اصطلاحات پر کاربرد جوشکاری

📖 زمان مطالعه : ۲ دقیقه ⏲️

در هر شغل و حرفه ای یک سری اصطلاحات وجود دارد که تنها مختص به آن است و در شغل جوشکاری نیز همین مورد صدق می کند. اگر به تازگی وارد شغل و حرفه جوشکاری شده اید یک سری اصطلاحات وجود دارد که شاید اولین بار باشد که به گوشتان خورده باشد و معنای آنرا ندانید. در این مقاله یکسری از اصطلاحات پر کاربرد جوشکاری را ذکر می کنیم هر چند نگران نباشید چون در آینده  و پیشرفت در این حرفه به آنها مسلط خواهید شد.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

آشنایی با اصطلاحات پر کاربرد جوشکاری

۱-آلیاژ چیست

آلیاژ به فلزی گفته می شود که از ترکیب دو یا چند عنصر ساخته شده است.

۲-آنیلینگ یا بادوام کردن چیست

به منظور اینکه به فلز فشار داخلی وارد نشود آنرا به صورت آهسته سرد می کنند که به آن بادوام کردن گفته می شود.

۳-جوش قوس الکتریکی (arc)

یکی از پرکاربردترین روش های جوشکاری است که آنرا جوش قوس الکتریکی می نامند. در این روش به منظور جوش دادن فلزات با استفاده از قوس الکتریکی گرما ایجاد می شود.

۴-به چه فلزاتی فلز پایه می گویند

دو معنی برای این اصطلاح وجود دارد که اولی به معنی این است که فلزی تکه شود و جوش شود ودومی به معنای این است که در یک آلیاژ به فلزیش بیشتری درصد را دارد فلز پایه می گویند.

۵-پیوند یا بوند چیست

به واقع به محلی که فلز در حال جوش دادن به فلز پایه است را پیوند یا بوند می گویند.

۶-لحیم کردن یا بریزینگ چیست

یک تکنیک و روش جوشکاری است که در آن از یک فلز پر کننده برای تشکیل پیوند استفاده می کنند. فلز پر کننده از مواد تشکیل می شود که در آن آهن وجود ندارد و نقطه جوش آن کمتر از فلز پایه است.

۷-جوش قوس الکتریکی کربن چیست

یکی دیگر از روش های جوشکاری است که در آن قوس الکتریکی بین  الکترود کربن و یک فلز ایجاد می شود.

۸-سخت کردن چیست

به واقع به روشی گفته می شود که در در آن سطح روی فلز با گاز یا مایع پوشانده می شود تا قبل از اینکه گرما به آن برسد فلز سخت و سفت شود.

۹-الکترود روکش دار چیست

الکترود جوش توسط شار یا فلوکس پوشش داده می شود که در زمان گرما دادن به الکترود خود شار الکترود گاز تولید می کند.

۱۰-الکترود پوشش دار چیست

به الکترودی که توسط پنبه نسوز، شار، کاغذ یا سایر مواد پوشیده می شود را الکترود پوشش دار می گویند که در زمان استفاده از قوس الکتریکی مقاوم تر می شود.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *