دستگاه برشکاری پلاسما چه ویژگی هایی باید داشته باشد

📖 زمان مطالعه : ۷ دقیقه ⏲️

اگر قصد دارید دستگاه برشکاری پلاسما را تهیه و از آن استفاده نمایید در ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد آن را به دست آورید تا هم خرید راحتی داشته باشید و هم در وقت و هزینه ای که می کنید صرفه جویی شود. تهیه یک دستگاه برشکاری پلاسمای با کیفیت اهمیت زیادی دارد و باید دقت زیادی در این رابطه به خرج دهید. در این مقاله به بررسی ویژگی های دستگاه برشکاری پلاسما خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در رابطه با این دستگاه افزایش دهید.

دستگاه برشکاری پلاسما

دستگاه برشکاری پلاسما یک بازوی رباتیک دارد که به وسیله کامپیوتر کنترل می شود و با هدایت مشعل پلاسما روی سطح کار، باعث ایجاد الگوهای برش پیچیده ای خواهد شد. این دستگاه توانایی برش دقیقی دارد و با آن قادر به ایجاد شکل های هنری فلزی و ساخت کانال های HVAC خواهید بود. میزهای برش پلاسما CNC قیمت بالایی دارند، از این رو باید دقت کنید که همان کیفیتی که برای کارتان مدنظر است را تهیه نمایید. در صورت نیاز به خرید دستگاه برشکاری پلاسما که از بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برخوردار باشد، با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت نمایید.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

مواد به کار رفته در دستگاه برشکاری پلاسما

موادی که در ساخت دستگاه برشکاری پلاسما به کار رفته است باید با کیفیت باشد، یعنی باید بدانید که جنس آن از فولاد یا آلومینیوم می باشد. اینکه مواد به کار رفته در ساخت دستگاه از فولاد باشد بهتر است زیرا فولاد قوی تر از آلومینیوم می باشد، از این رو نیاز به مواد دیگر کمتر می شود و سبک تر خواهد شد. البته استفاده از فولاد سبب می شود شکل ظاهری دستگاه برشکاری پلاسما خوب نباشد. اما اگر از آلومینیوم در ساخت دستگاه برشکاری پلاسما استفاده شود، دستگاه حجیم تر خواهد شد و در عین حال استحکام ظاهری خود را حفظ خواهد کرد. البته اینکه از آلومینیوم ساخته شده باشد یا بر اساس فولاد باشد، از مقاومت کافی برای بزرگترین مشاغل برخوردار خواهد بود.

طراحی دستگاه برشکاری پلاسما

بررسی کیفیت طراحی میز از اهمیت برخوردار است و عوامل زیادی این عملکرد را تحت تاثیر قرار می دهند. تمام تغییرات حتی اگر کوچک باشند، ممکن است سبب تغییر در این عملکرد شوند‌. به طور مثال اگر قسمت دروازه که به صورت یک میله بزرگ لغزش می کند، سنگینی زیادی داشته باشد، باعث می شود در سرعت و دقت بالا کنترل مشعل سخت باشد. اما اگر سبک باشد در سرعت های بالا نتایج فوق العاده ای را سبب می شود. هم چنین در رابطه با نورد باید گفت علیرغم اینکه این قسمت ورود گرد و غبار را از طریق راه های محفوظ جلوگیری می کند، با این حال مانع ورود تمام گرد و غبار حاصل از برش پلاسما کاری نخواهد شد. بدین ترتیب روغن و گرد و غبار با هم ترکیب می شوند و موجب تشکیل لجن ریز می گردند که ساییده شدن قطعات را موجب می شود. این نوع دستگاه ها اغلب قطعاتشان مهر و موم شده است و نیاز است که کل قطعه جایگزین شود. آن دسته از قطعاتی که مهر و موم نشده‌اند، ساده تر می باشند. پاک شدن غلتکی که مهر و موم نشده است به سادگی صورت می گیرد و ‌پاک شدن آن در چند ثانیه صورت می گیرد. هم چنین اگر نیاز بود که قطعه تعویض شود، لازم نیست که کل آن جایگزین شود و دسترسی به آن امکان پذیر است.

موتورهای دستگاه برشکاری

سروو موتورها و موتورهای پله ای در دستگاه برشکاری پلاسما استفاده می شوند که سروو‌ موتورها نسبت به نوع پله ای برتر هستند. قابلیت انتقال سروو موتورها در محدوده حرکتی خودش به موقعیت های بسیاری وجود دارد و به کنترل کننده بازخورد می دهد که قرارگیریش در آن لحظه در کجا می باشد. موقعیت موتور پله ای محدود است که قابلیت انتقال به آن را دارد اما به کنترل کننده بازخوردی نمی دهد. به طور مثال زمانی که کنترل کننده از موتور پله ای درخواست دارد که به حرکت دادن تعدادی از مراحل بپردازد، راهی وجود ندارد که بتوان فهمید در رابطه با این درخواست حرکت انجام شده است یا خیر. اگر مشعل به دلیل برخورد با مانع یا هر دلیل دیگری حرکت نکند کل مسیر از مکانی که تصمیم کنترل کننده است، برش داده می شود. قیمت سروو موتورها از پله ای بالاتر است اما مقدار هزینه آن نباید مانع از این شود که موتور مناسب را انتخاب ننمایید.

نرم افزار کنترل دستگاه پلاسما

مهمترین موردی که در تنظیم میز پلاسما باید به آن توجه داشت، نرم افزاری خواهد بود که سبب هدایت تجهیزات و طراحی نقشه ها خواهد شد. دو عملکرد مشخص از جانب این نرم افزار ارائه می شود که شامل طراحی قطعه به منظور برش و کنترل کردن میز و برش پلاسما خواهد بود. نرم افزارهای مشابه برای اینکه بتوانند به نیازهای مختلف پاسخ دهند توابع داخلی زیادی دارند و حواس کاربر را با عملکردهای اضافی پرت می کنند و مانع از ایجاد مسیر برش به شکل کامل می شوند. بهتربن راهکار این است که نرم افزاری را تهیه کنید که به صورت اختصاصی در رابطه با نقشه های برش پلاسما باشد و در این رابطه کاملا بهینه شده باشد و سرعت کافی برای این منظور داشته باشد. کنترل کردن میز و برش دهنده پلاسما به وسیله نرم افزاری که‌ همراه میز است، صورت می گیرد. در هنگام خرید دقت کنید که نرم افزار طراحی مناسب میز شما داشته باشد و کاملا بهینه باشد. ایده آل ترین روش این است که شرکت ارائه دهنده میز برنامه را نوشته باشد.

گرد و غبار حاصل از دستگاه برشکاری

گرد و غبار زیادی در زمان برش پلاسما تولید می شود که باید در این رابطه به فکر تهویه مناسب یا اقدامات دیگر بود چون اگر این گرد و غبار مهار نشود، باعث بروز مشکلاتی در یک اتاق محصور می گردد. شرکت های تولید کننده این دستگاه استفاده از آن را در فضای باز توصیه نمی کنند، از این رو باید برای حفظ محیط داخلی کارتان از این گرد و غبار تمهیداتی بیندیشید.

سیستم دون درافت در دستگاه

کاورهایی در اطراف میز پایه وجود دارد که سیستم دون درافت نامیده می شود و تمام قسمت هایی که در زیر میز وجود دارد را محصور می کند و یک فن نیز دارد که موجب مکش هوا از داخل و خارج میز به سمت بیرون خواهد شد. این بخش سیستم ساده ای دارد و در نابود کردن دود و گرد و غبار بسیار موثر عمل می کند. هر نصب این سیستم نیاز به پیکربندی دارد. هنگام خرید دستگاه برشکاری پلاسما از مجهز بودن به سیستم دون درافت مطلع شوید.

میز آب از سیستم های دستگاه برشکاری

یکی دیگر از سیستم های دستگاه برشکاری که مربوط به مهار دود و گرد و غبار می باشد، سیستم میز آب است که یک میز کم عمق از آب دارد که قرارگیری آن در زیر سطح برش میز می باشد. در زمان فعالیت دستگاه و برش دادن فلز، وارد شدن گرد و غبار و جرقه ها را به درون آب خواهیم داشت که در آن غوطه ور می شوند. اگر می خواهید از میز آب استفاده کنید اجزای الکتریکی آن را به گونه ای قرار دهید که دور از آب باشند. هم چنین دقت کنید که میز آب برای نوع میز برشی که در اختیار دارید مناسب است با خیر. این امکان وجود دارد که آب پاشیده شود و یا با زنگ زدن قسمت زیرین میز برش رو به رو شویم که دلیلش استفاده نادرست یا بیش از حد می باشد.

خصوصیات و نحوه کار با دستگاه برشکاری

باید به این نکته توجه داشت که هنگام تحویل میز، گارانتی نیز ارائه شود  و هر چه دوره این ضمانت طولانی تر باشد از دوره کوتاه بهتر خواهد بود. برش پلاسما همانند برشی که در فلزات رسانای الکتریکی وجود دارد، گاز رسانای الکتریکی را به کار می گیرد تا انرژی را از منبع برق الکتریکی به ماده برش خورده منتقل کند و برای این کار از مشعل استفاده می کند. با تهیه دستگاه برش پلاسما دیگر نیازی به مراجعه به کارگاه های برشکاری برای پروژه های خود نخواهید بود. خصوصیات دستگاه برشکاری پلاسما شامل ورودی حرارت متوسط، سرعت بالا در برش، سطح لبه های صاف، ضخامت صفحه از ۰/۸  تا صد و پنجاه میلی متر، برش هایی از کیفیت کم تا بالا و ایجاد سطوح عالی متالوژی به منظور جوشکاری خواهد بود. با این دستگاه فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و فولاد ملایم را در طیف گسترده ای می توانید برش دهید.

مزایای دستگاه برش پلاسما

با داشتن دستگاه برشکاری پلاسما قادر به برش تمام مواد رسانای الکتریکی خواهید بود و آن را به صورت اتوماسیون می توان انجام داد. در رابطه با ورق های ضخیم و متوسط امکان پردازش خلأهایی با کیفیت بالا وجود خواهد داشت.  ورق های فولادی و آلومینیومی که ضخامت متوسط و ضخیمی دارند و دارای آلیاژ بالا هستند را می توان با این دستگاه برش داد. بسیاری از کارگاه های پردازش فلزات نازک، تولید تیلر، مراکز خدمات فلزی، کارهای ساختمانی و تعمیر کارهای هنری نیاز به برش پلاسما خواهد داشت. با تهیه دستگاه برشکاری پلاسمای با کیفیت از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *