بررسی پایه حقوق و دستمزد جوشکاری

📖 زمان مطالعه : ۶ دقیقه ⏲️

یکی از بهترین مشاغل فنی در ایران و جهان شغل جوشکاری می باشد که با داشتن مهارت و تجربه بالا در این شغل علاوه بر استخدام شدن در صنایع مختلف چون خودروسازی، زیردریایی، هوافضا، پتروشیمی، ساختمان سازی از حقوق و دستمزد بالایی برخوردار خواهید شد. درآمد جوشکاری در کشورهای مختلف با توجه به میزان مهارت، سابقه کاری، میزان فعالیت، سختی کار متفاوت است اما بهترین کشورها برای جوشکاری از لحاظ دستمزد و امنیت شغلی کشورهای آلمان، کانادا، آمریکا، سوئیس، ترکیه، استرالیا هستند که در ادامه متن این مقاله به بررسی پایه حقوق و دستمزد جوشکاری در این کشورها خواهیم پرداخت.

شرکت اورین الکتریک ، تولید کننده انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر ، تکفاز و سه فاز اینورتری ، دستگاه جوشکاری CO2 ، و دستگاه جوش آرگون و برش پلاسما ، آماده ارائه و فروش محصولات تولیدی و همچنین خدمات درخواستی به مشتریان محترم ، می باشد . به منظور تماس با کارشناسان و ارائه راهنمایی و مشاوره ، با شماره ☎️   ۰۹۱۲۱۲۶۰۱۴۲ و سایر شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

 

شماره تماس اورین الکتریک

 

عوامل تاثیرگذار بر روی حقوق و دستمزد جوشکاری

در هر شغلی که فعالیت داشته باشید مسلما کسانی که تجربه و سابقه کاری بالایی دارند و در عین حال سختی کار آنها بیشتر است از افراد مبتدی با ساعات کاری کمتر حقوق و دستمزد بیشتری دارند که برای شغل جوشکاری نیز این قانون وجود دارد. بنابراین میزان دستمزد و حقوق جوشکاری براساس تجربه، مهارت جوشکار و همچنین انواع روش جوشکاری که بلد هستید متفاوت است.

فرآیند جوشکاری با روش های مختلف انجام می شود که یک جوشکار برای انجام هر کدام نیاز به مهارت، تخصص و حرفه لازم دارد و هر کدام از آنها سختی های خاص خود دارند. از این رو حقوق جوشکاری آرگون با روش های دیگر چون قوس الکتریکی، CO2، جوشکاری زیرآب، جوشکاری تنگستن فرق دارد.

  • تجربه و مهارت جوشکار
  • مدرک بین المللی جوشکار
  • روش جوشکاری
  • میزان فعالیت و کارکرد که بر حسب ساعت، روز، هفته، ماه یا سال محاسبه می شود.
  • سختی کار

دستمزد و حقوق جوشکاری در کشورهای مختلف

همانطور که در پاراگراف بالا اشاره کردیم حقوق جوشکاری به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به صورت میانگین بهترین کشورها برای جوشکاری که از دستمزد و حقوق بالایی برخوردارند شامل کشورهای آلمان، کانادا، سوئیس، ترکیه، استرالیا، آمریکا می باشد. با این حال حتی در استان کشور حقوق جوشکاری متفاوت است اما به صورت میانگین این اعداد را خواهیم نوشت که هر سال این اعداد بیشتر می شود.

درآمد جوشکاری در ترکیه

حقوق سالیانه جوشکار در ترکیه به صورت تقریبی به ۳۱ هزار لیر و میانگین ساعتی به ۳۲ لیر می رسد که با توجه به مهارت و حرفه دستمزد جوشکار حتی سالیانه به ۸۰ هزار لیر نیز افزایش می یابد. در کشور ترکیه پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۵ افزایش دستمزد ۴۶ درصدی را ببینیم که بیشترین تقاضا و استخدام به جوشکاری لوله و مخازن بر می گردد.

درآمد جوشکاری در آلمان

میانگین حقوق در این کشور به سالیانه ۴۰ هزار یورو می رسد و به صورت ساعتی به ۱۹ یورو می رسد که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ درصد افزایش حقوق برسد.

درآمد جوشکاری در سوئیس

میزان درآمد سالیانه یک جوشکار در سوئیس به سالیانه ۶۴ هزار فرانک و ساعتی ۳۰ فرانک می رسد که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ این رقم ۸ درصد افزایش داشته باشد که در این بین بیشترین استخدامی در این کشور به جوشکاری آرگون، میگ، CO2 بر می گردد.

درآمد جوشکاری در امریکا

یکی از بهترین کشورها برای جوشکاری آمریکا است که میزان حقوق جوشکار در این کشور به سالیانه ۴۸ هزار دلار و ساعتی ۲۳ دلار بر می گردد که ۱۰ درصد افزایش حقوق تا سال ۲۰۲۵ پیش بینی می شود که بیشترین تقاضا و استخدام به ایالت های همچون میسوری ، ماریانای شمالی ،یوتا ،منطقه کلمبیا ،ماین و میشیگان و برای جوشکاری CO2 ،جوشکاری آرگون می رسد.

 درآمد جوشکاری در استرالیا

حقوق سالیانه ۷۰ هزار دلار و ساعتی ۳۳ دلار در کشور استرالیا آنرا تبدیل به یکی از بهترین کشورها برای جوشکاری کرده است که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۶ این رقم ۱۰ درصد افزایش یابد.

درآمد جوشکاری در کانادا

یکی از مشاغل پر درآمد در کشور کانادا شغل جوشکاری است که میزان حقوق سالیانه آن به ۵۵ هزار دلار و ساعتی ۲۶ دلار می رسد که پیش بینی می شود این رقم تا سال ۲۰۲۶ به ۱۲ درصد افزایش یابد.

میانگین حقوق و دستمزد جوشکاری در سایر کشورهای جهان

دقت داشته باشید که این اعداد به صورت میانگین برای سال ۲۰۲۲ می باشد و بر حسب روش جوشکاری متفاوت است از این رو در هر ایالت و استان هر کشور این اعداد متغییر است. در این بین حتی برخی از آگهی های استخدام جوشکار در کشورهای مختلف حقوق بر حسب ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه می پردازند.

  • آرژانتین: ساعتی ۱۷ دلار، ماهیانه ۲۴۰۰ دلار، سالیانه ۳۷ هزار دلار
  • بلژیک: ساعتی ۲۰ دلار، ماهیانه ۳ هزار دلار، سالیانه ۴۳ هزار دلار
  • اتریش: ساعتی ۲۱ دلار، ماهیانه ۳۲۰۰ دلار، سالیانه ۴۵ هزار دلار
  • برزیل: ساعتی ۲۰ دلار، ماهیانه ۳۰۰۰ دلار، سالیانه ۴۵ هزار دلار
  • کامرون: ساعتی ۱۷ دلار، ماهیانه ۲۵۰۰ دلار و سالیانه ۳۷ هزار دلار
  • شیلی: ساعتی ۲۶ دلار، ماهیانه ۴۰۰۰ دلار و سالیانه ۶۵ هزار دلار
  • چین: ساعتی ۲۰ دلار، ماهیانه ۳۱۰۰ دلار، سالیانه ۴۵ هزار دلار
  • قبرس: ساعتی ۲۰ دلار، ماهیانه ۳۲۰۰ دلار، سالیانه ۴۶ هزار دلار
  • دانمارک، ساعتی ۱۸ دلار، ماهیانه ۲۷۰۰ دلار و سالیانه ۴۰ هزار دلار
  • انگلیس: ساعتی ۱۹ دلار، ماهیانه ۲۸۰۰ دلار، سالیانه ۴۰ هزار دلار
  • فنلاند: ساعتی ۱۷ دلار، ماهیانه ۲۶۰۰ دلار، سالیانه ۳۶ هزار دلار
  • فرانسه : ساعتی ۲۰ دلار، ماهیانه ۲۷۰۰ دلار، سالیانه ۳۹ هزار دلار
  • هلند: ساعتی ۲۲ دلار، ماهیانه ۳۳۰۰ دلار، سالیانه ۴۷ هزار دلار

آیا میزان درآمد جوشکار ها در مناطق صنعتی بیشتر از مناطق شهری است

به غیر از عوامل تاثیر گذار که بر حقوق جوشکاری نوشتیم خیلی مهم است که بدانید حقوق جوشکاری در مناطق صنعتی به طبع بیشتر از حقوق جوشکاری در مناطق شهری است چونکه شرایط کار در آنجا سخت است و به غیر از آن از اعضای خانواده دور هستید بنابراین حقوق جوشکاری در عسلویه مسلما باید از حقوق جوشکاری در مناطق شهری بیشتر باشد.

بازار کار در شغل جوشکاری

جوشکاری شامل فرآیند جوش دادن قطعات و اتصالات فلزی، غیر فلزی می باشد که با روش های مختلف ذوبی و غیر ذوبی انجام می شود و البته اهمیت این شغل خیلی بالاست چرا که در صنایع مختلف خودروسازی، زیردریایی، پتروشیمی، ساخت و ساز ساختمان و.. استفاده می شود بنابراین بازار کار خوبی دارد.

با وجود اینکه اکثر جوشکاران بیکار نیستند اما تنها زمانی می توانید از درآمد خوبی بهره مند باشید که کاملا حرفه ای باشید و مهارت بالایی در این حرفه داشته باشید.

مهاجرت کاری با شغل جوشکاری

با توجه به اهمیت بالای شغل جوشکاری در جهان اگر شما به عنوان جوشکار ماهر کار می کنید با داشتن مدرک بین المللی جوشکاری قادر به مهاجرت کاری به کشورهای مختلف هستید. در این بین بهترین کشورها برای جوشکاری شامل کشورهای کانادا، آمریکا، اتریش، سوئیس، استرالیا، ترکیه و آلمان می باشد که نسبت به سایر کشورها میزان دستمزد و بالایی به شما می دهند.

میزان دستمزد و حقوق جوشکاری در ایران

با اینکه جوشکاری در ایران نیز اهمیت بالایی دارد اما متاسفانه میزان حقوق و دستمزد یک جوشکار در ایران نسبت به میانگین جهانی خیلی پایین است و حتی در سال ۱۴۰۰ پایه حقوق جوشکار ۱ میلیون و دویست هزار تومان بود که با افزایش خرج و مخارج در سال ۱۴۰۱ بهتر شده است. البته اگر شما به جوشکاری سیار مشغول باشید فاکتورهایی برای دستمزد و اجرت جوشکار در نظر گرفته می شود که شامل سختی کار، میزان پروژه کاری و.. است.

حقوق یک فرد جوشکار در مناطق نظامی خاورمیانه به طور تقریبی چقدر است

یکی از صنایع مهم که جوشکاری در آن نقش مهمی دارد صنایع نظامی می باشد که یک جوشکار اقدام به جوشکاری تجهیزات نظامی و ارتشی می کند از این رو میزان حقوق جوشکاری در این صنایع بالا می باشد و تقریبا در خاورمیانه به طور متوسط سالیانه به ۳۰ هزار الی ۴۰ هزار دلار می رسد که در کشورهای مختلف خاورمیانه از جمله کویت، قطر، عراق، عربستان و… این عدد متفاوت است.

محدوده ی حقوق جوشکاری در زیرآب

یکی از انواع مشاغل جوشکاری که درآمد و حقوق بالایی به همراه دارد جوشکاری زیرآب می باشد که البته سختی و خطرات زیادی به همراه دارد. حقوق جوشکاری زیرآب در جهان به صورت میانگین سالیانه به ۴۰ هزار الی ۶۰ هزار دلار می رسد.

بیشترین استخدام جوشکاری زیرآب به کشورهای حاشیه خلیج فارس، خلیج مکزیک و دریای شمال بر می گردد که در این بین بهترین کشورها از لحاظ دستمزد و حقوق جوشکاری زیرآب به کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، هند، نروژ، بریتانیا بر می گردد.

حقوق جوشکاری زیرآب در ایران

با اینکه جوشکاری زیر آب در ایران برای تعمیر سازه های نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است و بیشترین استخدام در عسلویه؛ جنوب و شمال کشور دارد اما نسبت به میانگین استاندارد جهانی  کمترین حقوق دارند که حتی به ماهیانه به ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار می رسد.

26 دیدگاه برای “بررسی پایه حقوق و دستمزد جوشکاری

  1. محمودی گفته:

    سلام
    آقا چه خبره 😂😂😂
    ۱۰ میلیون دلار 😂😂😂😂
    مگه بیل گیتس یا خوزه مورینیو رو استخدام میکنم😂😂😂
    شرافتا با ۲۰ سال تجربه تولید و آشنای و تسلط کامل به همه فرآیندهای جوش
    ماهی ۱۰ هزار دلار به من بدید باقی حقوقم رو کتبا تعهد میدم مال شما😁😁
    منتظر تماس شما هستم

  2. امیرخان گفته:

    آره بقرآن.ده صفحه کسشر تف دادن.یک کلام قیمت و دستنزد را نگفتن.می بخور *منبر بسوزان*مردم‌آزاری مکن…

  3. سعید رضایی گفته:

    فکر کنم اشتباهنوشتی ۱۸میایون دلاز در امد نوشتی ،یکجا دیگه هم ۵ میلیون دلار ،رونالدو اینقدر میگیره

  4. افشین گفته:

    نویسنده مطلب یا خودش کلا مسخره است یا خواننده ها رو مسخره کرده…..آخه حقوق کدوم صنفی تو اروپا از ۵۰۰۰ دلار در سال شروع میشه؟ حقوق ۴۰۰ دلاری برای چه کاری ؟؟

  5. بیژن مرتضوی گفته:

    جوشکار co2 هستم.توی شرکت ایران لوازم قطعه کار میکنم.صندلی ماشین جوش میدیم.حقوق ما رو بر مبنا پایه حقوق وزارت کاری میدن. حق ما بیشتر از اینها هستش

  6. نامدارعلی گفته:

    کامنت هارو تورو. خدا.خوب لامصب کار بلدی بگرد تا جاتو پیدا کنی.من خودم ۳تا ندرک بین المللی انواع جوشکاری های رو دارم.و در سایت های هسته ای .صنایع موشکی.پتروشیمی وپالایشگاه های کشورم خدمت کردم.و الان یکی از شاگردم توی انگلیس ماهی ۹۰میلیون میگیره.اون یکی توی استرالیا ماهی ۷۵م.و ۳بارم بهترین موقعیت واسم پیش اومدبخاطرتنهایی پدرومادرم نرفتم و متاسفانه اشتباه بزرگی کردم یکی از کارفرماهای عزیز گفتن ی پرستار خوب واس والدین بگیر بزاربرو.بازم میگم اشتباه بزرگی کردم.ولی از حقم نگذریم خداوکیلی من تو ایران حقوق های خیلی خوبی گرفتم.ازصفرشروع کردم با همین حقوق های جوشکاری بهترین خونه و زندگی. وماشین وووووو ردیف کردم.و لطف خداوند همیشه در اینکارشامل حالم شده.و اگر اشتباه نمیکردم پولامو برای شراکت با ی بی پدرومادر نمیزاشتم و ملک وطلا و ووومیخ
    ریدم الان بالای چهل میلیارد سرمایه داشتم.وبازهم خدارو برای اراده. وتندرستی ک داده شاکرم.وتنتون سالم باشه تلاش کنیدنترسید خداواستون ثروت میریزه

  7. سعید گفته:

    سلام اصلا مملکته ما حقوق جوشکار رو رتبه بندی نکرده وکسی هم پاسخگو نیست هرچی بخوان وبتونن میزنن توسر جوشکار به نظرمن جوشکاری که جوش برق وco2 بلد باشه حداقل حقوق ماهیانه با بیمه وناهار ۱۰الی ۱۲میلیون باید باشه

  8. لطیف بنایی گفته:

    سلام من جوشکاربرق هستم وهمه وسایل هم دارم حاضرم اگرروستایی یامناطقی محروم هست مجانی وفقط جاوغذابدن برایشان جوشکاری کنم باوسایل خودم اگرجایی هست لطفا بمن زنگ بزنید ودراین ثواب شماهم شریک باشید

  9. زین العابدین انداده گفته:

    سلام وخسته نباشید من میخوام برم جوشکاری co2 یادبگیرم برم یانه خواهشمندمنوراهنمایی کنید خواهشمندم ازکسی که بنده راهنمایی کنه

  10. امید ولیپور گفته:

    سلام کسی سرمایه کافی داره تا بریم ی جا درست ودرمون با درآمد عالی کار کنیم بخدا پدرم درومد تا مدرک بگیرم با کارگری؛ کسی تمایل داره تا با هم شریکی یا همکارانه یا هر نحو دیگری ترجیحا بریم برای شرکت با اعتبار ۴ سال کار کنیم از لحاظ مالی ضعف نداشته باشیم قصد ادامه تحصیل دارم سرمایم مدرکمه و مقداری تبحر و سابقه کار
    هرکی خواست بریم بهش جوشکاری یاد میدم
    هماهنگی :omidjava0661@gmail.com

  11. حسین عیدی گفته:

    باسلام.بنده با ۱۶ سال سابقه کار البته فقط ۹ سال در شرکت aci pars جوش co2 میزدم و مدرکم رو هم از مهندسین فرانسوی همین شرکت گرفتم و به تمام ایرادهای جوش از نظر استاندارد مسلط هستم.ضمنا در جوش برق (بجز اسکلت ساختمان) نیز مهارت کامل دارم.با همه این تفاسیر خدا شاهده با وجدان کاری که در خودم میبینم و کم کاری رو واقعا دزدی تلقی میکنم به حقوق ماهی ۱۰ الی ۱۲ میلیون قانعم.اگه فرصتی بود در خدمتم.ساکن کرج و شماره همره ۰۹۱۹۷۹۰۳۶۱۰.۰۹۱۰۹۳۱۱۵۱۱

  12. سعید گفته:

    سلام به دوستان من جوشکار co2 و۶۰۱۰ واسکلت و استراکچر واستیل،چدن هستم ضمنا نصاب سوله واسکلت وتجهیزات پتروشیمی هستم بیشتر کارم تو ارتفاع ولی به علت نبود مدیریت مناسب وکمبود شغل ونداشتن موقعیت کار در شهرستان بخاطر مسائل خانوادگی در یه شرکت کار میکنم با حقوق پایه اداره کاری کار گر ساده و در حال حاضر ۳ماه حقوق نگرفتم حالا هر کی میخاد بگه که خودت بی عرضه ای یا از این مزخرفات باید خودت رو جای طرف بزاری بعد نظر بدی عزیزم

  13. احمد گفته:

    جوشکاری در ایران فقط و فقط بصورت دایر کردن آموزشگاه فنی حرفه ایی بهت درآمد میده ,, اونم همه چیز از خودت باشه ,,,, زمین ,, , ساختمان ,,,, ابزار , همه بنام خودت ,,, یا اینکه فروش انواع لوازم جوشکاری و مغازه داشته باشی , اونم باز همه از خودت باشه ,, و معروف و برند شده باشی ,,, دو تا استادکار هم بصورت قرار دادی بیان به بچه هات آموزش بدهند ,,, شما این وسط فقط باید مایه رو بگیری و دخل کنی ,,,,,,, شاگرد بیاد ثبت نام , یه دوره کلاس و یه مدرک بهش بدی که بره حالشو ببره ! والسلام . ,,,,,,, اما از زاویه شغل و اینا , کوچکترین سر سوزنی , این شغل در ایران , ارزش نداره ……….. نور چشمهایت میره ,,,, ریه داغون ,,,,,,, پلیسه های تیز ,,,, بریدگی ,,,, سوخته گی ,,,,, خطرات سنگ فرز ,,, سقوط از ارتفاع ,, قطع عضو ,,, در واقع هیچ چی برات نمیمونه ……. جز یه وزارت کاری بسیار ناچیز که هزینه کفن و دفن هم ازش در نمیاد .! نویسنده این مقاله هم کوچکترین اهمیت , به این چیزها نمیده و از نظرش فروش دستگاه اصل اوله ,,, هر چیزی که بتونه به فروش کمک کنه ,,,,, اینکه تکلیف این همه شاگرد دوره دیده چی میشه به اندازه یک سکه ده ریالی هم براش مهم نیست . ,,, استرالیا و امریکا و اینا ,, نوعی تبلیغات برا بازارگرمی و فروش ابزار و دستگاه ,,,, وگرنه مهاجرت از طریق جوشکاری و اینا تابع شرایط بسیار دشوار و صرف مخارج چند صد میلیونی و تسلط به زبان و نمره آیلتس و شرط سنی و مدرک دانشگاهی مورد قبول سفارت و گواهی درخواست و اجازه نامه کار از کشور مقصد و اسپانسرشیپ و توانایی مالی و پر کردن انواع پرسشنامه ها و مصاحبه با کنسول اداره و غیره هست .,,,, حقوق جوشکار در آلمان و فرانسه هم به من و ما تعلق نمیگیره ,,, ولی از لحاظ اطلاع رسانی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *