علت صدا دادن شعله اجاق گاز و نحوه تعمیر آن | آی بک امداد

صدا دادن شعله اجاق گاز
📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

اجاق گاز جزو وسایل گرمایشی است و مهم در آشپزخانه به شمار می آید که در صورت خرابی آن نمی توانید آشپزی کنید از این رو خیلی مهم است که در زمان بروز انواع مشکلات رایج اجاق گاز از جمله خرابی ترموکوپل؛ روشن نماندن شعله اجاق گاز، زرد سوختن شعله، صدا دادن شعله اجاق گاز، دود کردن، جرقه نزدن، کم بودن شعله و… سریعا نسبت به تعمیر اجاق گاز اقدام کنید. در بین مشکلات اجاق گاز یکی از آنها مربوط به صدا دادن شعله اجاق گاز است که با صداهایی چون وزوز، ترق تروق و.. همراه است که به دو دلیل یعنی بهم خوردن تنظیمات نسبت هوا به گاز و وجود ذرات غذا روی شعله این اتفاق رخ می دهد که در این مقاله نحوه رفع مشکل را خواهیم نوشت.

تعمیر اجاق گاز در تهران

اجاق گاز مهمترین وسیله آشپزخانه است که از اجزاء و قطعات مختلف از جمله ترموکوپل، نازل و.. تشکیل شده است و در صورت خرابی هر کدام از قطعات باید سریعا نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام کنید در غیر اینصورت مشکل رفع نمی شود. چنانچه خرابی اجاق گاز به خاطر مشکلات فنی از جمله خرابی ترموکوپل است و با مشکلاتی چون دود کردن، روشن نماندن شعله، صدا دادن شعله اجاق گاز و… مواجه هستید برای تعمیر اجاق گاز در تهران کافیه با شماره آی بک امداد تماس بگیرید.

  • دسترسی به تعمیرکار اجاق گاز
  • صرفه جویی در وقت و زمان
  • کاهش هزینه تعمیرات اجاق گاز
  • استعلام رایگان هزینه تعمیر اجاق گاز
  • تعمیر اجاق گاز در منزل و محل شما
  • عدم نیاز به بردن و حمل اجاق گاز پیش تعمیرکار

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

علت صدا دادن شعله گاز چیست؟

در صورتی که با روشن کردن اجاق گاز سر و صدای زیاد از آن به گوش می رسد و این مشکل چندین بار رخ می دهد باید به دنبال بررسی علت صدا دادن شعله گاز بروید که به احتمال زیاد به خاطر دو مورد زیر است که باید سریعا بررسی و رفع گردد.

  • تنظیمات نسبت هوا به گاز اجاق بهم خورده است.
  • روی شعله ذرات غذا وجود دارد.
  1. بهم ریختن تنظیمات اجاق گاز

یکی از نکاتی که در زمان استفاده از اجاق گاز باید بدانید تا مطمئن شوید که سالم است این است که شعله باید به صورت یکدست باشد و گاز به آرامی با هوا مخلوط و شروع به سوختن کند در غیر اینصورت بهم خوردن تنظیمات نسبت هوا به گاز باعث ایجاد سر و صدای زیاد اجاق گاز می شود.

سوالی که شاید به ذهن شما برسد این است که از کجا بفهمیم نسبت هوا به گاز شعله درست است که در صورت تنظیم نبود دو نشانه زیر را دارد.

  • صدایی شبیه به وزش باد از شعله به گوش می رسد.
  • زرد سوختن شعله اجاق گاز و یکدست نبودن آن چیزی که شبیه به حالت کچلی دارد.

نحوه رفع مشکل بهم خوردن تنظیمات نسبت هوا به گاز اجاق

در این مورد کافیه میزان هوا و گاز اجاق تنظیم شود که در مورد اجاق های قدیمی که صفحه مخلوط کن دارند به این صورت است که باید مهره تنظیم کننده گاز را بچرخانید تا میزان هوای شعله کم و مشکل صدا دادن شعله گاز رفع شود.

  1. صدا دادن شعله به‌دلیل وجود ذرات غذا روی شعله

مورد دیگری که باعث صدا دادن شعله اجاق گاز می شود و سر و صدای زیاد اجاق گاز شما را اذیت می کند به خاطر این است که ذرات غذا روی شعله قرار دارد که با بو و دود همراه است. ریختن ذرات غذا روی شعله اجاق بیشتر زمانی رخ می دهد که قصد کباب کردن مواد غذایی دارید که بعد از اتمام آشپزی اگر شعله تمیز نشود باید گرفتگی شعله اجاق و ایجاد سر و صدای زیاد می شود.

از جمله علائم صدا دادن شعله اجاق گاز زمان ریختن ذرات غذایی شبیه به صدای ترق تروق و همراه با بو و دود کردن شعله است که بیشتر در زمان پخت و پز غذاهای چرب و کبابی این اتفاق رخ می دهد.

نحوه تمیز کردن شعله از ذرات غذا

پس از پایان آشپزی برای تمیز کردن صفحه شعله از مواد شوینده استفاده نکنید و برای اینکه گرفتگی شعله را رفع کنید کافیه از سرکه یا خمیر جوش شیرین استفاده کنید تا به راحتی ذارت غذا از سر مشعل تمیز شود.

جمع‌بندی

دقت داشته باشید که انواع مشکلات رایج در اجاق گاز ممکن است رخ دهد که یکی از آنها شامل صدا دادن شعله اجاق گاز است که در این مقاله جواب سوال شما را یعنی ” چرا اجاق گاز صدا می دهد؟” را دادیم تا بتوانید مشکل را برطرف کنید و اگر قادر به رفع مشکل نیستید برای تعمیر اجاق گاز در تهران کافیه با آی بک امداد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *