آموزش و نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی | تعمیرات آی بک امداد

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

   

📖 زمان مطالعه : ۶ دقیقه ⏲️

گذاشتن ظروف داخل ماشین ظرفشویی نه تنها استرس و نگرانی شما بابت شکستگی آنها را کم می کند بلکه دیگر نیازی به شستن آنها نیست و در زمان و وقت شما صرفه جویی می شود که البته در کنار تمام مزایای ظرفشویی باید به این نکته توجه داشته باشید که این وسیله نیز ممکن است به مرور زمان خراب شود و باعث خوب نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی شود که یکی از دلایل آن کثیفی و گرفتگی فیلتر ماشین است که در این مقاله قصد داریم نحوه تمیز کردن فیلتر را با استفاده از مواد شوینده، نوشابه، سیتریک اسید و… را برای شما بنویسیم که با تمیز کردن این قطعه مانع از اختلال در عملکرد دستگاه شوید و البته برای تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران کافیه با آی بک امداد تماس بگیرید.

دلایل گرفتگی فیلتر ماشین ظرفشویی

ماشین ظروفشویی در انواع برند و مارک ها در بازار موجود است که البته برای هر کدام از آنها نیز بعد از گذشت مدت زمانی احتمال خرابی قطعات دستگاه و بروز انواع مشکلات از جمله عدم تخلیه آب ظرفشویی، تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی، بوی بد ظرفشویی، حل نشدن قرص ظرفشویی و … وجود دارد که یکی از این موارد به خاطر گرفتگی فیلتر ماشین است که باید هر چند وقت یکبار آنرا تمیز کنید در غیر اینصورت باعث اختلال در نحوه شستشوی ظروف می شود و شما را با مشکل مواجه می کند.

با وجود فیلتر داخل ظرفشویی تمام ذرات باقی مانده غذا و چربی ها گرفته می شود که البته با تمیز کردن ظروف از هر گونه ماده غذایی قبل از چیدمان داخل ماشین مشکل حل می شود اما چربی روی ظروف در آب حل نمی شود و بغیر از آن در زمان حل نشدن مواد شوینده از جمله قرص ظرفشویی داخل آب فیلتر مسدود می شود و همین باعث بد شستن و کند شدن روند شستشو می باشد که برای رفع مشکل نیاز به بیرون آوردن فیلتر و تمیز کردن آن است.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

نحوه جدا کردن فیلتر از ماشین به منظور جرم‌گیری

فیتلر قطعه ای مهم است که داخل تمام ماشین های ظرفشویی وجود دارد اما محل آن ممکن است متفاوت باشد که می توانید با خواندن دفترچه راهنمای مدل ظرفشویی محل فیلتر را پیدا کنید که البته برای برندهای بوش و الکترولوکس این قطعه در قسمت داخلی و پایین دستگاه است طوری که روی آن بازوهای آبپاش و المنت وجود دارد.

بعد از بیرون آوردن آب اضافی داخل ماشین با اسفنج یا پارچه خشک می توانید فیلتر را بیرون بیاورید و سپس آنرا با استفاده از مواد شوینده، نوشابه و یا سیتریک اسید تمیز کنید.

در-آوردن-فیلتر-ماشین-ظرفشویی

بهترین زمان برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

هر زمانی که متوجه شدید که بعد از اتمام فرایند شستشو در دستگاه به خوبی ظروف تمیز شسته نشده است و علائمی چون خش افتادن، وجود لکه یا درخشان نبودن آن می تواند به خاطر گرفتگی فیلتر ظرفشویی باشد که البته این یکی از دلایل تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی است که با تمیز کردن مشکل رفع خواهد شد.

بغیر از کاهش کیفیت شستشوی ظروف با دستگاه اگر همراه با سر و صدا و نشتی آب زیر ماشین ظرفشویی باشد باید بدانید که فیلتر ظرفشویی گرفتگی دارد و بهترین زمان برای تمیز کردن آن است.

با چه روش هایی می توان فیلتر ظرفشویی را تمیز کرد؟

بعد از بیرون آوردن فیلتر می توانید با استفاده از مواد شوینده، نوشابه، سیتریک اسید می توانید نسبت به جرم گیری ظرفشویی و تمیز کردن فیلتر اقدام کنید.

استفاده از مواد شوینده

انواع مواد شوینده و پودر پاک کننده برای شستن ظروف داخل ماشین ظرفشویی وجود دارد که می توانید با هر کدام از آنها و داشتن یک مسواک نسبت به تمیز کردن فیلتر ظرفشویی اقدام کنید.

استفاده از نوشابه

یکی از بهترین مواد پاک کننده برای چربی های روی فیلتر ظرفشویی نوشابه است که با اضافه کردن کمی از نمک معمولی به آن خیلی خوب این کار انجام می شود.

💡 بیشتر بدانید: آموزش و راهنمای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

استفاده از سیتریک اسید

همانطور که در متن اشاره شد تنها دلیل گرفتگی فیلتر ظرفشویی وجود ذرات باقی مانده غذا نیست بلکه چربی ظروف، حل نشدن مواد شوینده و حتی رسوب دستگاه باعث بروز این مشکل می شود که برای جرم گیری ظرفشویی و تمیز کردن فیلتر می توانید از سیتریک اسید استفاده کنید.

تنها کافیه چند ساعت فیلتر را داخل محلول اسید سیتریک بگذارید و در ادامه با آب و صابون آنرا تمیز کنید البته می توانید به جای اسید سیتریک از سرکه نیز استفاده کنید.

تأثیر میزان جرم فیلتر در انتخاب روش مناسب برای تمیز کردن آن

نوشابه، اسید سیتریک و مواد شوینده سه روش برای تمیز کردن فیلتر ظرفشویی بود اما زمانی که فیلتر خیلی کم کثیف شده است با آب و صابون و اسفنج نیز امکان تمیز کردن فیلتر وجود دارد اما زمان افزایش کثیفی فلتر بهتر است از اسید سیتریک یا سرکه برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

آموزش مرحله به مرحله تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

کثیفی فیلتر ظروفشویی کاملا عادی است و جای نگرانی ندارد اما زمان تمیز نشستن ظروف، سر و صدای زیاد ظرفشویی و نشتی آب زیر دستگاه باید بدانید که مشکل و ایراد ظرفشویی از فیلتر است که باید آنرا بیرون بیاورید و تمیز کنید.

مرحله اول: تعیین نوع فیلتر

اگر فیلتر دستگاه از مدلی باشد که سر و صدای کم ایجاد می کند کافیه به صورت دستی آنرا تمیز کنید و با استفاده از آب و صابون این کار را می توانید انجام دهید.

مرحله دوم: خارج کردن قفسه پایینی

بعد از اینکه محل قطعه فیلتر را پیدا کنید باید آنرا بیرون بیاورید که اکثرا در قسمت پایین قفسه ظرفشویی وجود ارد.

مرحله سوم: خارج کردن خرده‌های مواد زاید اطراف فیلتر

در ادامه کار باید تمام ذرات غذایی و چربی هایی که اطراف فیلتر وجود دارد را با پارچه نرم و مرطوب پاک کنید.

مرحله چهارم: خارج کردن و تمیز کردن فیلتر

نوبت بیرون آوردن فیلتر است که به راحتی می توانید در خلاف جهت عقربه های ساعت آنرا بچرخانید و به سمت بالا بکشید تا بیرون بیاید.

مرحله پنجم: مشخص کردن تقویم تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

تمیز کردن فیلتر بسته به میزان استفاده شما از ماشین ظرفشویی دارد و اگر هر روز ماشین ظرفشویی استفاده می شود باید ماهیانه این کار انجام شود در غیر اینصورت استفاده دو یا سه بار در هفته ای از ظرفشویی به معنای کاهش جرم و گرفتگی فیلتر است و هر سال یا شش ماه یکبار تمیز کردن این قطعه کافیست.

سوالات متداول درباره فیلتر ماشین ظرفشویی

علت گرفتگی فیلتر ماشین ظرفشویی چیست؟

بیشترین دلیل برای گرفتگی فیلتر ذرات باقی مانده غذا روی ظروف است که البته با دور ریختن و پاک کردن ذرات روی ظروف و گذاشتن داخل ظرفشویی مشکل رفع می شود اما چربی ظروف، حل نشدن مواد شوینده، زنگ زدگی داخل لوله ها نیز دلایل دیگر برای گرفتگی فیلتر ظرفشویی است که باید تمیز شود.

چه زمانی نیاز است فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

بسته به میزان ساعات استفاده از ماشین ظرفشویی و اختلال در عملکرد دستگاه دارد که با تمیز نشستن ظروف، سر و صدای زیاد و حتی نشتی آب زیر دستگاه همراه خواهد شد.

چه روش‌هایی برای تمیز کردن فیلتر وجود دارد؟

با استفاده از مواد شوینده و مسواک و همچنین گذاشتن فیلتر داخل محلول سرکه، اسید سیتریک و حتی نوشابه می توانید این قطعه را تمیز کنید تا مانع از کاهش کیفیت تمیزی ظروف در اتمام کار فرآیند شستشو شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *