معرفی انواع مدل های دستگاه جوشکاری

📖 زمان مطالعه : ۶ دقیقه ⏲️

با توجه به آن که دستگاه جوشکاری در صنعت کاربرد و نقش بسیار پر رنگی دارد و یکی از ابزار های بسیار مهم به شمار می رود، در این مقاله قصد داریم به معرفی دستگاه جوشکاری بپردازیم و اطلاعات کاملی را پیرامون معرفی آن و و ذکر انواع آن و کاربرد و مزیت های این دستگاه در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی دستگاه های جوشکاری

با توجه به آن که یکی از رایج ترین ابزارهای صنعتی دستگاه جوشکاری می‌ باشد، وظیفه خود دانستیم تا این دستگاه را به طور کامل به شما معرفی نماییم و تمام جزئیات آن را برایتان شرح دهیم. کاربرد اصلی این دستگاه در متصل نمودن فلزات و قطعات در صنایع کوچک و بزرگ می باشد. اما با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان، این ابزار ها و دستگاه های جوشکاری، کاربرد های بیشتری پیدا کردند و تنها به اتصال قطعات محدود نشدند و توانستند نیازهای گسترده تر بشر را نیز برطرف نمایند.

به همین خاطر است که دستگاه جوشکاری هم اکنون بازدهی بسیار بالایی پیدا کرده است و می‌ تواند با داشتن یک منبع تغذیه در موارد بسیار زیادی، نقش پیدا کند. امروزه افراد متخصص در این زمینه، به راحتی توانسته اند از این دستگاه استفاده نمایند. زیرا امروزه به قدری استفاده از این دستگاه راحت می‌ باشد که در صنعت به راحتی به کار برده می شود. این دستگاه با کمک جریان برق متناوب AC و یا جریان مستقیم DC کار می کند.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

انواع دستگاه جوشکاری

در این قسمت می خواهیم چند نمونه از انواع دستگاه های جوشکاری را برای شما نام ببریم. این دستگاه ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که در این قسمت به معرفی ۵ نمونه از مهمترین آنها خواهیم پرداخت. دستگاه جوشکاری رکتیفایر و اینورتر و احتراقی و ژنراتور الکتریکی و ترانسفورماتور، از جمله این دستگاه ها می باشند که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم.

یکی از ساده ترین انواع دستگاه جوش را می توان دستگاه جوش ترانسفورماتور بدانیم. از این نوع دستگاه برای کم یا زیاد نمودن ولتاژ استفاده می کنیم که از انواع آن در دستگاه های جوشکاری به عنوان کاهنده استفاده می شود. علت استفاده از این نوع دستگاه جوش به خاطر آن است که در فرآیند جوشکاری ما به یک شدت جریان بالا و همینطور ولتاژ بسیار پایین نیاز داریم. یعنی با استفاده از این دستگاه ها می توانیم ولتاژ را پایین ببریم و با جریان الکتریکی بالا جوشکاری را انجام دهیم. با این کار می توانیم مطمئن بشویم ایمنی دستگاه در حد بسیار بالایی انجام شده است و خطر برق گرفتگی کاهش پیدا کرده است.

دو سیم پیچ به صورت سیم پیچ های اولیه و ثانویه در ساختار دستگاه ترانسفورماتور استفاده و به کار گرفته می شود. زمانی که این دستگاه با کمک فیش به جریان برق شهری متناوب متصل می شود، ابتدا وارد سیم پیچ اولیه می شود و بعد از آن که یک میدان مغناطیسی را ایجاد نمود، آنگاه بر روی پیچ ثانویه اثر می گذارد. در پی این اتفاق، ولتاژ و شدت جریان ورودی در دستگاه جوشکاری تغییر پیدا می‌ کند. این دستگاه ها صدای بسیار کمی دارند اما هنگام استفاده از آن جرقه های زیادی را مشاهده خواهید نمود. از معایب این دستگاه این است که نمی توان هر نوع الکترودی را در این نوع دستگاه استفاده نمود.

کاربرد دستگاه های جوش رکتیّفایر

رکتیفایر، که نام دیگر دستگاه‌ های جوش می باشد، جریان های متناوب را به جریان مستقیم تغییر می دهد تا برای جوشکاری انرژی لازم فراهم بشود. با این دستگاه می توان الکترود های مختلفی را در جهت جوشکاری به کار گرفت و برای پروژه‌ های بسیار صنعتی و سنگین از این دستگاه‌ ها نیز استفاده نمود‌. وزن بالای دستگاه رکتیفایر و همچنین حجم بالای آن ها، جابجایی آنها را بسیار مشکل ساخته است. اما به خاطر آنکه در شرایط سخت که به برق شهری دسترسی کمی وجود دارد، می توان از این دستگاه استفاده نمود، کاربرد بسیار بالایی پیدا کرده اند.

 باید بگوییم که قیمت این دستگاه ها به نسبت دیگر دستگاه های جوش بسیار بالا می باشند. موج کامل و نیم موج، دو دسته بندی رکتیفایر می باشند که در نیم موج رکتیفایر، از یک قطب مثبت یا منفی، جریان الکتریکی عبور می‌ کند. اما در موج کامل، جریان از دو قطب مثبت و منفی عبور خواهد کرد. دیود از جمله قطعات مهم دستگاه های رکتیفایر می باشد. در رکتیفایر های موج کامل دیود ها ۴ عدد و در رکتیفایر های نیم موج یک یا دو عدد دیود به کار می رود.

نحوه کارکرد دستگاه های جوشکاری ژنراتور الکتریکی و ویژگی های آنها

 دینام جوشکاری از جمله قطعاتی است که در این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و در اتصال فلزات کیفیت بسیار خوبی دارند. اما به خاطر وزن و همچنین هزینه نگهداری بسیار بالا، آنچنان مورد استفاده قرار نمی گیرند. زیرا اگر این دستگاه به تعمیراتی نیاز داشته باشد، شما باید هزینه‌ های بسیار بیشتری را برای تعمیر آن بپردازید. ژنراتور های احتراقی عملکردی مانند دستگاه های ژنراتورهای الکتریکی دارند اما تفاوتی میان این دو دستگاه وجود دارد که آن، میزان مصرف سوخت می باشد.

 انرژی این دستگاه ها همانطور که از نامشان مشخص می‌ باشد، از طریق گازوئیل و بنزین تامین می شود. از این دستگاه‌ ها در پروژه‌ های صنعتی شهری و ساختمانی استفاده نمی شود که دلیل آن وزن بالای این دستگاه‌ ها است و همچنین سر و صدای بالا این دستگاه ها مانع از استفاده از آنها در پروژه‌ های شهری می شود.

 امروزه دستگاه های جوش بسیار پیشرفته، با میزان کمترین آلودگی و همچنین کارایی بالا در سریع ترین زمان ممکن می توانند کیفیت بسیار بالایی را به شما عرضه نمایند. از جمله این دستگاه های پیشرفته می توان دستگاه جوش اینورتر را نام برد. اما این دستگاه ها هم آلودگی صوتی بسیار زیادی دارند و در تعمیر و نگهداری آنها هزینه‌ های بسیار زیادی صرف می شود.

تکنولوژی به کار رفته در دستگاه های جوش اینورتر چیست؟

تکنولوژی ماسفت و IGBT از جمله تکنولوژی استفاده شده در دستگاه جوشکاری اینورتر می باشد که مبدل های الکتریکی این دستگاه جوشکاری دارای سوئیچ قدرتی است که به عملکرد این تکنولوژی بستگی دارند. پرکاربردترین آنها را می توانیم ماسفت بدانیم که از نظر ساختاری به نسبت IGBT از پیچیدگی کمتری برخوردار می باشد. به همین دلیل تعمیر آسانی دارند.

دستگاه جوش ماسفت چه ویژگی‌هایی دارد؟

در بیان ویژگی های دستگاه ماسفت، باید بگوییم که این دستگاه ها به راحتی تعویض خواهند شد و قطعات آنها نیز کمیاب نمی باشد و در هر زمان که بخواهید در دسترس خواهند بود. حتی به نسبت دیگر دستگاه‌ ها قیمت آنها بسیار کمتر می‌ باشد و از وزن بیشتری نیز برخوردار می باشند. تعداد قطعاتی که در این دستگاه به کار برده شده، بسیار زیاد است و هزینه تولید آنها نیز بیشتر می باشد. کیفیت جوش در آنها بالا است و قابلیت نفوذ زیادی دارند. همچنین مصرف بهینه انرژی را انجام می‌ دهند و از حجم به نسبت کمی برخوردار می باشد.

قیمت انواع دستگاه جوشکاری

مدل دستگاه جوش اینورتر آمپر رونیکس مدل RH_4620 در حدود ۱۱ میلیون و دویست هزار تومن قیمت دارد که با تخفیف ویژه می توانید انرا در حدود یک میلیون و نهصد و نود تومان خریداری نمایید. این مدل با ۸۲ درصد تخفیف در اختیار شما قرار خواهد گرفت که از جمله بهترین برند های انواع دستگاه جوشکاری می باشد. دستگاه جوشکاری TB_200 مدل آمپر ادون نوع دیگری از این دستگاه ها می باشد که با ۳۰ درصد تخفیف از قیمت یک میلیون و دویست هزار تومان به قیمت ۸۶۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و با این قیمت عرضه می شود. شما با توجه به بودجه و نیازتان می توانید هر کدام از آنها را خریداری و استفاده نمایید.

فروش انواع دستگاه جوشکاری

شما می توانید با مراجعه به سایت های اینترنتی که به فروش انواع دستگاه جوشکاری می پردازند، این محصول را در برندها و قیمت های مختلف مشاهده نمایید و با توجه به نیاز و همینطور بودجه‌ ای که دارید، یکی از این این برند ها را انتخاب نمایید. خبر خوب این است که بسیاری از آنها دارای تخفیفات بسیار ویژه می باشند که در صورتی که مایل باشید می توانید آنها را با قیمت های بسیار پایین تر تهیه نمایید.

کاربرد های دستگاه های جوشکاری

در آخرین قسمت، قصد داریم به ارائه توضیحاتی پیرامون کاربرد های دستگاه های جوشکاری با ترانس های قدیمی بپردازیم. این نوع دستگاه جوشکاری مصرف برق بسیار بالایی دارد و همینطور وزن زیاد این دستگاه و بزرگ بودن آن، حمل و نقل آن را بسیار سخت نموده و به خاطر همین کاربرد بسیار کمی پیدا کرده است.

کاربرد این دستگاه جوشکاری که مجهز به دینام یا مولد جوش می باشد، نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است. این دستگاه باز هم نتوانسته کاربرد مورد نظر را به مصرف کنندگان ارائه دهد که آن به خاطر هزینه‌ های بالای تعمیرات آن و وزن بالای آن و همچنین هزینه بالای نگهداری آن می باشد که بسیار کار سخت و دشواری است. دستگاه جوش رکتیفایر جریان متناوب حدود ۲۲۰ ولت را به جریان مستقیم تغییر می دهد. رکتیفایر امروزه کاربرد بیشتری به نسبت دیگر دستگاه های موجود پیدا کرده است.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *