اداره جوشکاری کانادا CWB

📖 زمان مطالعه : ۳ دقیقه ⏲️

در صنعت جوشکاری به منظور جوش دادن انواع فلزات باید از یک سری استانداردها و نکات ایمنی استفاده کرد. به خاطر اینکه در کشورهای مختلف دنیا از انواع استاندارد و دستورالعمل جوشکار استفاده می شد از این رو در سال ۱۹۳۰ انجمن استانداردهای کانادا به نام مخفف CSA تشکیل داده شده و پس از سال ۱۹۴۰ نیز اداره جوشکاری کانادا تاسیس گردید. در واقع این اداره جوشکاری گواهی نامه صلاحیت جوشکاری را به اشخاص می دهد و در آن انواع آموزش جوشکاری و همچنین آزمون های غیر مخرب جوشکاری تدریس می شود. اداره جوشکاری کانادا جهت خدمات بهترین در صنایع جهانی و همچنین ارتقای کیفیت و بهره وری در صنعت جوشکاری در حال تلاش است.

اداره جوشکاری کانادا چیست؟

این اداره به نام مخفف CWB می شناسند که متشکل از چهار واحد کاری مستقل و همچنین انجمن جوشکاری کانادا است. در این اداره جوشکاری انواع گواهی و مدرک جوشکاری، گواهی نامه صلاحیت اشخاص و شرکت ها و همچنین انواع آموزش و تدریس در زمینه جوشکاری داده می شود.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شماره تماس اورین الکتریک

 

تاریخچه تاسیس اداره جوشکاری کانادا

در سال ۱۹۳۰ کشور کانادا به این نتیجه رسید که در صنعت جوشکاری با توجه به شرایط هر کشور نیاز به استانداردهای جوشکاری است از این رو اداره جوشکاری کانادار را راه اندازی کرد. البته اولین بار انجمن استانداردهای کانادا تاسیس شد و سپس در سال ۱۹۴۷ دو استاندارد ملی جوشکاری به نام های W59 و W47، اجرا شد و در همان سال اداره جوشکاری کانادا به منظور نظارت و اجرا بر تمام استانداردهای جوشکاری تاسیس گردید.

در اداره جوشکاری کانادا چه کارهایی انجام می شود؟

در این اداره علاوه بر اجرای استانداردهای جوشکاری، انواع گواهی صلاحتی اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه جوشکاری و همچنین آموزش های جوشکاری و ارائه نکات ایمنی در این شغل و برگزاری آزمون های غیر مخرب جوشکاری انجام می شود.

تا به حال ۷۶۰۰ شرکت از ۳۴ کشور گواهی نامه و صلاحیت خود را از اداره جوشکاری کانادا گرفته اند.

بخش های گروه اداره جوشکاری کانادا (CWB)

گروه اداره جوشکاری کانادا (CWB) متشکل از چهار گروه مستقل و انجمن استاندارد جوشکاری در کانادا است که به توضیح هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

۱-اداره جوشکاری کانادا (CWB)

بخش اداره جوشکاری کانادا (CWB) نزدیک به ۶۰ سال است که توسط انجمن استاندارهای کانادا تاسیس شده است و کار آن نظارت و اجرا بر استانداردهای ملی کانادا در صنعت جوشکاری است. در این اداره علاوه بر نظارت و اجرا انواع گواهی صلاحیت شرکت های تولید کننده محصولات جوشکاری صادر می شود.

۲-انستیتوی اداره جوشکاری کانادا

انستیتو اداره جوشکاری کانادا (CWB Institute – CWBi) جزو موسسات است که در زمینه آموزش جوشکاری و همچنین انواع آزمون های غیر مخرب جوشکاری فعالیت دارد. در واقع این موسسه به نام تجاری آکرون کار می کند

۳-نظام های مدیریت کواسار

نظام های مدیریت کواسار (QUASAR Management Systems) موسسه ای از اداره جوشکاری کانادا است که در آن از تخصص و تجربه خود برای خدمات دهی به مشتریان استفاده می شود. این موسسه انواع صلاحیت نامه مربوطه به جوشکاری در کشورهای کانادا، امریکا و همچنین آسیا را صادر می کند که شامل ISO9001، ISO14004، OHSAS18001 و CSA A660-04 است.

۴-انجمن جوشکاری کانادا

انجمن جوشکاری کانادا (Canadian Welding Association – CWA) یک موسسه غیر انتفاعی است که در آن بیش از ۵۵ هزار شخص حقیقی و حقوقی در صنعت جوشکاری فعالیت می کنند.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *