معرفى فرآیند جوشکارى SAW

📖 زمان مطالعه : ۳ دقیقه ⏲️

فرآیند جوشکارى زیر پودرى SAW یکى از فرآیندهاى رایج جوشکارى قوسىمى باشد که در آن اتصال فلزات توسط گرماى حاصل از قوس الکتریکى بین الکترود فلزى بدون روکش و قطعه کار ایجاد مى شود. در این روش پودر مخصوص جوشکارى که به آن اصطلاحاً  Flux گفته مى شود از آلودگى حوضچه مذاب جلوگیرى به عمل مى آورد و باعث مى شود قوس در زیر این پودر، درامتداد مسیر جوشکارى ایجاد و باعث پایدارى آن شود .

لایه ضخیم تشکیل شده از  Flux که حاوى ترکیباتى چون آهک، سیلیس، اکسید منگنز و فلورید کلسیم مى باشد، شبیه عملکرد گاز محافظ در فرآیند  MAG عمل کرده و علاوه بر جلوگیرى از آلودگى حوضچه مذاب، از پاشش در هنگام جوشکارى نیز ممانعت مى نماید .

در سیستم زیر پودرى از مفتول جوشکارى بدون روکش استفاده مى شود، به طورى که مفتول به طور متوالى از قرقره مخصوص رها مى گردد و ضمن تشکیل قوس، نقش واسطه اتصال را نیز بر عهده دارد. فرآیند  SAW معمولاًبه صورت اتوماتیک صورت مى گیرد. در این حالت تغذیه سیم جوش به صورت خودکار بوده و پودر محافظ تحت اثر نیروى گرانش توسط شیلنگ به محل اتصال انتقال مى یابد.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

 

منابع تغذیه SAW اورین الکتریک

دستگاه هاى زیر پودرى اورین الکتریک، مطابق با دستاوردهاى نوین صنعت جوشکارى، امکان جوشکارى در زوایاى مختلف را با قابلیت تنظیمات گسترده براى کاربران فراهم ساخته است. ازآنجایى که ساخت این دستگاهها بر طبق استانداردهاى اروپایى صورت گرفته است، استفاده ازحداکثر ظرفیت این دستگاه ها در شرایط متفاوت، امکان پذیر مى باشد. این دستگاه ها امکان جوشکارى انواع فولاد را با نرخ رسوب ایده آل در شرایط بسیار سخت حتى با ضریب کار % Duty Cycle100در جریان ماکزیمم دستگاه رافراهم نموده است. ازجمله قابلیتهاى این دستگاه که به ارتقاء عملیات فرآیند جوشکارى کمک مى کند، برقرارى قوس آسان  Soft Startو مشخصه استاتیکى بسیار عالى، قابلیت تنظیم مشخصه استاتیکى، قابلیت تنظیم Burn-Back به جهت جلوگیرى از چسبیدن سیم به الکترود یا قطعه کار، امکان پیش تنظیم جریان یا ولتاژ جوشکار ىو سرعت حرکت تراک قبل از شروع جوشکارى مى باشند . دستگاه هاى زیرپودرى اورین الکتریک، مطابق با دستاوردهاى نوین صنعت جوشکارى، امکان جوشکارى در زوایاى مختلف را با قابلیت تنظیمات گسترده براى کاربران فراهم ساخته است. از آنجایى که ساخت این دستگاهها بر طبق استانداردهاى اروپایى صورتگرفته است، استفاده ازحداکثر ظرفیت این دستگاه ها در شرایط متفاوت،امکان پذیر مى باشد. این دستگاه ها امکان جوشکارى انواع فولاد را با نرخ رسوب ایده آل در شرایط بسیار سخت حتى با ضریب کار % Duty Cycle100در جریان ماکزیمم دستگاه را فراهم نموده است. ازجمله قابلیتهاى این دستگاه که به ارتقاء عملیات فرآیند جوشکارى کمک مى کند، بر قرارى قوس آسان Soft Start و مشخصه استاتیکى بسیار عالى، قابلیت تنظیم مشخصه استاتیکى، قابلیت تنظیم  Burn-Backبه جهت جلوگیرى ازچسبیدن سیم به الکترود یا قطعه کار، امکان پیش تنظیم جریان یا ولتاژ جوشکار ىو سرعت حرکت تراک قبل از شروعج وشکارى مى باشند .

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *