راهنمای خرید کابل مناسب برای دستگاه جوش

📖 زمان مطالعه : ۳ دقیقه ⏲️

شغل جوشکاری با اینکه یکی از مشاغل پر سود است اما تنها زمانی می توانید کار را به نحوه احسن تحویل دهید که تمام وسایل جوشکاری آماده و از بهترین نوع باشند. کابل جوشکاری یکی از وسایل ضروری و مهم در صنعت جوشکاری است که باید هنگام خرید آن دقت کنید چون یک کابل مناسب می تواند باعث پیشرفت کاری شما شود. در روش جوشکاری قوس الکتریکی با الکترود باید گرمای مناسب بین دو فلز ایجاد شود تا با ذوب شدن فلزات و سرد شدن به هم متصل شوند. در واقع گرمای موجود حین جوشکاری توسط جریان برق انجام می شود از این رو کابل دستگاه جوش وظیفه جریان الکتریسیته را برعهده دارد.

بهترین کابل جوشکاری

کابل دستگاه جوش اندازه های مختلفی دارد که البته در هنگام خرید به نوع روکش آن نیز باید توجه شود و نکات مهم دیگری که در ادامه ذکر خواهیم کرد. در شروع کار بد نیست شما وظیفه کابل دستگاه جوش را بدانید و سپس با توجه به کارکرد آن در هنگام خرید اندازه و نوع آنرا انتخاب کنید.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

نقش کابل در جوشکاری با قوس الکتریکی

به منظور اتصال بین دو فلز باید در محل آن گرما ایجاد شود که همین گرما موجب ذوب شدن فلزات می شود؛ در ادامه بعد از کاهش دما عملا دو فلز بهم متصل می شوند. در واقع گرما ایجاد شده در روش جوشکاری قوس الکتریکی به روش جریان الکتریکی ایجاد می شود.

کابل جوش در صنعت جوشکاری وظیفه انتقال جریان الکتریسیته  در نقطه جوش را برعهده دارد. البته برای عبور جریان برق در جوشکاری باید مسیر رفت و برگشت به صورت کامل انجام شود از این رو یک کابل از دستگاه جوش به انبر جوش وصل می شود و یک کابل به انبر اتصال وصل می شود تا جریان برق را به دستگاه باز گرداند و مسیر آن کامل شود.

کابل مناسب دستگاه جوش

خب تا اینجای کار نقش کابل جوشکاری را دانستید حال اینکه باید بهترین نوع آنرا انتخاب کنید تا در حین جوشکاری اذیت نشوید و سرعت کار شما بالا رود.

نکات مهم هنگام خرید کابل جوشکاری

  • کابل دستگاه جوش باید بتواند به راحتی جریان برق مورد نیاز را حتی در هنگام افت ولتاژ یعنی ۴ ولت انتقال دهد.
  • نرمی و انعطاف بالای کابل جوش باعث می شود که جوشکار به راحتی در حین کار آزادی عمل داشته باشد.
  • کابل جوشکاری باید در برابر کشش، سایش و البته اخگرهای حاصل از جوشکاری مستحکم باشد.
  • نباید در حین جوشکاری داغ شود.

انواع کابل جوش

با توجه به قطر کابل، انواع آنها در بازار وجود دارد که البته برخی اوقات روکش کابل دستگاه جوش را نیز ملاکی در هنگام خرید در نظر می گیرند.

  1. کابل جوش نمره ۱۲ یا سایز ۲۵*۱
  2. کابل جوشکاری نمره ۱۴ یا سطح مقطع ۳۵*۱
  3. کابل جوش نمره ۱۶ یا سطح مقطع ۵۰*۱
  4. کابل جوشکاری نمره ۱۸ یا سایز ۷۰*۱
  5. کابل جوش پی وی سی
  6. کابل جوش TPR
  7. کابل جوش لاستیکی
انواع کابل جوشکاری

جدول انتخاب کابل جوش براساس آمپر دستگاه جوش

اگر قصد خرید کابل جوشکاری را براساس آمپر دستگاه جوش دارید کافیست با توجه به جدول زیر آنرا انتخاب کنید.

جدول انتخاب کابل جوش
این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *