مدرک جوشکاری بین المللی

📖 زمان مطالعه : ۴ دقیقه ⏲️

درآمد و  بازار کار خوب شغل جوشکاری باعث شده است که متقاضیان زیادی برای ثبت نام در آموزشگاه های فنی و حرفه ای وجود داشته باشد. اما فرای از دستمزد و حقوق خوب جوشکاری اگر شما مهارت و تجربه کافی در این شغل داشته باشید و بغیر از آن مدرک بین المللی جوشکاری را از آموزشگاههای معتبر در ایران دریافت کنید می توانید برای ویزای کار به هر کشوری از جهان اقدام کنید که بهترین کشورها برای جوشکاری شامل کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، هلند، کانادا، استرالیا است که میزان حقوق و دستمزد خوبی نسبت به سایر کشورهای جهان به جوشکار می پردازند. در ادامه این مقاله شما را با نحوه دریافت مدرک جوشکاری، انواع مدارک بین المللی جوشکاری آشنا می کنیم.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

 

شماره تماس اورین الکتریک

 

آموزش جوشکاری توسط مربیان با تجربه در آموزشگاه های فنی و حرفه ای

شغل جوشکاری دارای مشاغل زیادی است که شامل جوشکاری تیگ، جوشکاری زیرآب، بازرسی جوش و…. می باشد که هر کدام از آنها سختی ها و خطرات خود را به همراه دارند و با توجه به نوع شغل مسلما حقوق و دستمزد شما متفاوت است. بنابراین برای اینکه جوشکاری یاد بگیرید خیلی مهم است که حتما زیر نظر اساتید و مربیان با تجربه و حرفه ای باشید و در عین حال برای ثبت نام در بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای کشور اقدام کنید، آموزشگاهی که در پایان دوره آموزشی به شما مدرک بین المللی جوشکاری بدهند.

مزایای مدرک بین المللی جوشکاری

با اینکه شما می توانید به صورت تجربه وارد بازار کار جوشکاری شوید و در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، خودروسازی، زیر دریایی، کشتیرانی، نظامی و حتی هوا فضا بعنوان جوشکار مشغول به کار شوید اما شرط لازم برای استخدام در این صنایع مسلما داشتن مدرک جوشکاری است که اگر مدرک بین المللی باشد که با داشتن شرایط لازم می توانید ویزای کاری کشورهای مختلف جهان را بگیرید.

دو نوع مهم از مدرک بین المللی جوشکاری

به صورت کلی پس از پیدا کردن بهترین آموزشگاه و طی کرد دوره های آموزش جوشکاری دو مدرک بین المللی به نام گواهی نامه WQT و WPQ برای شما صادر می شود که بیشترین متقاضیان و افرادی که در آموزشگاه ثبت نام می کنند آقا هستند اما زنان نیز می توانند جوشکار شوند و حتی در این بین خانم ها برای ثبت نام در آموزشگاه ها اقدام می کنند. بغیر از این دو مدرک معتبر که گفتیم انواع مدارک بین المللی جوشکاری وجود دارد که می توانید با توجه به نوع مدرک در بهترین کشور استخدام شوید و از حقوق و دستمزد بالا بهره مند شوید.

انواع مدرک جوشکاری بین المللی

  • مدرک جوشکاری مبتدی (CWP) : در این دوره آموزشی فرد با مباحث جوشکاری فولاد، ورق فلزی، جوشکاری برق آشنا و در آخر با سپری کردن دوره قادر به دریافت مرک است.
  • مدرک کمک بازرس تایید شده جوش (CAWI) : علاوه بر شغل جوشکاری خیلی مهم است که بازرسی جوش انجام شود از این رو افرادی برای بررسی کیفیت جوش مشغول به کار هستند که آنرا شغل بازرس جوش می نامند که مدرک CWI (بازرس تأیید شده جوش) مختص آنها می باشد که در دوره آموزشی سه نوع مدرک کمک بازرس تایید شده جوش (CAWI)، بازرس تایید جوش (CWI) و بازرس ارشد جوش (SCWI) در آخر وجود دارد که در صورت تایید صادر می شود. هر کدام از افرادی که این مدرک را بگیرند باید با انواع مباحث جوشکاری، نقشه خوانی، تست های مخرب و غیر مخرب و…. آشنا باشند.
  • مدرک تدریس جوشکاری (CWEP) : این مدرک نیز کاملا معتبر است که شما می توانید آنرا از انجمن جوشکاری آمریکا و اتحادیه جوش مقاومت دریافت کنید و مشغول به کار شوید.
  • مدرک جوشکاری تفسیر رادیو گرافی: مدرکی است که در آن افراد قابلیت شناسایی عیوب جوشکاری را دارند.
  • مدرک ناظر جوش (CWS) : شامل مدرکی برای مدیر پروژه های جوشکاری است که به عنوان مدرک ناظر جوشکاری آنرا دریافت می کنند.
  • مدرک مهندسی جوشکاری (CWE)
  • مدرک جوشکاری قوس الکتریکی روباتیک

مزایای دریافت گواهی بین المللی جوشکاری

  • می توانید ویزای کاری کشورهای مختلف جهان را بگیرید.
  • استخدام در کارخانه های معتبر با میزان دستمزد و حقوق بالا
  • امکان دریافت کسب جواز و راه اندازی نمایندگی ها را دارید.

دریافت مدرک جوشکاری در زیر آب

با وجود سختی و خطرات جوشکاری زیرآب اما میزان حقوق و دستمزد جوشکاری زیرآب بالا است از این رو متقاضایان زیادی برای دریافت مدرک آن وجود دارند که با ثبت نام در آموزشگاه های معتبر جوشکاری می توانند این مدرک را بگیرند که در دوره های آموزشی مقدماتی آنها را با تجهیزات غواصی و نکات ایمنی جوشکاری آشنا می کنند.

متقاضیان می توانند با شرکت در کلاس های آموزش جوشکاری زیرآب انواع روش های جوشکاری اسکوبا، لبه روی لبه تا عمق سی متری را آموزش ببینند.

دریافت مدرک جوشکاری TIG

یکی از پرکاربردترین روش های جوشکاری، جوشکاری آرگون می باشد که آنرا به نام جوشکاری TIG می شناسند و شما می توانید با سپری کردن دوره آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای مدرک معتبر و بین المللی آنرا یاد بگیرید تا به جوشکاری مشغول باشید.

چگونگی دریافت مدرک بین المللی جوشکاری

چنانچه با وجود خواندن خطرات شغل جوشکاری باز هم علاقمند به این شغل و حرفه هستید می توانید برای ثبت نام به آموزشگاه فنی و حرفه ای مراجعه کنید که در این بین بهترین آموزشگاه را باید پیدا کنید و مطمئن شوید که در پایان دوره آموزشی مدرک بین المللی به شما می دهند. با ثبت نام و طی دوره آموزشی در آخر دو آزمون عملی و تئوری می گذرانید که در صورت قبولی  می توانید مدرک با تایید رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور دریافت کنید.

مراقب مدرک های تقلبی و جعلی بین المللی باشید

به دلیل اهمیت میزان دستمزد و حقوق جوشکاری در کشورهای مختلف و اینکه جوشکار قادر به دریافت ویزای کاری هر کشوری است از این رو مدرک بین المللی خیلی مهم است که برخی از اعتماد مردم سوء استفاده می کنند و مدارک تقلبی و جعلی ارائه می دهند که باید مراقب باشید.

نحوه تشخیص مدارک اصلی و قانونی از جعلی و تقلبی جوشکاری

مطمئن شوید که بهترین آموزشگاه جوشکاری در ایران را ثبت نام می کنید و در عین حال در پایان مدرک بین المللی به شما می دهند و در این بین از افراد متخصص برای تشخیص مدرک اصلی از تقلبی کمک بگیرید.

 

5 دیدگاه برای “مدرک جوشکاری بین المللی

  1. اسمعیل جعفری گفته:

    سلام
    جوشکاری CNC کدام بخش میشه؟ و اینکه آیا اتباع خارجی میتونن تو این دوره ها شرکت کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *