قوس پیلوت به برش و برش به قوس پیلوت

به دنبال خرید دستگاهی باشید که تبدیل قوس به برش در آن وجود داشته باشد چرا که باعث می شود برش سریع انجام شود. برای اینکه بفهمید که این ماشین قابلیت تبدیل قوس پیلوت به برش و برش به قوس پیلوت دارد کافیست که در طی آزمایشی به برش تور سیمی یا چهار چوب آهنی بپردازید.

۷- دید ماشین در زمان کار را بررسی کنید

هر چقدر دید شما در هنگام کار بهتر باشد به راحتی می توانید برش قطعات فلزی انجام دهید از این رو هر چقدر که مشعل برش پلاسما کوچکتر و کم حجم تر باشد دید شما به هنگام کار بیشتر خواهد بود.

۸- به دنبال قابلیت حمل مناسب باشید

برخی از مشتریان نیازمند برش قطعات در جاهای مختلفی هستند از این رو خرید یک دستگاه برش پلاسما که سبک تر و قابل حمل باشد بهتر است به خصوص اینکه یک جای مخصوص برای گذاشتن انواع کابل برای آن وجود داشته باشد تا در هنگام کشیدن دستگاه روی زمین خراب نشوند.

۹- استحکام دستگاه را بسنجید

توجه داشته باشید که حتما یک دستگاه محکم و قابل اطمینان بخرید به خصوص اینکه برخی از دستگاه های برش پلاسما دارای قفسه محافظ اطراف فیلتر هوا و دیگر قسمت های ماشین هستند که همین باعث می شود که روغن از فیلتر هوا جدا نشود. در واقع جدا شدن روغن از فیلتر هوا در دستگاه باعث افت قدرت برش می شود.

۱۰- سادگی و راحتی کار با ماشین را بررسی کنید

دستگاه برش پلاسما یک پنل کنترل دارد که به شما کمک می کند که بتوانید به راحتی با دستگاه کار کنید اما هر چقدر که سایز و اندازه این پنل کنترل بزرگتر باشد قطعا کار کردن با آن راحت تر است.

۱۱- به دنبال خصوصیات ایمنی باشید

با اینکه خیلی مهم است در هنگام کار کردن با وسایل جوشکاری به خصوص دستگاه برش پلاسما خود جوشکار نکات ایمنی را رعایت کند اما برخی از دستگاه های برش پلاسما دارای سنسور هستند که سه ثانیه قبل از آغاز قوس هشدار می دهند که از نازل فاصله داشته باشید. با اینکه قیمت دستگاه برش پلاسما مجهز به سنسور هشدار قطعا قیمت بالاتری نسبت به دستگاه معمولی دارد اما ارزش خرید را دارد چون ایمنی جوشکار را بالا می برد.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *