علت داغ کردن تلویزیون و نحوه جلوگیری از آن | آی بک امداد

داغ کردن تلویزیون
📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

یکی از مشکلاتی که زمان استفاده از تلویزیون رخ می دهد سیاه شدن صفحه تلویزیون است که به دلیل خراب شدن بک لایت است که روشن گذاشتن طولانی مدت تلویزیون باعث بروز این مشکل می شود که البته خرابی بک لایت، پنل و منبع تغذیه از دلایل داغ کردن تلویزیون است که با رعایت یک سری نکات می توان مانع از بروز این مشکل شد و در عین حال زمان داغ شدن باید سریعا نسبت به تعمیر تلویزیون اقدام کنید در غیر این صورت احتمال آسیب جدی به ال ای دی و ال سی دی وجود دارد که در تهران برای تعمیر تلویزیون می توانید شماره آی بک امداد را بگیرید.

چرا تلویزیون داغ می کند؟

هر وسیله برقی در حین کار کردن گرم میکنند که تلویزیون نیز شامل آن می شود اما اگر این گرما خیلی زیاد شود و به نوعی داغ شود بسیار خطرناک است که باید سریعا نسبت به تعمیر تلویزیون اقدام کنید و البته دلایل زیر باعث داغ کردن تلویزیون می شود.

دقت داشته باشید که یکی از دلایل زود خراب شدن تلویزیون و داغ کردن آن بی کیفیت بودن قطعات تلویزیون است از این رو با تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی می توانید باعث شوید که طول عمر بیشتری داشته باشد و زود خراب نشود.

💡حتما بخوانید: علت خراب شدن پورت HDMI در تلویزیون

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

دلایل داغ کردن تلویزیون

تلویزیون اگر چند ساعت روشن شود گرم می کند که این به دلیل لامپ های داخل ال سی دی و ال ای دی است اما اگر بیش از حد داغ کند این مورد به دلایل خرابی بک لایت، پنل و منبع تغذیه تلویزیون است که باید نسبت به رفع خرابی و تعمیر تلویزیون با تعمیرکار تماس بگیرید که در تهران کافیه شماره آی بک امداد را بگیرید.

داغ کردن بیش از حد تلویزیون به دلیل خرابی بک لایت

برخلاف تلویزیون های قدیمی که لامپ فلوراسنت داشتن امروز در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی برای اینکه تصویر تلویزیون مشخص شود از بک لایت استفاده می شود که متشکل از لامپ های ال ای دی است از این رو با خرابی بک لایت که با سیاه شدن تصویر تلویزیون همراه است باعث می شود که تلویزیون داغ کند که برای رفع مشکل باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

💡حتما بخوانید: بک لایت تلویزیون چیست

خرابی منبع تغذیه تلویزیون

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود تلویزیون داغ کند خراب شدن قطعه منبع تغذیه است که در روزهایی که نوسانات برق خیلی زیاد است این قطعه خراب می شود و در عین حال خرید تلویزیون های فیک و تقلبی به معنای این است که خیلی زود منبع تغذیه خراب می شود.

خرابی پنل تلویزیون

یکی دیگر از قطعات که با خراب شدن آن تلویزیون داغ می کند خراب شدن پنل است که با ضربه خوردن، بالا و پایین شدن برق این قطعه خراب می شود و برای تعمیر پنل تلویزیون باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

نحوه جلوگیری از داغ کردن تلویزیون

با توجه به آسیب جدی تلویزیون زمان داغ کردن از این رو مهم است که با رعایت یک سری نکات باعث شوید که این مشکل پیش نیاید که شامل موارد زیر است که در این بین حتی به نکاتی در هنگام نصب تلویزیون بالای شومینه باید توجه کنید و برای نصب تلویزیون روی دیوار با نصاب تماس بگیرید که در تهران کافیه شماره آی بک امداد را بگیرید.

  • گذاشتن تلویزیون در فضای مناسب برای اینکه هوا جریان داشته باشد.
  • از تکیه دادن تلویزیون به دیوار خودداری کنید.
  • در محیطی که تلویزیون وجود دارد باید دما بین ۰ الی ۴۰ درجه سانتی گراد باشد.
  • از روشن گذاشتن طولانی مدت تلویزیون خودداری کنید چون از دلایل خرابی بک لایت است.
  • به هیچ وجه بی دلیل تلویزیون رو روشن نکنید چون بعضی ها عادت دارند که برای پخش شدن صدای تلویزیون در محیط ساعت های طولانی آنرا روشن می گذارند و این باعث افزایش حرارت دستگاه و خرابی آن می شود.
  • تمیز کردن به موقع تلویزیون و گرفتن گرد و غبارهای محیط

💡حتما بخوانید: قیمت و هزینه نصب تلویزیون روی دیوار، ستون

تغییر تنظیمات تلویزیون برای کنترل گرمای دستگاه

یکی از مواردی که باعث می شود حین روشن کردن تلویزیون زود گرم و داغ کند میزان نور بالای تلویزیون است که با رفتن به تنظیمات می توانید نمایشگر را روی حالت استاندارد بذارید تا این باعث شود غیر عادی گرما تولید نکند.

  • فشردن دکمه‌ی home ریموت تلویزیون
  • با رفتن به بخش تنظیمات نوبت رفتن به بخش دسته‌بندی تلویزیون و انتخاب Display است.
  • در ادامه باید گزینه picture تلویزیون انتخاب شود.
  • با انتخاب picture mode آنرا روی حالت standard بگذارید.

بغیر از مورد بالا برای اینکه نور صفحه تلویزیون تغییر کند باید دکمه home ریموت بزنید و تنظیمات انتخاب و در ادامه گزینه display انتخاب و در حالت picture گزینه brightness انتخاب و در ادامه نور روشنایی تلویزیون را کم کنید.

نتیجه گیری

خراب شدن بک لایت، پنل و منبع تغذیه باعث داغ کردن تلویزیون می شود که نوسانات برق، روشن گذاشتن طولانی مدت تلویزیون و البته در این بین ضربه خوردن به تلویزیون باعث خرابی این قطعات می شود که باید نسبت به تعمیر تلویزیون اقدام کنید و با یک سری موارد چون حد فاصل تلویزیون با دیوار، تمیز کردن به موقع باعث جلوگیری از داغ شدن تلویزیون شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *