علت روشن نشدن فر برقی و نحوه رفع آن | آی بک امداد

📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

خرابی المنت ها، برد، فیوزها، دریچه اطمینان، ترموستات از جمله دلایل روشن نشدن فر برقی است که باید نسبت به تعمیر آن با تعمیرکار تماس بگیرید.

فر یکی از بخش های مهم اجاق گاز است که با استفاده از آن امکان پخت انواع غذاها، کیک، شیرینی وجود دارد اما برخی ها اقدام به خرید فر برقی می کنند اما در این بین احتمال خرابی قطعات فر برقی و بروز انواع مشکلات وجود دارد که یکی از آنها زمانی است که فر برقی روشن نمی شود که خاموش شدن و روشن نشدن فر برقی به خرابی قطعات المنت، ترموستات، برد، فیوزها، سنسور دما بر می گردد که باید نسبت به تعمیر آن با تعمیرکار تماس بگیرید که برای تعمیر اجاق گاز و فر برقی در تهران می توانید با شماره آی بک امداد تماس بگیرید.

چرا فر برقی روشن نمی شود؟

یکی از دستگاه های پخت و پز فر برقی نام دارد که امکان پخت و درست کردن انواع غذاهای خوشمزه، کیک و شیرینی با آن وجود دارد اما این وسیله برقی نیز ممکن است خراب شود که یکی از مشکلات جدی آن خاموش و روشن نشدن فر برقی است که در این مورد مهمترین دلیل آن خرابی برد الکترونیکی دستگاه فر برقی است اما بغیر از آن خرابی قطعات دیگر چون ترموستات، سنسور دما، المنت ها، فیوز باعث می شود این دستگاه روشن نشود که نسبت به بررسی و عیب یابی آن در این مقاله خواهیم پرداخت که البته برای تعمیر فر برقی در تهران می توانید با شماره آی بک امداد تماس بگیرید.

💡حتما بخوانید: عیب یابی و رفع مشکلات رایج اجاق گاز و فر گاز

دلایل روشن نشدن فر برقی و رفع آن

اگر فر برقی را خریده اید و آنرا نصب کرده اید اما الان با مشکل روشن نشدن آن مواجه هستید باید ابتدا مطمئن شوید که برق در پریز وجود دارد و می توانید دو شاخه دستگاه را به پریز دیگر بزنید یا از فازمتر برای بررسی این مشکل اقدام کنید و اگر مطمئن شدید که برق دارد و هیچ مشکلی هم در دوشاخه و سیم های فر برقی نیست باید نسبت به عیب یابی قطعات زیر اقدام کنید چون این قطعات باعث روشن نشدن فر برقی می شود.

  • خراب شدن المنت های دستگاه
  • خرابی برد الکترونیکی دستگاه
  • خرابی فیوزها
  • خرابی دریچه اطمینان
  • خراب شدن سنسور دما
  • خرابی ترموستات

خرابی و آسیب دیدن المنت های فر برقی

یکی از قطعات فر برقی المنت نام دارد که اگر این المنت ها خراب شود باعث می شود که دستگاه روشن نشود و با مشکل خاموشی فر برقی مواجه شوید.

رفع مشکل المنت‌ها

به منظور رفع خرابی قطعه المنت در دستگاه باید پنل پشتی آنرا نگاه کنید و مطمئن شوید که جریان برق به المنت های می رسد و اگر جریان برق قطع شده یا سیم های اتصال خراب است نسبت به عیب یابی آن اقدام کنید.

💡حتما بخوانید: دلایل روشن نماندن شعله اجاق گاز و نحوه رفع آن

خراب شدن ترموستات دستگاه

وصل شدن یا قطع کردن جریان برق به المنت ها با قطعه ای به نام ترموستات انجام می شود در واقع این قطعه ترموستات است که باعث می شود که دما به خوبی تنظیم شود و سوختن غذا، داغ شدن زیاد فر برقی از جمله دلایل و نشانه های خرابی ترموستات فر برقی است که باید نسبت به بررسی و عیب یابی آن اقدام کنید.

خرابی دریچه اطمینان دستگاه فر برقی

دریچه اطمینان با نام دیگر دریچه ورودی گاز قطعه ای مهم در فر برقی است از این رو خرابی این قطعه که خیلی کم است از دلایل روشن نشدن فر برقی است که باید عیب یابی شود.

خراب شدن سنسور دما در فر

اندازه گیری و تنظیم دمای فر با سنسور دما انجام می شود که اگر به اندازه کافی دما کافی نباشد باعث می شود برد الکترونیکی کد خطا و ارورهایی روی پنل نشان دهد که یکی از مشکلاتی که با خرابی سنسور دما در فر برقی به وجود می آید خاموشی دستگاه و روشن نشدن ان است که برای بررسی این قطعه باید از اهم متر استفاده کنید.

خرابی برد الکترونیکی فر برقی

برد مهمترین قطعه برای فر برقی است که کنترل قطعات را دارد و از آن طرف دستور خاموش و روشن شدن المنت ها را می دهد از این رو خرابی برد می تواند باعث روشن نشدن المنت و در کل روشن نشدن دستگاه شود که در صورت خرابی برد ابتدا مطمئن شوید که جریان برق به برد می رسد یا نه که این موارد باید توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود.

خرابی فیوزهای دستگاه

فرهای برقی از دو یا چند فیوز متشکل شده اند که خرابی و آسیب دیدن هر کدام از این فیوزها منجر به خرابی دستگاه و البته روشن نشدن فر برقی می شود که با تعویض فیوزها به راحتی مشکل شما حل خواهد شد.

💡حتما بخوانید: علت روشن نشدن اجاق گاز صفحه ای، میزی، مبله، فردار

سوالات متداول در رابطه با علت روشن نشدن فر برقی

امکان تعمیر فر برقی زمان روشن نشدن آن توسط خودمان هست؟

بله؛ اگر اطلاعات کافی دارید می توانید قطعه خراب شده را پیدا و آنرا تعمیر یا تعویض کنید.

علت روشن نشدن فر برقی و خاموشی آن چیست؟

همانطور که در مقاله گفتیم دلایل زیادی باعث بروز این مشکل می شود که خرابی ترموستات، برد از جمله قطعات مهمی است که خرابی آن باعث روشن نشدن فر می شود و باید عیب یابی شود.

نتیجه گیری

پخت انواع کیک، شیرینی و غذاها توسط فر برقی انجام می شود اما این وسیله هم به مانند هر وسیله برقی ممکن است خراب شود که یکی از مشکلات آن روشن نشدن فر برقی است که در ابتدا باید مطمئن شوید که پریز برق دارد و اگر دو شاخه و سیم های رابط آن سالم باشد خرابی قطعات برد، ترموستات، المنت ها، فیوزها، دریچه اطمینال از جمله دلایل بروز این مشکل است که برای بررسی و تعمیر آن اگر تهران هستید می توانید با شماره آی بک امداد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *